Alabastro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:14

petraaken"]
[quote="Zep schreef:
En even voor de duidelijkheid, de hengst is in bezit van Wouter Smeets te Hasselt Knipoog

Een opsteker voor Stal Smeets iig!! Party!!



Rhea vertel Wouter maar dat hij het nog eens probeert met de hengst op de volgende NRPS keuring. Misschien dat hij zich beter presenteert onder het zadel. Er zijn al vaak hengsten erdoor geraakt doordat ze onder het zadel zich goed presenteerden (soms beter onder het zadel, dan aan de hand). Misschien dat België dan eindelijk eens wat echte dressuurpaarden zal kunnen fokken.
[/quote]

Dit is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb.

Hij was niet genomen omdat hij niet in het type past.
Dus nu zou hij eventueel wel passen ,terwijl het type niet veranderd is.

En ik denk dat Smeets niet nog een keer op zijn bek wil gaan bij een NRPS jury die niet verder kijkt dan de beweging vanuit het voorbeen.

Of het verschil niet ziet tussen een losse lendenpartij of een juiste verbinding in de bovenlijn.

p.s. In Hannover en bij het SBS is hij op de zelfde manier beoordeeld als bij het NRPS.
Dus toch een andere oog van Juryleden.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:49

Wouter vertelde mij een iets andere versie van dat verhaal, met iets minder rancune tegen het NRPS erachter.

Wouter en Nathalie = geen familie overigens. Dit paard gaat zijn opleiding in Duitsland krijgen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:53

Maar waarom zou hij hem bij het NRPS laten keuren? Dat begreep ik in het begin al niet. Dat zijn toch niet de gangbare praktijken voor een paard dat in Belgie staat. Zo kan je je hengst bij alle kleinere stamboeken in de buurlanden effe gaan voorbrengen. Het enige dat je daarmee wint is dat hij net een slechte naam krijgt.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:22

Ik zou nochtans heel graag dat bloed binnen het NRPS zien. Het NRPS is niet kleiner dan het SBS. Waarom hebben ze hem bij het SBS getoond en niet bij het BWP. Alabaster brengt net zo goed springpaarden als dressuurpaarden.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 22:14

Ik geloof dat Wouter dacht dat dit nodig was om hem IN Nederland te kunnen laten dekken

vegeel
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:32

Ik heb de hengst ook gezien op de keuring van het SBS.
Voor mij is het maar een gewone, die in BWP geen kans op goedkeuring zou hebben. Zijn achterbeengebruik is zeer matig en Weltmeyer-achtig, bovendien is zijn kleur weinig commercieel.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:38

Komt San Brentano (Sandro Hit x Bretano x Weltmeyer) uit dezelfde moeder als Alabastro? En wat vinden jullie van San Brentano?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:35

vegeel schreef:
Ik heb de hengst ook gezien op de keuring van het SBS.
Voor mij is het maar een gewone, die in BWP geen kans op goedkeuring zou hebben. Zijn achterbeengebruik is zeer matig en Weltmeyer-achtig, bovendien is zijn kleur weinig commercieel.


Vandaar dat veel Belgische fokkers weglopen naar Oldenburg wsch voor het fokken van dressuurpaarden?
BWP blijft een springpaardenstamboek, een goeie strategie ook denk ik.

Wat betreft kleuren: een goeie verkoopt, een matige moet het van iets anders hebben.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:54

vegeel schreef:
Ik heb de hengst ook gezien op de keuring van het SBS.
Voor mij is het maar een gewone, die in BWP geen kans op goedkeuring zou hebben. Zijn achterbeengebruik is zeer matig en Weltmeyer-achtig, bovendien is zijn kleur weinig commercieel.



Och hij heeft goed sperma en zijn achterbeen is iets sneller dan Warkant. Knipoog

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:08

Niemand die iets weet over de familie relatie tussen Alabastro en San Brentano?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 09:37

Waar staat San Brentano? Nog niks van gehoord. Alabastro werd gefokt door Mr. Scheffold uit Hildesheim (D). Er lopen heel wat Brentano II x Weltmeyer merries rond in Duitsland dus het zal wsch toeval zijn.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:14

San Brentano is van de ijzeren man, dit jaar goedgekeurd in Oldenburg met premie en zal nu waarschijnlijk zijn HLP aan het doen zijn.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:32

effe opgezocht:
Beide hebben als grootmoeder Wonderful. Deze heeft 2 nakomelingen van Brentano II: Bonnys (moeder van Alabastro) en Wonderful girl (moeder van San Brentano).
Volgens mij klopt dit, dus zeer nauw verwant.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:56

matig zou ik de hengst nu wel niet omschrijven maar het BWP zal nooit een dressuurfokkerij worden en dat willen ze ook niet. SBS wil duidelijk de beide richtingen uit. Heb eens in hun lijstje gekeken en ze hebben toch al meerdere hengsten uit pure dressuurlijnen goedgekeurd. Alleen vind ik het dan weer jammer dat het BWP prat gaat op hun grote bruikbaarheid van de paarden in de dressuur. Daarom ook zeker dat onze toppers allemaal met Duitse of Nederlandse paarden rijden. Stefan Van Ingelgem heeft dit 2 weken geleden bewezen door met allemaal Oldenburgs of ten minste Duits gefokte paarden te komen voor een dressuurshow in Torhout (België). In de dressuurshow kwam ik geen enkel Belgisch gefokt paard tegen. Op een enkele Belgische moeder na hadden ze allemaal buitenlandse afstammingen.

Om echt te oordelen over de hengst moet ik hem nog eens irl kunnen zien, ook wacht ik af wat hij in de HLP doet. wil ook wel weten of de hengst in de sport zal uitkomen en bij welke federatie (LRV, WVUR, VDR of nog andere?) Ook moet ik bekennen dat op dit moment de betere dekhengsten in de sport over het algemeen bij het SBS dekken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:54

Verrichtsuitslag Alabastro 30 Tagetest. Moritzburg

Interieur 8.38
Stap 8.13
Draf 8.50
Galop 8.38

Ritt. 7.63
Springanl. 7.25

Hengst met uitstekende basisgangen die op de laatste examendag
toch wat vermoeidheid vertoonde.
Kortom een hengst die ingezet kan worden voor verbetering van een merrie ,vooral wat betreft de basisgangen.
Alabaster x Brentano II X Weltmeyer.

http://httpd.chello.nl/~j.coolen/Alabastro_front.jpg

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 18:50

netjes

Jammer van die ritt. maar is misschien wel te verklaren door de vermoeidheid, het ene paard is natuurlijk het andere niet. Kan natuurlijk net een groeischeut of zo hebben.....Ik ben iig zeer tevreden!! OK dan!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 19:00

Citaat:
Beide hebben als grootmoeder Wonderful. Deze heeft 2 nakomelingen van Brentano II: Bonnys (moeder van Alabastro) en Wonderful girl (moeder van San Brentano).
Volgens mij klopt dit, dus zeer nauw verwant.[/code]


Ruben G en San Brentano komen dus uit dezelfde moeder en Alabastro komt uit een volle zus van de moeder! OK dan!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:50

Tekst in IDS (in de Strengen) pag. 54.

Vorkjesschudders en turbopaarden

Er zijn hippologen geweest die het imponeergedrag van een hengst in de wei gebruikten om uit te leggen dat een paard van nature de piaffe,passage en pirouette beheerst.

Etc.

Had alleen er wel bij moeten zeggen "bepaalde"paarden. Haha!



Inderdaad kun je dat zien.
Zo ook bij deze, Alabastro.
zie:Achterbeen eerst en de resultaat.

http://httpd.chello.nl/~j.coolen/alabastr.htm

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:33

Beste cijfers zowel voor springen als dressuur. Zo zie je maar weer, goed bloed verloochend zich niet.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:26

Goed bloed: 4 x Absatz = Shagya XVII-12
Allerbeste = Shagya XVII-12
Via Weinberg = Amurath
Via Atlasstaube = 2 x Amurath
Via Grande>Comet>Camilla> Koylan ox en Siwas ox
Plus de Oud Pruissische lijnen Venerato en Optimus.
Een combinatie van deze bloedlijnen geeft dezelfde genen. Gelijke genen klikken en geven hetzelfde type. Dat type/model geeft gelijke evenwichtige bewegingen en kan altijd springen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benita, SylS en 58 bezoekers