Contango!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 21:05

mag niet vanuit amerika komen. Is alleen bij de dalhoeve te verkrijgen, maar zoals al aangegeven is kiezen hun de merries uit. Je moet een erg goede merrie hebben wil je met contango kunnen dekken er zitten dan bovendien nog voorwaarden aan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:36

contango die het best goed doet in de cross :
(niet de meest ideale foto )
http://www.sgw-eventing.nl/fotocollages ... ge123.html


edit :
na wat spitten heb ik er nog wat meer gevonden :
http://www.horses.nl/p&s/fotoreportages ... ge133.html

http://www.horses.nl/p&s/fotoreportages ... ge134.html

http://www.horses.nl/p&s/fotoreportages ... ge135.html

dit is een ik geloof nu 5-jarige contango merrie, ze is van maaike vd louw uit zeeland... ik heb haar telefoon nummer, dus als je wil kun je misschien een keer gaan kijken , gribje?
dit paard is een leuk paard om te zien, maar is erg smal, dat vind ik minder.
maaike heeft goede schik met dat beestje, rijd volgensmij vaak in de prijzen met de cross.

hier in de buurt op een manege staat ook een contango.. volgensmij een contango x ramiro
is ongeveer hetzelfde type paard, alleen dan 1.80 groot, nog veel smaller, ontzettend steile benen en kan absoluut niet lopen, niet stappen, niet draven en niet galopperen. is eik niets dus....
moeder van dat paard was geloof ik wel keur prestatie... najah foutje kan natuurlijk altijd

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:54

Er is idd nog heel weinig beshikbaar op de Dalhoeve. Mn merrie is ook gevraagd om door Contango te laten dekken, eigenlijk vorig jaar al, maar omdat ze met een gewone inseminatie het laatste jaar al niet drachtig te krijgen was zal dit helemaal wel moeilijk worden, omdat het heel erg verdund is. Daarom twijfelen we nog maar het is natuurlijk wel errug leuk!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:04

nathalie1 heeft ook een ruin van Contango. Plaatje om te zien. Misschien moet je haar eens pb'en.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 12:29

Amanda schreef:
nathalie1 heeft ook een ruin van Contango. Plaatje om te zien. Misschien moet je haar eens pb'en.

Thanx!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:31

CGJ12 schreef:
Uitspraak van HK-lid ooit tegen mij: paarden met een dergelijke grote ruimte tussen de voorbenen kunnen meestal niet goed galopperen.........


*proest*.... *LOL*

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:34

Amanda schreef:
nathalie1 heeft ook een ruin van Contango. Plaatje om te zien. Misschien moet je haar eens pb'en.


Je bedoelt Noah? Smaken verschillen, ik vind dat geen geweldig mooi paard.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:51

Ja, die bedoel ik.
Ik heb hem nog een tijdje verzorgd. Hij kan echt wel leuk lopen en ik vind het een mooi paard. Misschien niet op stal, maar onder het zadel zeker wel.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:18

CGJ12"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="CGJ12 schreef:
Daarvoor ben ik meestal veel te direct en duidelijk met mijn antwoorden.....


Helaas kloppen ze vaak niet.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:20

sarabande schreef:
Ja een keer Sorry en je mag weer blijven wat voor stoms je ook gedaan hebt.


CGJ mag ook blijven.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 00:02

Uhm anna in mijn andere topic zat je ook al off topic conflicten met mensen uit te lokken, als je problemen met mensen hebt los dat aub per pb´s op! Dit topic gaat over Contango, mocht je bruikbare info hebben is deze altijd welkom.

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:41

Maar of ik het moet doen ik ben er nog niet uit.[/quote]


Waar ben je nog niet uit en waar denk je nog over na. Feit is dat jezelf een supermerrie in bezit hebt en dat je een van de weinige bent die nog de kans heeft een Contango veulen te fokken. Als je merrie al eerder drachtig is geworden van diepvries is dit toch een prachtige uitdaging.( hoe is anders de gust regeling) Als ik het goed begrepen heb is de helft van het hengstveulen voor de Dalhoeve maar hoef je ook geen opfok kosten te betalen! maar dat weet ik niet zeker.
Als ik jou was ging ik de uitdaging aan, je kan later altijd nog een andere hengst gebruiken, maar dan staat die Contango vast op stal.
Hopen dat het een merrie wordt *LOL*

Van Contango staat bekend dat het fijne sportpaarden, alhoewel ik laatst een verhaal hoorden over een Contango welke heel angstig was ( ook op stal) maar dit zal wel een uitzondering geweest zijn.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:20

Afbeelding
Dit is de moeder van Romanoff, ze is een Contango x Ulft x Amor.

Afbeelding
Dit is ze met de volle zus van Romanoff (v.Jazz).

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:06

Contango geeft idd superfijne sportpaarden, maar heb er zoveel verschillende nakomlingen van gezien, is echt geen pijl op te trekken, grote kastelen (boven de 1.80) kleine ukkepukken (e-pony's), alle kleuren van de regenboog, bewegingen ook zeer wisselend, en het zijn allemaal laatbloeiers, zou er zelf niet zo snel mee dekken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:13

Nee Wouter dat zei ik ook al tegen iemand dat ie strooit, ik werd bijna gestenigd. De mijne is een fijn en heel mooi dier, maar er zijn ook zat mindere.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:15

Hier op stal hebben we ook een Contango staan, start nu Z1 dressuur.
Afbeelding
Hier startten ze nog M1, afgelopen zomer. Helaas geen actiefoto's, Ollie kan wel super lopen, maar wel een moeilijk paard Lachen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 22:50

Wouter24 schreef:
Contango geeft idd superfijne sportpaarden, maar heb er zoveel verschillende nakomlingen van gezien, is echt geen pijl op te trekken, grote kastelen (boven de 1.80) kleine ukkepukken (e-pony's), alle kleuren van de regenboog, bewegingen ook zeer wisselend, en het zijn allemaal laatbloeiers, zou er zelf niet zo snel mee dekken.

Dat is dus ook wat mijn keus zo moeilijk maakt!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:02

Wouter24 schreef:
Contango geeft idd superfijne sportpaarden, maar heb er zoveel verschillende nakomlingen van gezien, is echt geen pijl op te trekken, grote kastelen (boven de 1.80) kleine ukkepukken (e-pony's), alle kleuren van de regenboog, bewegingen ook zeer wisselend, en het zijn allemaal laatbloeiers, zou er zelf niet zo snel mee dekken.


Wouter wat vererft zo'n hengst nog met zulk een tekst.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:17

Maar is t je perse om Contango zelf te doen of om zijn bloedvoering? Er zijn genoeg Contender zonen in zowel Nederland als met name Duitsland, tevens ook dressuurgefokt, vaak minder duur en minder veeleisend naar je merrie toe

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 09:46

gabrycha schreef:
Maar is t je perse om Contango zelf te doen of om zijn bloedvoering? Er zijn genoeg Contender zonen in zowel Nederland als met name Duitsland, tevens ook dressuurgefokt, vaak minder duur en minder veeleisend naar je merrie toe
Dat zou idd ook een optie zijn dat is ook waarom tango in mijn achterhoofd zit. Verders zit er volgens mij niet zoveel contango bij het kwpn. Net als tiptop die er niet door is gekomen. Ik vindt het een erg mooie hengst maar als ie niet kwpn is goedgekeurd wil ik er niet mee dekken.

Btw die vos v. contango op de foto is dat toevallig een contango x saros??

Loucky
Berichten: 24
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:11

Stuur me maar even een pbtje , dan geef ik je nog wel wat Contangonieuws

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:49

Btw die vos v. contango op de foto is dat toevallig een contango x saros??[/quote]

nee dat is niet DE conango X saros, want die staat nog bij ons, maar hij lijkt er wel op he Jaenette?

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 01:38

Welke Contango X Saros. Mijn oude Saros merrie heeft een veulen van Contango gekregen.