Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperMinx
Berichten: 127
Geregistreerd: 19-03-03

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:17

Na al een tijdje stille meelezen te zijn geweest zou ik zo nu en dan ook wel mee willen praten in dit topic…. Als dit natuurlijk mag….

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:14

Natuurlijk Superminx, naar mijn idee is iedereen hier welkom.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:25

Gezellig superminx

SuperMinx
Berichten: 127
Geregistreerd: 19-03-03

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:27

Dit jaar verwachten we drie veulens van A New Story en zijn natuurlijk reuze benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
De eerste twee zijn in mei uitgerekend namelijk Vaderhoeve’s Dream (v. Hesselteichs Golden Dream x Vaderhoeve’s Error (Nicolai) ster preferent). Zij behaalde een nette vierde plaats afgelopen zomer op de NK van het NRPS en wer ook voorlopig keur. In september heeft ze nog een keer pluvinel gelopen en staat sindsdien lekker uit te buiken en niks te doen.

De stermerrie Vaderhoeve’s Sunny Dancer (Bijsterhof’s Diamond Dancer x een ster preferente merrie van Avanti) volgt dan.

(en nog een mini merrie is drachtig van Faramir van de Hildehof)

En ergens half juni als ik het goed in mijn hoofd heb zitten komt dan het veulen van Vaderhoeve’s Error een ster preferente merrie van Nicolai uit onze stammerrie Sara v. Avanti.

Wij fokken sinds jaar en dag rijpony’s met het liefst een speciaal kleurtje , een goed karakter en fijne bewegingen.

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:41

ANS is leuk, heb er ook nog over gedacht maar na een bepaald rijfilmpje kreeg ik zo nare smaak in mijn mond.
Toen weer voor dezelfde hengst gekozen als verleden jaar.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:48

Superminx een paar pagina's terug zijn we een lijstje gestart wie wanneer is uitgerekend. Misschien leuk om aan te vullen?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78607
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:12

Leuk dat je hier ook bent!
Sunny Dancer en Error zijn de halfzusjes van Sarona, komen uit dezelfde merrie. :)

SuperMinx
Berichten: 127
Geregistreerd: 19-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:42

EllyC schreef:
ANS is leuk, heb er ook nog over gedacht maar na een bepaald rijfilmpje kreeg ik zo nare smaak in mijn mond.
Toen weer voor dezelfde hengst gekozen als verleden jaar.


Ik snap wat je bedoeld, maar ik geloof wel in de kwaliteiten van de betreffende hengst. Ik hoop dan ook dat hij de verwachting waar gaat maken.

LaDonna75

Berichten: 2202
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:14

Welkom SuperMinx! A new story is ook echt een goede hengst, hoewel ik hem onder het zadel inderdaad erg getruct vind lopen. Maar aan de hand is hij heel correct. Heb je foto’s van je merries?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:55

In dit topic met name mensen die in de dressuur pony fokkerij zitten volgens mij?

Treasure begint nu langzaamaan een buikje te tonen. We verwachten weer een allround veulen. De kleur is niet spannend, dat wordt vos of vos roan haha.

Afbeelding


De papa to be tijdens onze CEI* in Frankrijk.
Afbeelding

Treasure is zelf afgelopen jaar overigens ook Nederlands Kampioen geworden in de endurance klasse 2.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:04

Ik heb dressuur en springen maar liefst een dressuurpony die kan springen.

Mijn springer, 1,38m groot en 1,20 jumping gelopen.

Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2202
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:24

Ik fok met mijn Welsh partbred, en aangezien ik haar bij de paarden moet starten, rij ik dressuur (M1) maar springen kan ze zeker ook. Ik fok dus ook een allround pony. Maar de bedoeling is in elk geval een pony fokken die goed in de dressuur kan uitkomen.

mooney

Berichten: 7797
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:00

Welkom SuperMinx. Klinkt als een leuk groepje merries!

Tja, A New Story. Ik heb hem afgelopen hengstenkeuring ook in het echt gezien, met het filmpje van afgelopen jaar in het achterhoofd. Ik vind het echt niet ok hoe die is getraind/wordt gereden. Hun nieuwe hengst van dit jaar had ik hoog op het lijstje staan, maar toen ik erachter kwam dat het dezelfde houder was heb ik hem laten vallen als optie.
Ik vind het hypocriet van mezelf als ik een grote mond heb over dierwelzijn en dan wel zoiets ga financieren.

kyrkelover: ik fok alleen af en toe voor mezelf (en bemoei me graag met fokkerij wbt genetica haha), ik wil vooral een pony waar ik lekker van kan genieten. Dat hoeft geen toptalent te zijn, ik zoek wel vaak richting dressuur omdat die richting me het meeste aanspreekt en ik dat het meeste zal doen onder het zadel. Maar maak ook graag een sprongetje of rij een cross training mee als de mogelijkheid er is, dus ze moeten wel een beetje veelzijdig zijn.

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 01:22

Nou dat dus Mooney, was voor mij gelijk over.aan de andere kant weet je ook niet wat er in de andere stallen gebeurt.
Maar blijkbaar vond hij dit heel nogal omdat het ook gewoon openbaar gepost werd (met alleen maar lovende reacties)

mooney

Berichten: 7797
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 07:47

EllyC schreef:
Nou dat dus Mooney, was voor mij gelijk over.aan de andere kant weet je ook niet wat er in de andere stallen gebeurt.
Maar blijkbaar vond hij dit heel nogal omdat het ook gewoon openbaar gepost werd (met alleen maar lovende reacties)

Helemaal mee eens.
Jij had een Reitlands bon coeur b veulen toch? Hoe is die qua karakter en bouw tov je merrie?

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 08:45

Inderdaad een Bon Coeur. Veulen heeft topkarakter maar moet ook zeggen dat de merrie dit ook heeft. Ik wilde net wat meer bloed en oprichting en dat is gelukt. Ze lijkt een goed onderstel van de connemara behouden te hebben , wat langbeniger, langer gekoot maar niet te fijn.

Afbeelding
foto van verleden week

Quir

Berichten: 17398
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:23

Ohh ik ben zo blij en trots op mijn pony vriendje!

Mijn eerste zelf gefokte pony veulentje hier in Zweden, is gisteren in Duitsland als Duitse rijpony hengst goedgekeurd! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xsurfdiary
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-03-20

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:36

Gefeliciteerd Quir!! Wat is het ook een prachtige pony. Gisteren online gekeken en was echt genieten :j

lideli

Berichten: 2458
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:40

Gefeliciteerd Quir! *\o/* heel gaaf!

EllyC

Berichten: 8158
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:44

Wat goed Quir. De hele reis niet voor niets gemaakt.
Nu nog de herkeuring voor de ander ......

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78607
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:04

Gefeliciteerd Quir, je droom is uitgekomen. *\o/*

Fokker321
Berichten: 514
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:01

Gefeliciteerd Quir !!!
Wat is hij toch knap !! Waar komt hij ter dekking?
Was de bruine hengst ook mee?

Fokker321
Berichten: 514
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:02

Welkom SuperMinx!

kyrkelover schreef:
In dit topic met name mensen die in de dressuur pony fokkerij zitten volgens mij?

Treasure begint nu langzaamaan een buikje te tonen. We verwachten weer een allround veulen. De kleur is niet spannend, dat wordt vos of vos roan haha.

[ [url=m/H5ZWnY.jpg]Afbeelding[/url] ]


De papa to be tijdens onze CEI* in Frankrijk.
[ [url=m/KRxwnE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Treasure is zelf afgelopen jaar overigens ook Nederlands Kampioen geworden in de endurance klasse 2.


Het veulen kan toch ook bruin of bruin roan worden of ben ik mis?

SylS
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-12-14

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:08

Gefeliciteerd Quir. Prachtig dier!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9344
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:21

Fokker321 schreef:
Welkom SuperMinx!

kyrkelover schreef:
In dit topic met name mensen die in de dressuur pony fokkerij zitten volgens mij?

Treasure begint nu langzaamaan een buikje te tonen. We verwachten weer een allround veulen. De kleur is niet spannend, dat wordt vos of vos roan haha.

[ [url=m/H5ZWnY.jpg]Afbeelding[/url] ]


De papa to be tijdens onze CEI* in Frankrijk.
[ [url=m/KRxwnE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Treasure is zelf afgelopen jaar overigens ook Nederlands Kampioen geworden in de endurance klasse 2.


Het veulen kan toch ook bruin of bruin roan worden of ben ik mis?


Nee ondanks dat ze beide wel agouti dragen wordt vos x vos toch echt vos. Ik gok op een vos merrie.