Welke hengst vererft vermogen én bloed.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:56

Roven Knipoog

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:51

Citaat:
Oklund zal ik nu een keer niet naar voren gooien, mag Franske doen


Hij was al voorgedragen door onze andere Oklund fan van Bokt Knipoog met onderbouwing.

Citaat:
Fokt Oklund voldoende bloed? Kijk het hoeft geen bloedgeit te worden, maar ik zie toch graag wat ras en adel. Hebben de nakomelingen van Oklund, voor zover jij weet, dit?


Ik meng me er maar ff in. Hij fokt hele mooie types, maar goed, kan ik hier wel zeggen, zegt natuurlijk iedereen van ze eigen hengst dus ik zou zeggen, kom zelf vrijblijvend eens kijken ! Er staan er genoeg Knipoog

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:07

Sjuimpje schreef:
Hoeveel Flemmings kennen jullie die uit een goed verankerde springstam komen?
Ik geen één namelijk


Ik ken er een, die werd zesde bij een vrijspringwedstrijd met een kleine 100 aanmeldingen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:59

Kijk anders een naar de franse hengsten of naar een italiaanse hengst die zijn druk bezig hun paarden nivo ophoog te brengen en er zijn al aardig wat leuke italiaanse hengsten momenteel die het heel goed doen ik heb er alleen nu niet zo snel meer info van.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:54

Weet je wat pas een goede hengst is :

Caretino (Holsteiner):
Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie er van als je hem zo op de foto ziet???

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 01:55

Caretino is tof, maar zoals eerder gezegd niet beschikbaar voor ons.

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:12

Cavalier
(ex San Patrigano Mister)

Afbeelding

Schimmel, 1.69 m. geb. 1984
Maykel x Orthos x Sineada
Goedgek. bij KWPN, Oldenb., Westf., Hann.

Cavalier werd als 3-jarige goedgekeurd bij het KPWN en won als 5-jarige de genstencompetitie. Onder de naam San Patrignano Mister won de Maykel-zoon meer dan 40 internationale parcoursen onder Franke Sloothaak. Deze ruiter roemt de inzet en de veelzijdigheid van zijn crack. Hij won jachtparcoursen, Grand Prix's en diverse puissances over 2,30m. Hij werd o.a. winnaar van De derby van Valkenswaard en Wiesbaden en hij wonde Grote Prijs van Maastricht, Rome, Neumünster, Gent en Bremen.

Dat Cavalier ook nog eens bijzonder is gefokt blijkt uit zijn moederlijn, de bekende Sina-Ersina-stam van de Hr. de Vries uit Surhuisterveen en deze levert louter keurmerries op rij. Inmiddels is bekend dat Cavalier zijn eigenschappen aan zijn kinderen doorgeeft. De nakomenlingen van Cavalier zijn goed bepierd en de croupe is goed van vorm en lengte. Tevens beschikken ze over uitmuntende bewegingen.

De bekendste nakomenlingen van Cavalier in de internationale sport zijn o.a.: Havalier (Hap Hanzen); Cavalla (Eddy Macken); Hanky (Wiliam Funell); Iavalier (Marc Houtzager); Input (Mischa v/d Kraats).


Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:33

Sjuimpje schreef:
Zou Flemmingh wat kunnen wezen?
Geeft rassige nakomelingen, ik zie over het algemeen alleen dressuurgefokte Flemmings die al een heel aardige sprong kunnen maken...


Ben ik het wel mee eens. Ik heb ook een Flemmingh die dressuurgefokt is en super kan springen.
Van haar moeder (een D-Day) heeft ze het iig niet die kon nog niet over een hindernisje van 50 cm springen zonder haar nek te breken.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:42

PrimaDonna schreef:
Cavalier
(ex San Patrigano Mister)

Afbeelding

Schimmel, 1.69 m. geb. 1984
Maykel x Orthos x Sineada
Goedgek. bij KWPN, Oldenb., Westf., Hann.

Cavalier werd als 3-jarige goedgekeurd bij het KPWN en won als 5-jarige de genstencompetitie. Onder de naam San Patrignano Mister won de Maykel-zoon meer dan 40 internationale parcoursen onder Franke Sloothaak. Deze ruiter roemt de inzet en de veelzijdigheid van zijn crack. Hij won jachtparcoursen, Grand Prix's en diverse puissances over 2,30m. Hij werd o.a. winnaar van De derby van Valkenswaard en Wiesbaden en hij wonde Grote Prijs van Maastricht, Rome, Neumünster, Gent en Bremen.

Dat Cavalier ook nog eens bijzonder is gefokt blijkt uit zijn moederlijn, de bekende Sina-Ersina-stam van de Hr. de Vries uit Surhuisterveen en deze levert louter keurmerries op rij. Inmiddels is bekend dat Cavalier zijn eigenschappen aan zijn kinderen doorgeeft. De nakomenlingen van Cavalier zijn goed bepierd en de croupe is goed van vorm en lengte. Tevens beschikken ze over uitmuntende bewegingen.

De bekendste nakomenlingen van Cavalier in de internationale sport zijn o.a.: Havalier (Hap Hanzen); Cavalla (Eddy Macken); Hanky (Wiliam Funell); Iavalier (Marc Houtzager); Input (Mischa v/d Kraats).




Een evenwichtstype. Hier speelt de moeder Orthos x Sinaeda de hoofdrol.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 14:50

Nur Zeus of Argentinus!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:24

Luca schreef:
Denk eens aan Kojak.

(krijg zelf ook een veulen van Kojak dit jaar (uit Gentleman moeder) vandaar.
Nee hoor , maar hengst geeft wel wat bloed en goed springvermogen door.
Of hij ook goede ruglijn doorgeef zo ik zo 123 niet durven beweren.
groetjes,

super paarden wij hebben er een op stal super springen en bloed genoeg Bloos