Gebazel over beweging (split van onderwijs mij)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:23

Nostalgist__ schreef:
Nergens, integendeel als ik het allemaal goed begrepen heb. Mr Ceasario trekt echter de waarde van aanlegtesten en het predikatenstelsel in twijfel, alleen maar glazenbol kijken. Ze hebben Lingh "slechts" 19e geplaatst destijds. Is meteen het bewijs dat het allemaal niet deugt.


Dat zeg ik allemaal niet.
Maar je trekt conclusies uit een open vraagstelling waar men van aanneemt dat het juist is.
Anders gevraagd is dat juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:25

Oh jah, vergissing, Ceasario vond in 1997 natuurlijk al dat Lingh bovenaan moest lopen, tuurlijk.

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:25

bark schreef:
Kon je bij deze merrie ook al zien dat ze niet kon springen, gezien haar cijfers op de stationsmerrietest?



Even 'for the record' de beschrijving die Anna42 gaf, hoorde bij Daula (overgroot moeder) van mijn merrie... (die idd geen goede cijfers kreeg op de stationsmerrietest voor het springen DWZ MIJN merrie Padaula).
Verder wordt er een hoop stof opgewaaid, en loopt men te roepen van de ander dat ie het mis heeft.
Er komen een hoop cryptische omschrijvingen waar ik niks van snap (zal idd heeeeeel blondt van binnen zijn).

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:27

Lovely schreef:
Oh jah, vergissing, Ceasario vond in 1997 natuurlijk al dat Lingh bovenaan moest lopen, tuurlijk.


Dat is weer jouw conclusie. Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:29

ceasario"]
[quote="Lovely schreef:
Oh jah, vergissing, Ceasario vond in 1997 natuurlijk al dat Lingh bovenaan moest lopen, tuurlijk.


Dat is weer jouw conclusie. Huilen
[/quote]

Ja, maar ik begin het een beetje zat te worden. Eerst typ je je hier in dit topic muurvast totdat je zo shock'nklem zit dat je geen kant meer op kan en dus maar weer eens master of the crypt(ics) gaat spelen en welke interpretatie men ook kiest, linksom of rechtsom, het is allemaal niet wat jij bedoelt. Dus als geen enkele interpretatie past, dan bedoel je dus kennelijk niets.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:32

Pipo"]
Omdat ik vind dat Gribaldi geen dressuur loopt maar Cirsustruukjes doet. Daarom!
[/quote]
Nogal ferme taal, zeker als ik zie voor welke jury's Gribaldi is voorgesteld.

Trouwens:
[quote="ceasario schreef:
Uitslagen (4-jarigen) Halve Finale Pavo Cup Ermelo 1997

01 81.5 Lucky Times(Goodtimes xBelfalas) 93.4037
ruin Joyce Vroom
J.Jonker
A.J.Mulderije, Vorden
02 78 Flayrah
(Michelangelo x Adios) 93.2910
ruin Mirjam Mischner
E.F.Jansen
Tgh.J.Hutten, Zwolle
03 73 Lancet
(Wenzel x Shogun) 93.14544
hengst G.M.Maree en
T.J.M.Koopmans en
T.H. van de Broek
04 72.5 Belvedere's Lorenzo
(Haarlem x Belisar) 95.5910
ruin Kitty van Klundert
Stal Belvedere
P.Broek, Nistelrode
05 72 Lion King
(Balzflug x Casanova) 93.4693
ruin Irene Mosselman
Fam.S.van Driel
J.van der Ven, Heesselt
06 71 Lios Lane
(El Corona x Maestro 93.12457
merrie Judith Scholte
zie ruiter en Fam.Lodeweegs-Tiggelen
J.Slothouwer, Soest
06 71 Gribaldi
(Kostolany x Ibikus) 93.14543
hengst Mattis Jansson
J.M.van Uytert en M.de Jong
M.Werner, Mittenaar

Hier waren ze het er ook al over eens dat dit een paard was met meer dan gemiddelde kwaliteiten, 'circustruukjes' kende hij toen nog niet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:33

Lovely"]
[quote="ceasario"][quote="Lovely schreef:
Oh jah, vergissing, Ceasario vond in 1997 natuurlijk al dat Lingh bovenaan moest lopen, tuurlijk.


Dat is weer jouw conclusie. Huilen
[/quote]

Ja, maar ik begin het een beetje zat te worden. Eerst typ je je hier in dit topic muurvast totdat je zo shock'nklem zit dat je geen kant meer op kan en dus maar weer eens master of the crypt(ics) gaat spelen en welke interpretatie men ook kiest, linksom of rechtsom, het is allemaal niet wat jij bedoelt. Dus als geen enkele interpretatie past, dan bedoel je dus kennelijk niets.
[/quote]

Geef nou eens simpel een antwoord uit de opmerkingen iets eerder geplaats.
Met nog een een keer de vraag ken je uit die opmerkingen conclusoes trekken.zoals
Daar ging het mij om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:36

Ja Sjuim, klopt het is ferme taal. Gelukkig zijn er veel mensen die deze mening delen.

Verder over volbloed: de volbloed, arabisch of engels is gewoon nodig geweest voor de veredeling van de nederlandse paarden. Exterieurmatig hadden we die volbloed nodig, alleen is het bewegingsmechanisme iets wat het nederlandse paard niet nodig had van een volbloed. Bij sommige paarden is het wat verkeerd uitgepakt en die hebben het bewegingsmechanisme van de volbloed gekregen..........maar goed, er zijn genoeg mensen die hardstikke veel plezier met die dieren hebben Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:37

Cesario wil dat ik iets verklaar dat ik al eerder in dit topic gezet heb, n.l. dat een lelijke merrie de verrichtingsproef kan winnen en een mooie merrie te weinig punten kan halen. Met de IBOP gebeurd dat nog eerder omdat dit echt om een keer beoordelen gaat. Dus terecht adviseren de juryleden alleen met een zeer talentvolle merrie de IBOP te doen en met een wat gewonere de stationsmerrietest (dit staat bijna letterlijk in een artikel IDS).
Daarnaast begint hij dan om cijfers van de verrichtingsproef en IBOP te vragen. Ik zou daarvoor naar een jaar geleden willen verwijzen toen er door een persoon topics lang gezeverd werd over de cijfers van de verrichtingsproef, hel lijkt me niet dat die onbekend zijn.
Daarnaast zou ik er nog even op willen wijzen dat niet alle jonge paarden de verwachting die ze als jong paard beloven ook waarmaken en andersom.
Dit zal voor de meeste mensen die met paarden omgaan een open deur zijn maar er schijnt hier behoefte aan deze toelichting te bestaan.
Gewoon in het Nederlands zeggen waar je het over hebt, tenslotte lijkt me ook een pre als je serieus genomen wilt worden
Laatst bijgewerkt door sarabande op 24-02-04 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:37

Nee Ceasario, uit jouw opmerkingen KEN ik alleen maar verkeerde conclusies trekken OMTRENT DE PAARDEN. Oftewel, voor een oordeel over een paard, hoef ik niet bij jou te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:39

sarabande schreef:
Daarnaast zou ik er nog even op willen wijzen dat niet alle jonge paarden de verwachting die ze als jong paard beloven ook waarmaken en andersom.


Niet heel vreemd natuurlijk. Er zijn zoveel factoren die meespelen voor een paard op GP nivo kan gaan presteren : een goede ruiter, gezondheid, genoeg financiele middelen enz enz.

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:42

Lovely schreef:

Ja, maar ik begin het een beetje zat te worden. Eerst typ je je hier in dit topic muurvast totdat je zo shock'nklem zit dat je geen kant meer op kan en dus maar weer eens master of the crypt(ics) gaat spelen en welke interpretatie men ook kiest, linksom of rechtsom, het is allemaal niet wat jij bedoelt. Dus als geen enkele interpretatie past, dan bedoel je dus kennelijk niets.


OK dan! amen OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:46

Pipo schreef:
Ja Sjuim, klopt het is ferme taal. Gelukkig zijn er veel mensen die deze mening delen.

Gelukkig zijn er ook veel mensen die het tegendeel zeggen.
Dan denk ik aan de ruiters maar ook aan de hier veelgeprezen Hamoen die hem afgelopen jaar in de Prix st. George iedere keer weer bovenaan zette.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:46

sarabande schreef:
Gewoon in het Nederlands zeggen waar je het over hebt, tenslotte lijkt me ook een pre als je serieus genomen wilt worden


Dit heeft niks met vooroordelen van doen.

Het vloeit voort uit de merrie van v.B.
Je gaat dan hardop denken.
Wat is er verandert met de huidige dag in type en beweging.
Met gedachten komt dat bij de beweging.
Verder die Joostx Abgar met 100 punten
Waar komen die 100 punten vandaan en dan vraag je je af krijgt ze vandaag nog 100 punten.
Dat zijn dingen die me bezig houden.
En dan kom je eventueel naar eindconclusies.
Zo ben ik er mee bezig.
En niet of een paard volbloed moet hebben of vierkant moet zijn. etc.
Wel dat de eerste afdruk een opwaartse van het achterbeen moet zijn.

Zo nu helder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:49

Sjuimpje"]
[quote="Pipo schreef:
Ja Sjuim, klopt het is ferme taal. Gelukkig zijn er veel mensen die deze mening delen.

Gelukkig zijn er ook veel mensen die het tegendeel zeggen.
Dan denk ik aan de ruiters maar ook aan de hier veelgeprezen Hamoen die hem afgelopen jaar in de Prix st. George iedere keer weer bovenaan zette.
[/quote]

Was dat niet ADri Hamoen die hem bovenaan plaatste? Ipv Arie Hamoen?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:50

Adriaan Hamoen voor de duidelijkheid...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:54

CGJ12 schreef:
Adriaan Hamoen voor de duidelijkheid...........


Dank je........het is in ieder geval niet Arie Hamoen van het kwpn, en dat wilde ik even duidelijk maken!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:57

Hij scoort overigens niet alleen op Nederlandse bodem goed want ook internationaal heeft hij al bijzonder goed gepresteerd. Dat red je echt niet met een circuspaard.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:57

Oh oh oh.
Wanneer gaan KWPN dressuurpaarden fokkers nou eens kjiken op een ZZGP concours en wanneer gaan die ZZGP ruiters nou eens kijken op een KWPN keuring? (ja alleen in Den Bosch als ze klappen voor de verkeerde paarden)

Dan zou je dit soort vergissingen van A.Hamoen en A.Hamoen ook niet krijgen............. Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:59

Sjuimpje schreef:
Hij scoort overigens niet alleen op Nederlandse bodem goed want ook internationaal heeft hij al bijzonder goed gepresteerd. Dat red je echt niet met een circuspaard.


Die internationale juryleden zijn al zo gewend aan die "Rubinstein-nasleep", dat "stofwolk-Gribaldi" er óók nog wel bij kan........... Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:01

Jammer dat jullie zo wakker zijn op dit tijdstip Haha!

Verder maakt iedereen zelf uit voor welke paarden er geklapt moet worden,
beetje gepikeerd dat Gribus een staande ovatie kreeg en de mensen tijdens Jazz wegliepen? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:01

CGJ12 schreef:
Oh oh oh.
Wanneer gaan KWPN dressuurpaarden fokkers nou eens kjiken op een ZZGP concours en wanneer gaan die ZZGP ruiters nou eens kijken op een KWPN keuring? (ja alleen in Den Bosch als ze klappen voor de verkeerde paarden)

Dan zou je dit soort vergissingen van A.Hamoen en A.Hamoen ook niet krijgen............. Knipoog


Ben nog geen fokker, en geen Zzgp ruiter, maar het Hamoen gebeuren was mij wel bekend Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:04

Sjuimpje schreef:
Jammer dat jullie zo wakker zijn op dit tijdstip Haha!

Verder maakt iedereen zelf uit voor welke paarden er geklapt moet worden,
beetje gepikeerd dat Gribus een staande ovatie kreeg en de mensen tijdens Jazz wegliepen? Haha!


Naar horen zeggen was dat voor Edje................. dat je zo'n dier nog aan het lopen krijgt (van voren althans) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:05

Sjuimpje schreef:
beetje gepikeerd dat Gribus een staande ovatie kreeg en de mensen tijdens Jazz wegliepen? Haha!


Kreeg Gribus een staande ovatie?, of moesten die meisjes allemaal opstaan omdat ze anders van hun stoel afgleden Cool

Volgens mij kreeg Edward een staande ovatie en maakte het geen zak uit op welk paard hij zat!

Het is mij overigens niet opgevallen dat bij Jazz iedereen wegliep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:16

Oh en als A.Hamoen dat paard bovenaan plaatst, dan heeft dat zeker opeens geen waarde??? Phoe, ik weet niet of Hamoen daar zo blij van wordt hoor.