poll: stelling is de chip nodig of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

is de chip nodig of niet?

Poll eindigt op

ja zeker is het chippen nuttig
19 (43%)
nee onnodig en nutteloos
25 (56%)
geen idee ik heb er niet over nagedacht
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 44


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:08

Sarabande ik heb hier een bijlage liggen van het PVE inzake registratie voor I&R en fokkerij.Regels waar de stamboeken zich aan dienen te houden. Ik denk dus dat het heel nuttig is als dit op dit forum blijft.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:10

Heeft niks met stamboek te maken ieder paard geregistreerd of niet moet gechipt, dus OOK de stamboekpaarden.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:18

Desiree"]
[quote="Margon schreef:
ik heb absoluut gekozen voor: ja zeker is het chippen nuttig

waarvoor dan?
[/quote]

Lachen Als je paard gestolen word kunnnen ze hem ook makkelijker opsporen
Lachen Als je paard word gestolen kannie de grens niet over
Lachen Als je op wedstrijd komt en ze komen controleren ben je toch mooi de banketstaaf (als je geen chip hebt)

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:19

Wel of niet goed geplaatst?
Het is net hoe je het onderwerp Chippen benaderd.
Dus je persoonlijke mening is hiervan een groot belang.

Uiteindelijk denk ik niet dat het uitmaakt waar dit onderwerp staat.
(Stamboek of niet, ieder paard al is het een kruising, heeft een ras.)

Het gaat erom dat ik met deze poll gewoon eens aan wil geven hoe men denkt over de chip.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:28

joostvangestel"]
Persoonlijk vind ik dat dit juist veel te maken heeft met fokkerij. Identificatie is belangrijk voor afstamming en garantie daarvan. Daarnaast is de vraag of het medicijn groter is dan de kwaal.
[/quote]
volgens mij wordt de chip daar niet voor gebruikt. Zoals Cassidy al eerder zei, moeten- voor januari 1005 alle paarden gechipt zijn.

Ik denk dat ze het gaan gebruiken om paardenbelasting in te voeren. En dan heeft het dus voor ons geen enkel nut. Eerder het tegendeel.

[quote="Margon schreef:
[
Lachen Als je paard gestolen word kunnnen ze hem ook makkelijker opsporen
Lachen Als je paard word gestolen kannie de grens niet over
Lachen Als je op wedstrijd komt en ze komen controleren ben je toch mooi de banketstaaf (als je geen chip hebt)
[/quote]


alleen de laatste optie gaat op. Aan de eerste opties heb je geen zak, want ze controleren immers niet. Gechipte paarden gaan dus gewoon de grens over, gestolen of niet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:38

Desiree schreef:
moeten- voor januari 1005 alle paarden gechipt zijn.


verder heb je gelijk Clown
alaaf

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:41

Toen dat gedonder over verplicht chippen begon was ook mijn eerste gedachte:
Daar zit meer achter.
Het zal wel om geld zijn (belasting).
En als er weer eens geruimd moet worden omdat er een rare vervelende ziekte opduikt dan weten ze alle dieren te vinden.
Daar draait alles om!
Ik heb mijn paarden dan ook niet gechipt, ik kijk wel uit!

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:03

paardenmensen Slapen wordt eens wakker dat hele chippen is onzin en alleen maar geldklopperij en wat als je paard weggelopen is er is bijna niemand die een reader heeft en jou paard kan indentificeren en de grens kan je ook zo over !!! Extreme duivel En als de nederlandse regering tegen jou zegt kom je krijgt een chip in je armspier dan sta je zeker te popelen om het te doen ? *LOL*
ach ja er zijn wat risico's mevrouw maar ach een lamme arm wat geeft dat .
Verdiep je er toch eens echt in en ga naar diverse site's en lees en luister en denk aan je paard niet aan jezelf

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:46

sarabande"]
[quote="Desiree schreef:
moeten- voor januari 1005 alle paarden gechipt zijn.


verder heb je gelijk Clown
alaaf
[/quote]
Oeps.... 2005. Typefoutje....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:48

Kajanus schreef:
paardenmensen Slapen wordt eens wakker dat hele chippen is onzin en alleen maar geldklopperij en wat als je paard weggelopen is er is bijna niemand die een reader heeft en jou paard kan indentificeren en de grens kan je ook zo over !!! Extreme duivel En als de nederlandse regering tegen jou zegt kom je krijgt een chip in je armspier dan sta je zeker te popelen om het te doen ? *LOL*
ach ja er zijn wat risico's mevrouw maar ach een lamme arm wat geeft dat .
Verdiep je er toch eens echt in en ga naar diverse site's en lees en luister en denk aan je paard niet aan jezelf

ja, rustig maar, dat beseffen velen wel. MAar wat als ik straks mijn kleine japie (zie onderaan in mijn profiel) eens ergens naartoe moet vervoeren en ik krijg een bekeuring omdat hij niet gechipt is? Ik vind het ook volstrekt onnodig en zou die rommel liever niet in mijn dieren zien.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:57

Kajanus schreef:
paardenmensen Slapen wordt eens wakker dat hele chippen is onzin en alleen maar geldklopperij en wat als je paard weggelopen is er is bijna niemand die een reader heeft en jou paard kan indentificeren en de grens kan je ook zo over !!! Extreme duivel En als de nederlandse regering tegen jou zegt kom je krijgt een chip in je armspier dan sta je zeker te popelen om het te doen ? *LOL*
ach ja er zijn wat risico's mevrouw maar ach een lamme arm wat geeft dat .
Verdiep je er toch eens echt in en ga naar diverse site's en lees en luister en denk aan je paard niet aan jezelf


Ik ben wakker en heb me er in verdiept. Zie het nut niet van de hakken in het zand zetten. Ik zie de voordelen en daarbij heb je als burger meer plichten. Dus dat 'ik laat me niks vertellen' schiet niet heel veel op. De risico's zijn minimaal. Als je het niet wilt en je wilt je er tegen verzetten, prima. Maar ga niet doen of wij pro-chippers dom zijn, want dat ben ik niet.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:28

Ach wat is dom Verward iedereen heeft zo zijn gedachte en gevoel bij iets Schijnheilig maar wat ik wil zeggen er is toch een makkelijke oplossing OK dan! DNA OK dan! en dat is wettelijk toegestaan dus niks geen problemen als je aangehouden wordt op de weg of op de wedstrijd dus ik snap niet waarom er gechipt moet worden en natuurlijk als je het al gedaan hebt en het is goed gegaan dan is dat alleen maar fijn maar er is niemand die je kan vertellen wat hij op de lange duur gaat doen