De T jaargang...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke hengst geniet jouw voorkeur?

Trento B
9 (16%)
Tolando
2 (3%)
Tango
6 (11%)
Tuschinski
13 (24%)
Troy
9 (16%)
Magic Turbo
7 (12%)
Sandreo
7 (12%)
Tschaikovsky
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 54


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

De T jaargang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 23:14

Hey bokkers,

Wat vinden jullie van die T jaargang (dressuur)? Welk zijn jullie favorieten en waarom. Het laatst zag ik de hengsten in Den Bosch. Over het algemeen kond deze jaargang mij wel bekoren. Ik moet zeggen dat de hengsten Trento B, Tuschinski, Magic Turbo me wel konden bekoren.

Die Trento B vind ik echt een mooi modern paard. Mooi hoogbenig, naar mijn mening voldoende langgelijnd en drie correcte basisgangen.

Tuschinski vind ik ook een echte showbink, maar bij deze hengst ben ik een beetje bang dat hij iets te klein gaat fokken. Ik heb de stam eens uitgeplozen, en daar komen wel eens kleine paarden van.

Sandreo is bloedmooi, maar ik denk dat deze hengst nog moet sterker worden. Hij heeft wel een knappe bloedlijn. Nu moet ik zeggen dat hij in Den Bosch niet goed werd voorgesteld door Anne.

Tolando en Tango vond ik mooie moderne sportpaarden, ver boven het gemiddelde, maar op dit moment zie ik ze nog niet als vaderdieren.

Troy vond ik echt zeer triest. Dat zo een hengst bij het KWPN wordt goedgekeurd, daar kan ik echt niet bij Die hengst viel me echt tegen. Ik heb hier gelezen dat daar in een ander topic verder is op ingegaan, dus...

Maar wat zijn nu jullie bevindingen eigenlijk. En op welke merrie's zouden jullie deze hengstenplaatsen?

Tschaikovsky vond ik niet goed. Als vaderdier dan. Op dit moment lijkt de hengst idd veel potentie te hebben naar een verdere sportcarrière, hoewel hij in de basisgangen mij verre van niet kon imponeren. Het beeld van de hengst sprak me ook niet aan.


olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:31

Van fokken heb ik geen verstand, maar Trento vond ik een zeer fijn paard om naar te kijken!!!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:32

Jan_VT schreef:
Tuschinski vind ik ook een echte showbink, maar bij deze hengst ben ik een beetje bang dat hij iets te klein gaat fokken. Ik heb de stam eens uitgeplozen, en daar komen wel eens kleine paarden van.


Welke dan? staan twee stamgenoten van hem bij mij, eentje van suzanne f. dat is een Balzflug uit de moeder van deze hengst, die meet toch wel 1.67, en ik heb een Democraat x Gribaldi x Amor (dus dezelfde oma),die is 2,5 jaar oud en die meet ook al zo'n 1.67.

Maar dit is absoluut mijn favo van de T-jaargang, met op afstand als tweede Trento

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:46

Ik kan me prima vinden in de bevindingen van Jan_vT
Kiezen voor een specifiek T-hengst vind ik in dit geval niet zo simpel.
Gezien de fokverwachting moet ik eigenlijk wel voor Trento kiezen (Krack x G.Ramiro)..........

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:50

Ik kan alleen zeggen dat ik Troy en Tolando duidelijk de mindere hengsten vind,
de overige hengsten vind ik stuk voor stuk bijzonder mooie dieren, interessant gefokt en zeer goed bewegen!
Ik kan niet wachten op de hengstencompetitie! Party!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:00

Néé toch.......... Nagelbijten / Gniffelen
Je noemt Tolando en Troy toch niet in één adem..!!!!

Tolando is akelig mooi gelijnd en draaft groot en met veer.
Mooi snittig dier.
Je trapt me nu toch wel een beetje op mijn ziel...........

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:03

Maar Troy heeft zo'n mooi kleurtje... Tong uitsteken

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:22

vind Sandreo een hele mooie en goede hengst.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:53

Tuschinski vind ik ook een echte showbink, maar bij deze hengst ben ik een beetje bang dat hij iets te klein gaat fokken. Ik heb de stam eens uitgeplozen, en daar komen wel eens kleine paarden van.


????????? Waar haal je dit nou weer vandaan??? De 2 Gribaldi´s uit de moeder meten 1.69 en 1.74!! Lotje meet 1,67 m.! En zoals Wouter24 al aangaf meet de Democraat uit de Gribaldi x Amor nu ook al dik 1.67 op 2 jarige leeftijd!

Welke paarden heb jij gevonden uit deze stam die klein waren dan?? De Amor merrie Toriose (ster pref prest) meet idd 1,57 en de moeder Kalinja (ster pref) meet 1,62 maar alle nakomlingen van beiden komen allemaal boven de 1,65 uit!!

En daarbij is Tuschinski uiteraard mijn favoriet van de T jaargang....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:55

Suzanne F. schreef:
Welke paarden heb jij gevonden uit deze stam die klein waren dan?? De Amor merrie Toriose (ster pref prest) meet idd 1,57 en de moeder Kalinja (ster pref) meet 1,62 maar alle nakomlingen van beiden komen allemaal boven de 1,65 uit!!


Klein dus.
Volgens de HK-commissie moet een dressuurpaard minimaal 169 worden.
alles daaronder is KLEIN.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:01

Nou welke noem jij klein dan CGJ??

Zoals ik al zei: Gribaldi x Pion x Amor : 1,69
Gribaldi x Pion x Amor : 1.74
Democraat x Gribaldi x Amor (volwassen zeker 1,72)

En tja 1,67 is ook zoveel kleiner als de meeste ggk hengsten......

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:02

Ben bij Tuschinski wezen kijken, en die kan echt mega lopen. Op de tweede plaats (voorlopig) Trento B, maar daar wil ik nog heen.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:04

Suzanne F. schreef:
Nou welke noem jij klein dan CGJ??

Zoals ik al zei: Gribaldi x Pion x Amor : 1,69
Gribaldi x Pion x Amor : 1.74
Democraat x Gribaldi x Amor (volwassen zeker 1,72)

En tja 1,67 is ook zoveel kleiner als de meeste ggk hengsten......

Volgens mij smokkel je nu een cm'tje. Gribaldi en Domocraat zijn toch niet echt ukkies te noemen. Wat als de merrie wat klein is met Tuschinski als papa??

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:11

Dat ligt eraan of de merriestam klein of groot fokt! Met alleen een kleine merrie hoef je niet bang te zijn als de stam verder maar genoeg maat fokt.

Op welke merrie zou jij m eventueel willen gebruiken dan?

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:21

Mijn merrie is Variant x Uniform x Ubis. Ze is ook een T'tje en nu 163 hoog. Ik ben een fan van Amor en Pion. Mijn merrie is ondanks de afstamming echt cool en toch nog echt vlug maar qua gangen een beetje vlak, en dat wil ik graag verbeteren (maar vooral niet kleiner qua maat).

In het veulen zit er dan wel 4x Amor, hoewel ik het idee van lijnenteelt wel aardig vind is dit misschien een beetje te.

Het valt mij wel op dat in de "betere gangen" paarden van de T jaargang vaak Amor zit. Er zijn nog wel meer "passende" hengsten, maar voor de eerste keer speelt de prijs ook mee.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:32

ART_UMA schreef:
maar voor de eerste keer speelt de prijs ook mee.

Of moet je het nu zélf betalen........... ? Haha!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:47

CGJ12 schreef:
Of moet je het nu zélf betalen........... ? Haha!
Ja, ik ben nog op zoek naar een hele rijke knappe vrouw.... Maar tot die tijd vrees ik dat ik zelf moet dokken.

CGJ nog een suggestie?? Voor een hengst dan Cool

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:50

ART_UMA schreef:
Ja, ik ben nog op zoek naar een hele rijke knappe vrouw....


Die twee dingen gaan érg vaak samen.
Maar die vrouwen zijn meestal pas rijk geworden ná hun trouwen.............

Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:52

Knappe rijk getrouwde vrouwen zijn dat. Er zijn ook knappe vrouwen die rijk zijn van zichzelf hoor Haha!.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:22

Die hadden dan wellicht een ontzettend knappe (rijk getrouwde) moeder..... Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:09

Eigenlijk vind ik Tygo wel mooi.... Zit ook wel wat dressuur in, heeft iig nette basisgangen!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:06

LuvdaTossa schreef:
Eigenlijk vind ik Tygo wel mooi.... Zit ook wel wat dressuur in, heeft iig nette basisgangen!


mee eens ! OK dan!
en Tuschinski vond ik echt geweldig om te zien, was het een man geweest wist ik t wel Bloos!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:17

Idd Ruby!! Daar wil ik wel een beschuitje mee eten dan! Tong uitsteken
Lange benen, lekker lijf, mooi hoofdje, lenig en goede conditie?! Knipoog

En rijke knappe vrouwen bestaan wel zeker, maar misschien voor jullie onbereikbaar?? Scheve mond

Enne Art Uma....Variant x Uniform in combi met zoveel Amor en Pion??!! IK weet het niet hoor.....

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:06

Suzanne F. schreef:
Enne Art Uma....Variant x Uniform in combi met zoveel Amor en Pion??!! IK weet het niet hoor.....
Vaatje buskruit *LOL* ?? Dat vind ik niet erg, maar hoe groot???

Alle knappe rijke vrouwen mogen solliciteren ha ha ha (PBen mag ook)

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:24

Ik heb zelf een T hengst, die heeft toch echt mijn voorkeur Knipoog Lovers
Tango vind ik ook super hoor! Maar mijn eigen Ttje blijft natuurlijk de leukste! Hij heeft vrij veel springbloed, o.a. Concorde en Larino, maar er zit ook wat dressuurbloed in en zelfs tuiger! (Rossini, Zilverster)
Een lekker mixje dus! Op het moment ben ik lekker aan het dressuren met hem, dat pikt ie supersnel op en het gaat steeds beter!