Bokt(kundig) fokkers advies gevraagd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:47

Samsam waarom denk je dat er shagya bloed in zit ?
Als dat inderdaad zo is ben ik zeker geintreseerd.

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking


Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:54

mayrom schreef:
Gribaldi jij wil fokkers advies dus die krijg je ook van senderose, alleen denk ik dat senderose een reactie wil voordat hij de afstammeling vrijgeeft


Als ik om advies verlegen zou zitten hoefde het voor mij al niet meer, te belachelijk voor woorden dit. Iemand vraagt om een fokadvies en dan ga je toch niet zo'n fotootje alleen geven en de bloedlijnen achterwege houden, wat is dat voor onnozel gedoe.

Nou Senderose, we vinden het allemaal een geweldige hengst, kom maar op met die afstamming.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:11

On topic, ik denk dat ik een van de weinige mensen hier ben die Palatina gekend heeft. Omdat het elders over de merrie Poetin gaat is er wel een vergelijking te maken. Palatina was in haar tijd de mooiste merrie die er bestond. Als ze bewoog kreeg je kippenvel. Haar fokker heeft haar eigen kwaliteiten nooit kunnen evenaren. Wat je zou kunnen doen is kijken naar waar de halfbroer van deze merrie het beste bij paste. Zion (of zijn vader nu Lucky Boy XX was of niet) bracht Ekstein die uit een Joost x Kassander merrie kwam, de stam van Ulana dus. Zoek eens op Zion en Ekstein misschien doe je daar ideeën op

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 23:15

Dank je sarabande voor dit bruikbare advies!!

Woef
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:32

Ik weet van deze mysterie hengst dat hij Z2 dressuur is en Z springen en dat hij al vele Nationale kampioenen heeft voort gebracht.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:40

Wat grotere fotootjes zou wel helpen. Plus afstamming graag. Want al de geheimzinnig gedoe hangt mijn keel uit. Boos!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:42

petraaken schreef:
Wat grotere fotootjes zou wel helpen. Plus afstamming graag. Want al de geheimzinnig gedoe hangt mijn keel uit. Boos!


anders mij wel, lijkt erop dat Woef speciaal voor dat berichtje te plaatsen een (schaduw)account heeft aangemaakt.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:43

Excuseme"]
[quote="petraaken schreef:
Wat grotere fotootjes zou wel helpen. Plus afstamming graag. Want al de geheimzinnig gedoe hangt mijn keel uit. Boos!


anders mij wel, lijkt erop dat Woef speciaal voor dat berichtje te plaatsen een (schaduw)account heeft aangemaakt.
[/quote]


inderdaad

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 11:54

Uhm als er niet gewoon gezocht kan worden naar een hengst. En men kleine plaatjes plaats zonder info gaat plaatsen en vervolgens er verdachte (schaduw) accounts optreden is het misschien maar beter om een slotje te plaatsen. Jammer hoor ik dacht echt dat dit een interessante merrie was om een hengst voor te vinden. Gezien het feit dat dit de laatste (fokkende) merrie is die rechtstreeks uit de legende palantina komt. Erg jammer dit.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:57

Weet je wat het probleem is Grib-fan,
er worden op het moment heel veel van dit soort topics geplaatst en er wordt maar heel zelden wat gedaan met de opmerkingen of adviezen.

(Denk bijvoorbeeld maar eens terug aan de Partout merrie van je oom vorig jaar, er kwamen hele leuke reacties op het topic maar uiteindelijk ging de merrie toch naar een hengst van zijn keuze die verder niet genoemd was in het topic.)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:07

Ik zou er een goede allround hengst bij gebruiken. Het veulen kan dan ook beide kanten op. (zelfs eventing als ze dat willen). Weet alleen niet goed welke bij die merrie zouden passen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:09

Een advies blijft een advies. Dit kun je in overweging nemen vooral met een goede motivatie dat is ook de reden dat ik daarom vraag. Als de fokker besluit een andere keus te maken is dat zijn beslissing. Doet het feit van het advies niet af. Het is ook voor de mensen die het leuk vinden een passende hengst bij een (zeer interessante fok) merrie te zoeken. Maar t blijkt dat bokkers liever discussieeren in topics voor niet interessante merries waarvan de eigenaar bijvoorbeeld een zwart veulen wil. Tot zover de interessante foktheorieeen. Ben het dus niet eens met je probleemstelling vindt het namelijk niet relevant.
Ik had gehoopt op een advies van leuke hengsten met een goede motivatie zodat daarover gediscusieerd kan worden, leek me wel leerzaam. Daarmee had ik het wel bij het verkeerde eind. Maar ik ben niet getreurd hengstenhouders schijnen hun oren echter wel te spitsen bij de gedachte een veulen uit een dochter van palantina te fokken dus het gaat ook dit jaar weer goed komen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:11

petraaken schreef:
Ik zou er een goede allround hengst bij gebruiken. Het veulen kan dan ook beide kanten op. (zelfs eventing als ze dat willen). Weet alleen niet goed welke bij die merrie zouden passen.


Ja dat leek ons ook een goede optie, dat was ook de achterliggende gedachte toen we voor karandasj gekozen hadden. Echter willen we elk jaar een andere hengst gebruiken dus terug dekken met karandasj is geen optie.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:14

Ik bedoel het niet rot hoor,
maar verklaar alleen waarom er niet meer zo enthousiast gereageerd wordt.
Mensen raken niet gemotiveerd wanneer er geen resultaten uit hun inspanningen voortvloeien.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:14

GribaldiFAN schreef:
Ik had gehoopt op een advies van leuke hengsten met een goede motivatie zodat daarover gediscusieerd kan worden, leek me wel leerzaam. Daarmee had ik het wel bij het verkeerde eind.


Dat doe ik, onderbouwd en wel, met Florestan I, maar daar reageer je niet op. Dus..., betrek het ook op jezelf zou ik zeggen.

Aan het fokken van paarden hebben we een klein boerderijtje over gehouden. Vroeger hadden we een grote.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:15

Ik denk bij deze merrie trouwens aan Libero en Indoctro.
Beide geven goed bewegende nakomelingen, lange lijnen en schoonheid.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:19

GribaldiFAN"]
[quote="petraaken schreef:
Ik zou er een goede allround hengst bij gebruiken. Het veulen kan dan ook beide kanten op. (zelfs eventing als ze dat willen). Weet alleen niet goed welke bij die merrie zouden passen.


Ja dat leek ons ook een goede optie, dat was ook de achterliggende gedachte toen we voor karandasj gekozen hadden. Echter willen we elk jaar een andere hengst gebruiken dus terug dekken met karandasj is geen optie.
[/quote]


zou Cantos er niet bij passen? Ik denk nl dat die eigenlijk een goede allrounder is.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:21

Excuseme"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Ik had gehoopt op een advies van leuke hengsten met een goede motivatie zodat daarover gediscusieerd kan worden, leek me wel leerzaam. Daarmee had ik het wel bij het verkeerde eind.


Dat doe ik, onderbouwd en wel, met Florestan I, maar daar reageer je niet op. Dus..., betrek het ook op jezelf zou ik zeggen.
[/quote]
Sorry hier heb je gelijk!!!
Florestan vind ik zelf ook een erg goede hengst. Ik had echter wel aangegeven het liefst binnen het kwpn te blijven met een bepaald budget, ik ben er bang voor dat florestan deze beide overschreidt. In dat geval zou ik opzoek kunnen gaan naar een interessante florestan zoon.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:24

Sjuimpje schreef:
Ik bedoel het niet rot hoor,
maar verklaar alleen waarom er niet meer zo enthousiast gereageerd wordt.
Mensen raken niet gemotiveerd wanneer er geen resultaten uit hun inspanningen voortvloeien.

Dat is waar maar wat vorig jaar is gebeurd had ik niet kunnen voorzien helaas. Ik heb er toen erg veel tijd en moeite ingestoken wat allemaal recht in de prullebak is gesmeten. Maar ga weer met volle moed verder ik ben gelukkig niet degene die dadelijk een riant veulen op stal heeft staan Haha!

Overigens alvast bedankt voor adviezen als cantos, indoctro en libero H denk dat we nu een interessante richting in slaan.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:26

GribaldiFAN"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik bedoel het niet rot hoor,
maar verklaar alleen waarom er niet meer zo enthousiast gereageerd wordt.
Mensen raken niet gemotiveerd wanneer er geen resultaten uit hun inspanningen voortvloeien.

Dat is waar maar wat vorig jaar is gebeurd had ik niet kunnen voorzien helaas. Ik heb er toen erg veel tijd en moeite ingestoken wat allemaal recht in de prullebak is gesmeten. Maar ga weer met volle moed verder ik ben gelukkig niet degene die dadelijk een riant veulen op stal heeft staan Haha!

Overigens alvast bedankt voor adviezen als cantos, indoctro en libero H denk dat we nu een interessante richting in slaan.
[/quote]

Ik dacht dat je meer een dressuurhengst wilde?

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:31

Eeeeh, allround; Kigali misschien? Hij wordt in een ander topic natuurlijk weer afgezeken, maar ja, hij heeft wel verdienstelijk gesprongen en doet nu dressuren bij Coby. Het is maar een gooi, foktechnische onderbouwing heb ik er niet voor......... Bloos

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 12:32

MissHIS"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="Sjuimpje schreef:
Ik bedoel het niet rot hoor,
maar verklaar alleen waarom er niet meer zo enthousiast gereageerd wordt.
Mensen raken niet gemotiveerd wanneer er geen resultaten uit hun inspanningen voortvloeien.

Dat is waar maar wat vorig jaar is gebeurd had ik niet kunnen voorzien helaas. Ik heb er toen erg veel tijd en moeite ingestoken wat allemaal recht in de prullebak is gesmeten. Maar ga weer met volle moed verder ik ben gelukkig niet degene die dadelijk een riant veulen op stal heeft staan Haha!

Overigens alvast bedankt voor adviezen als cantos, indoctro en libero H denk dat we nu een interessante richting in slaan.
[/quote]

Ik dacht dat je meer een dressuurhengst wilde?
[/quote]

Van indoctro en cantos heb ik leuk bewegende nakomelingen gezien dus wat mij betreft zou dat een mogelijkheid zijn. Echter willen we een rij met beste opties. Van deze hengsten gaan we dan nakomelingen bekijken en de hengst zelf. De eigenaren zijn namelijk verdeeld van mening de ene helft wil dressuurhengst de andere springen. Wat lijkt jullie het beste passen??

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:35

Je kan ook voor een Sultan zoon gaan. Weet alleen niet of er nog een rechtstreekse Sultan zoon is goedgekeurd bij het KWPN. Sultan was ook een allrounder.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 17-02-04 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:35

Een goed bewegende allrounder op al dat volbloed, aansluitend op de fenomenale bewegingen van Palatina en zoals je zag deed Zion het ook goed met Holsteiner bloed.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:41

Als je richting Indoctor denkt, neem dan Indoctro zelf en geen nakomeling van hem.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers