Bokt(kundig) fokkers advies gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:04

[quote="CGJ12]Vanaf een bepaalde leeftijd gaan die nostalgie gevoelens opleven..... Knipoog[/quote]

Daar heb jij ook al last van, begrijp ik? Tong uitsteken

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:08

Alleen jammer dat "bepaalde" in bovenstaande context als "onbepaald" staat weergegeven.............. Tong uitsteken

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:08

sarabande schreef:
En het is leuk om te horen dat
anderen
gelukkig zijn met die paarden.


Dat is nou de ultieme fokkervreugde!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:10

CGJ12 schreef:
Alleen jammer dat "bepaalde" in bovenstaande context als "onbepaald" staat weergegeven.............. Tong uitsteken


ik heb daar wel ongeveer een beeld bij..

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:13

Ongeveer vanaf dezelfde leeftijd waarbij je de overlijdensadvertenties gaat lezen zeker.......... Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:32

CGJ het viel mij al eerder op, heb jij wat geleerd van een medebokker, ga je teksten nu ook onderstrepen Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:12

sarabande schreef:
CGJ het viel mij al eerder op, heb jij wat geleerd van een medebokker, ga je teksten nu ook onderstrepen Verward

Tegenbokker.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:31

bark schreef:
Ik hou niet van een compact model, een paard heeft lengte in het lijf nodig om te kunnen veren en te buigen.


De lengte die het paard nodig heeft om te rekken bij het springpaard en om de verruimen bij het dresuurpaard ligt aan de ruimte tussen de voor-en acherbenen. Met andere woorden de lengte van een paard wordt bepaald door de ligging van de schouder en de ligging van het darmbeen.
Aan de bovenkant (de rug) kan het paard niet rekken!!!

Zou eens willen uitleggen wat er dan veert en buigt in het skelet van het paard? Want daar gaat het namelijk om.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:41

GribaldiFAN schreef:
Dit is ons (voorlopige) lijstje: Cantos, Rhodium, Manhattan en Democraat.


Geen Nijinski?

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:51

Anna42"]
[quote="bark schreef:
Ik hou niet van een compact model, een paard heeft lengte in het lijf nodig om te kunnen veren en te buigen.


De lengte die het paard nodig heeft om te rekken bij het springpaard en om de verruimen bij het dresuurpaard ligt aan de ruimte tussen de voor-en acherbenen. Met andere woorden de lengte van een paard wordt bepaald door de ligging van de schouder en de ligging van het darmbeen.
Aan de bovenkant (de rug) kan het paard niet rekken!!!

Zou eens willen uitleggen wat er dan veert en buigt in het skelet van het paard? Want daar gaat het namelijk om.
[/quote]

Ik bedoel te zeggen dat een sportpaard goed in het rechthoeksmodel moet staan. Naar mijn mening is Burggraaf een correct gebouwd sportpaard en vererft hij dit ook. Gezien de merrie in mijn ogen vrij compact is lijkt mij dit een passende hengst.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:18

bark"]
[quote="Anna42"][quote="bark schreef:
Ik hou niet van een compact model, een paard heeft lengte in het lijf nodig om te kunnen veren en te buigen.


De lengte die het paard nodig heeft om te rekken bij het springpaard en om de verruimen bij het dresuurpaard ligt aan de ruimte tussen de voor-en acherbenen. Met andere woorden de lengte van een paard wordt bepaald door de ligging van de schouder en de ligging van het darmbeen.
Aan de bovenkant (de rug) kan het paard niet rekken!!!

Zou eens willen uitleggen wat er dan veert en buigt in het skelet van het paard? Want daar gaat het namelijk om.
[/quote]

Ik bedoel te zeggen dat een sportpaard goed in het rechthoeksmodel moet staan. Naar mijn mening is Burggraaf een correct gebouwd sportpaard en vererft hij dit ook. Gezien de merrie in mijn ogen vrij compact is lijkt mij dit een passende hengst.
[/quote]

Dat is geen atwoord op mijn vraag.

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:13

jij geeft nooit een fatsoenlijk antwoord op een vraag als ik mij niet vergis,ik had het over Burggraaf en laat mij niet verleiden om steeds weer op hetzelfde terug te komen,ga je mening maar tegen iemand anders ventileren.Krijgen we weer dat eeuwige gezwans over lendenmechanisme,vertel dat maar fijn op je clinics. Doei, doei

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:04

bark schreef:
jij geeft nooit een fatsoenlijk antwoord op een vraag als ik mij niet vergis,ik had het over Burggraaf en laat mij niet verleiden om steeds weer op hetzelfde terug te komen,ga je mening maar tegen iemand anders ventileren.Krijgen we weer dat eeuwige gezwans over lendenmechanisme,vertel dat maar fijn op je clinics. Doei, doei


Als je het antwoord niet weet, zeg dat dan en verschuil je niet achter een hoop opgeklopte onzin.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:09

Anna42 schreef:
Als je het antwoord niet weet, zeg dat dan en verschuil je niet achter een hoop opgeklopte onzin.


*ff bemoeien*

Hoor wie het zegt...

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:25

Anna42"]
[quote="bark schreef:
jij geeft nooit een fatsoenlijk antwoord op een vraag als ik mij niet vergis,ik had het over Burggraaf en laat mij niet verleiden om steeds weer op hetzelfde terug te komen,ga je mening maar tegen iemand anders ventileren.Krijgen we weer dat eeuwige gezwans over lendenmechanisme,vertel dat maar fijn op je clinics. Doei, doei


Als je het antwoord niet weet, zeg dat dan en verschuil je niet achter een hoop opgeklopte onzin.
[/quote]


Ik zou niet weten voor wie of achter wie ik me verschuil en begrijp al helemaal niet wat je bedoeld met opgeklopte onzin. Ik ben blij om te lezen dat andere bokkers Burggraaf ook een geschikte kandidaat vonden.Hett antwoord van de juiste hengst op welke merrie weten we allemaal niet, dan fokten we alleen nog maar goed gekeurde hengsten en topmerrie's en dit antwoord zulen we nooit weten.Fokken blijft gokken, ook met goed materiaal.Dit topic gaat over het adviseren van de juiste hengst op een merrie, en hiervoor zijn uiteraard meerdere serieuze hengsten denkbaar,welke we allemaal kunnen toelichten. Een discussie over een lenden mechanisme, evenwichtsskelet hoort hier niet thuis, moeten we een ander topic voor openen. Wat ik wel weet is dat een juist geraamte met een juist lendenmechanisme nog niet garandeert dat ik een goed bewegend paard te zien krijg.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:36

Ik weet dat het vervelend is maar hopelijk kunnen we de vrede even bewaren en on topic blijven.