Polansky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Polansky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 09:45

Ik wil graag wat informatie over de hengst Polansky.
Hij is de vader van 3 veulens van Ilkkah, en weet eigenlijk helemaal niets over hem, alleen dat ie zwart is.
Alvast bedankt Lachen


Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:51

ik heb ook een veulen van polansky:
hier de info:
Afbeelding
Afbeelding
Polansky Zwart 1.73 m geb. 1997
De hengst van de toekomst die zijn verwachtingen meer dan waar maakt. De schitterende zwarte werd kampioen van de KWPN hengstencompetitie
2001/2002 onder Gerdine Maree, met een gemiddelde score van 72%. Frenk Jespers beoordeelde de stap met een acht.

Ook heeft Polansky een uniforme collectie goed ontwikkelde rijtypische veulens getoond, die goed in het rechthoekmodel staan.
De veulens hebben ruim voldoende ruimte in het bewegen, de hals is goed van lengte en vorm.

De moeder van Polansky is keur sport merrie van Donnerhall. Een volle broer van de moeder wordt uitgebracht in de Z dressuur.
De moeder van deze paarden is de halfzus van Olympic Ferro, de ster preferente merrie Fanbonnefanck ster pref (v.Ulft). Ook
voert Polansky het gewilde dressuurbloed van de keur hengst Roemer via zijn grootmoeder, deze merrie werd ook uitgebracht
in de Z dressuur.

Polansky heeft een goede verrichting afgelegd met een 8 voor aanleg als dressuurpaard. Hij werd tijdens zijn goedkeuring omschreven
als een eerlijke en betrouwbare hengst, die zijn ruiter een zeer goed gevoel geeft.

Afbeelding
Polansky is de overtuigende winnaar van de hengstencompetitie dressuur KNHS/KWPN 2001/2002 en behaalde in de hengstencompetitie 2002/2003 twee overwinningen in Hengelo en Weert. Polansky is een chique, grote, zwarte zeer rijtypische hengst met een goede bewegingvorm. Polansky is klaar voor een nieuwe dressuurtoekomst.



Goedgekeurd in 2001 op zijn veulencollectie. Citaat rapport: "Polansky toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoekmodel staan."

Moeder Lonnevanck, keur sport (dressuur) liep op 6-jarige leeftijd Z2 dressuur. Polansky voert vier generaties topdressuurbloed op rij. Welke dressuurhengst zit genetisch zo sterk in elkaar?



Kostolany: Elite hengst, lichte tour dressuur, vader van reeds 8 goedgekeurde hengsten.
Donnerhall: Top Grand Prix dressuur, meer dan 60 goedgekeurde zonen en 6 nakomelingen in de WBFSH Breeding Guide
Ulft: Vader van Grand Prix en Olympische dressuurpaarden.
Roemer: Vader van Grand Prix dressuurpaarden (7 in de WBFSH Breeding Guide) en jarenlang topaanvoerder van de dressuurindex.
Verrichting Ermelo: De stap is ruim. In draf heeft hij veel ruimte, het achterbeen wordt goed ondergebracht. In galop heeft hij veel ruimte en ruim voldoende afdruk. Polansky beschikt over veel souplesse en laat zich zeer goed sluiten. Als dressuurpaard heeft Polansky veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel. Topgefokt, grootramig, nu al winnaar en een diepzwarte kleur. Polansky is klaar voor een nieuwe dressuurtoekomst



Coming star and beautiful black.
Afbeelding
Polansky

Kostolany x Donnerhall x Ulft keur x Roemer pref.

KWPN - Zwartbruin - 1.73m
Polansky is de overtuigende winnaar van de hengstencompetitie dressuur KNHS/KWPN 2001/2002 en behaalde in de hengstencompetitie 2002/2003 twee overwinningen in Hengelo en Weert. Polansky is een chique, grote, zwarte zeer rijtypische hengst met een goede bewegingvorm. Polansky is klaar voor een nieuwe dressuurtoekomst.

Goedgekeurd in 2001 op zijn veulencollectie. Citaat rapport: "Polansky toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoekmodel staan."

Moeder Lonnevanck, keur sport (dressuur) liep op 6-jarige leeftijd Z2 dressuur. Polansky voert vier generaties topdressuurbloed op rij. Welke dressuurhengst zit genetisch zo sterk in elkaar?


Kostolany: Elite hengst, lichte tour dressuur, vader van reeds 8 goedgekeurde hengsten.
Donnerhall: Top Grand Prix dressuur, meer dan 60 goedgekeurde zonen en 6 nakomelingen in de WBFSH Breeding Guide
Ulft: Vader van Grand Prix en Olympische dressuurpaarden.
Roemer: Vader van Grand Prix dressuurpaarden (7 in de WBFSH Breeding Guide) en jarenlang topaanvoerder van de dressuurindex.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:52

Polansky is de overtuigende winnaar van de hengstencompetitie dressuur KNHS/KWPN 2001/2002 klasse L en is verleden jaar goedgekeurd op zijn veulencollectie. Citaat rapport: Polansky toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoekmodel staan.



Polansky voert vier generaties topdressuurbloed op rij. Welke dressuurhengst zit genetisch zo sterk in elkaar?

Kostolany: Elite hengst, lichte tour dressuur, vader van reeds 8 goedgekeurde hengsten.
Donnerhall: Top Grand Prix dressuur, meer dan 60 goedgekeurde zonen en 6 nakomelingen in de WBFSH Breeding Guide
Ulft: Vader van Grand Prix en Olympische dressuurpaarden.
Roemer: Vader van Grand Prix dressuurpaarden (7 in de WBFSH Breeding Guide) en jarenlang topaanvoerder van de dressuurindex.
Verrichting Ermelo: De stap is ruim. In draf heeft hij veel ruimte, het achterbeen wordt goed ondergebracht. In galop heeft hij veel ruimte en ruim voldoende afdruk. Polansky beschikt over veel souplesse en laat zich zeer goed sluiten. Als dressuurpaard heeft Polansky veel aanleg en geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel. Topgefokt, grootramig, nu al winnaar en een diepzwarte kleur. Polansky is klaar voor een nieuwe dressuurtoekomst.
Afbeelding

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:58


Arina
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:51

Polansky is eigendom van (onder andere) vee-arts Maree uit Honselersdijk. Het is een fijne hengst met een heel vriendelijk karakter. Hij wordt vaak maandag ochtend in de buitenbak gereden, als je gelegenheid hebt kun je misschien eens gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:56

Mooi paard om te zien, jammer dat hij niet zo best beweegt.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 16:57

Echt een prachtige hengst. Ik ken een nakomeling van hem, ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:12

haha hij wordt elke dag in de buitenbak gereden.. er is namelijk geen binnenbak. Lachen Ik ken jou merrie illkah en ook de polansky veulens van haar. Mooie veulens. hoop dat ze groot genoeg worden omdat illkah natuurlijk niet zo groot is. Polansky is een hele brave fijne hengst. Dit jaar gaat hij ZZ-licht starten.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:15

Pipo schreef:
Mooi paard om te zien, jammer dat hij niet zo best beweegt.


Niet????

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:18

vindt ik van wel. Hij is groot en moest in de draf nog wat sterker worden. dat is hij nu zeker wel, al heeft hij geen heel apart voorbeen. Gallopperen en stappen is altijd heel goed geweest.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:21

Dat vind ik dus ook eigenlijk. Vind het best een imponerende hengst.

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 19:54

Arina schreef:
Polansky is eigendom van (onder andere) vee-arts Maree uit Honselersdijk. Het is een fijne hengst met een heel vriendelijk karakter. Hij wordt vaak maandag ochtend in de buitenbak gereden, als je gelegenheid hebt kun je misschien eens gaan kijken.



Maree???
Is die daar van?
nee toch?
Misschien 50 verderop staan mijn verzorgfjorden, ik rij daar heel vaak langs.
Maar daar staat ie toch niet?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 20:00

Summum schreef:
haha hij wordt elke dag in de buitenbak gereden.. er is namelijk geen binnenbak. Lachen Ik ken jou merrie illkah en ook de polansky veulens van haar. Mooie veulens. hoop dat ze groot genoeg worden omdat illkah natuurlijk niet zo groot is. Polansky is een hele brave fijne hengst. Dit jaar gaat hij ZZ-licht starten.


Ken jij Ilkkah?
Mag ik dan vragen wie je bent?
Dan ken jij zeker neem ik aan haar veulen Ungaro ook wel?
Bruin, niet zo heel stevig gebouwd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:50

Ik vind het een paard wat gewoon zeer beperkt is in zijn beweging. Net als bijv. San Remo.... dat is ook een plaatje om te zien, maar lopen

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:55

Pipo schreef:
Ik vind het een paard wat gewoon zeer beperkt is in zijn beweging. Net als bijv. San Remo.... dat is ook een plaatje om te zien, maar lopen


Draai de ruiters van die hengsten maar is om, dan kom je zeker weten terug op deze post Haha!

Kijk maar naar Lancet, presteerde geen fu*k onder Maree, en kijk nu is met Imke? Polansky is met de juiste ruiter zeker een hengst met veel mogelijkheden!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:02

Ik vind Polansky een schitterend mooi paard wat ontzettend interessant gefokt is, en vindt dat het een dier is met heel veel potentie.
Ik verwacht binnen een paar maanden een veulentje van hem, uit de merrie van Sarabande.

In de KSS loopt er ook eentje mee, die is teruggefokt op Ulft,
mijn veulentje is teruggefokt op Mahagoni.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:04

Trouwens leuk chamayalover die hengstenhouders prietpraat, dit zijn de harde cijfers Knipoog

KWPN schreef:
*Stap: De stap is ruim , maar niet altijd zuiver.
Plingraf: Het voorbeen blijft iets vlak.
Stap: 6
Draf: 7.5
Galop: 8.5
Aanleg: 8



Ik zal het springverhaal maar achterwege laten, want we zullen het er maar op houden dat ie zijn benen breekt op de sprong Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:09

Ik vond Lancet onder Maree ook al een goed paard Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:10

Daarnaast hoor ik altijd van mensen dat een paard zo goed gefokt is, en dat er dus genenaansluiting is. Maar waarom zie je die genenuitsluiting alleen niet terug in de kwaliteiten van de hengst zelf?

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:30

Ben benieuwd! Ik heb zelf ook een 2.5 jarige van Polansky.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:38

Is dan toch een kwestie van persoonlijke smaak Pipo,
ik zelf ben al een tijdje erg gecharmeerd van dit dier en toen deze hengst bij Dhr J. Rutten ter sprake kwam zei hij ook dat het een erg goed paard was maar dat hij op dit moment niet zo tot zijn recht komt.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:58

Sjuimpje schreef:
Is dan toch een kwestie van persoonlijke smaak Pipo,
ik zelf ben al een tijdje erg gecharmeerd van dit dier en toen deze hengst bij Dhr J. Rutten ter sprake kwam zei hij ook dat het een erg goed paard was maar dat hij op dit moment niet zo tot zijn recht komt.


smaken verschillen, ik vind het een goed bewegende, mooie hengst die nog wel tot zijn recht gaat komen hoor. Paard heeft tijd nodig. En of dhr. Rutten er nu wel of niet weg van is. Ik vind het een goede engst die ook maatdoorfokt en over het algemeen fijne bewegingen. Alleen is het ong af te wachten hoe zijn nakomelingen het in de sport gaan doen maar dat komt vast wel goed. Karakter van de hengst is ook prettig.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:06

Ik vind het anders wel wat zeggen als een man, welke zich zowel in de sport als fokkerij al lang en breed bewezen heeft, dit zegt van een hengst waar hij totaal geen belang bij heeft.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 15:53

Pipo schreef:

Kijk maar naar Lancet, presteerde geen fu*k onder Maree, en kijk nu is met Imke?


Maree mag dan wel niet goed kunnen rijden maar hij heeft wel Ilkkah en haar veulen een keer gered,
Zonder hem had ilkkah dood geweest nu, dus ben zeer blij met Maree (vandaar dat het veulen wat toen geboren is ook Viva Maree heet Knipoog )

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:57

Gerdine maree is wel lichte tour geworden met lancet Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 bezoekers