Het dressuurpaard volgens Rosie en de FEI nr.2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:05

Anna42 schreef:
Wat een geluk dat we toch een deskundige van jouw niveau op dit forum hebben.
Een deskundige die een aatal weken geleden nog bij hoog en bij laag beweerde dat sportpaarden in de beweging altijd eerst op het voorbeen landen!!!!!


Dan las je ff verkeerd of ik druk me ongelukkig uit... het is maar wat je landen vindt!
Voorbeen en achterbeen staan even lang op de grond
Dus als het achterbeen eerst landt
Blijft dat even lang op de grond
Waardoor het voorbeen ook een fractie "als enige" de grond raakt.

Dus landen... tja, in jouw wereld is het een begrip.

En je moet niet zo zielig doen. Spreek jezelf constant tegen waardoor zelfs je "aanhang" vindt dat je onzin uitkraamt.
Je hebt toch een eigen stamboek? Waarom kijkt iedereen daar op neer dan? En waarom heb je al je credibility verloren, zodat je nu je evangelie moet verkondigen op een Internetforum onder een schuilnaam?
Je bent nog niet eens overtuigend genoeg om je eigen advocaat je te laten geloven...

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:10

Zo Missouri, dat zijn keiharde woorden!!!
Maar ik heb het idee, dat jij het wel bij het rechte eind hebt.
Je hebt het keurig omschreven.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 13:22

Missouri"]
[quote="Anna42 schreef:
Wat een geluk dat we toch een deskundige van jouw niveau op dit forum hebben.
Een deskundige die een aatal weken geleden nog bij hoog en bij laag beweerde dat sportpaarden in de beweging altijd eerst op het voorbeen landen!!!!!


Dan las je ff verkeerd of ik druk me ongelukkig uit... het is maar wat je landen vindt!
Voorbeen en achterbeen staan even lang op de grond
Dus als het achterbeen eerst landt
Blijft dat even lang op de grond
Waardoor het voorbeen ook een fractie "als enige" de grond raakt.

Dus landen... tja, in jouw wereld is het een begrip.

En je moet niet zo zielig doen. Spreek jezelf constant tegen waardoor zelfs je "aanhang" vindt dat je onzin uitkraamt.
Je hebt toch een eigen stamboek? Waarom kijkt iedereen daar op neer dan? En waarom heb je al je credibility verloren, zodat je nu je evangelie moet verkondigen op een Internetforum onder een schuilnaam?
Je bent nog niet eens overtuigend genoeg om je eigen advocaat je te laten geloven...
[/quote]

Valt niet mee om bij de les te blijven he!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:43

Sommige discussieerders zijn al uit verschillende scholen weggestuurd..........

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 13:52

Een wijs man spreekt uit eigen ervaring.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:57

Ik was het braafste jongetje van de klas Schijnheilig en pies nooit tegen de wind in.........

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:11

mensen, laten we nu niet weer opnieuw beginnen, laat dit nu eens een normale discussie zijn zonder dat gekat en gezever op elkaar. jullie weten donders goed dat als dit zo weer doorgaat hier ook een slotje op gaat komen. laten we dus normaal met elkaar omgaan en gewoon op een normale manier met elkaar in discussie blijven.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:14

Ach Lonneke dat valt toch wel een beetje mee?

Beter hier op Bokt een beetje lopen te trappen dan een bushokje in elkaar trimmen dacht ik (of een KWPN-jurylid Haha!)
Da's toch gewoon een gezonde uitlaatklep om even wat stoom af te blazen?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:18

CGJ12 schreef:
gezond


En dit woord baart me hier ernstige zorgen...

Okee, weer ontopic.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:18

Ongelooflijk dat jullie gewoon doorgaan met het opdringen van jullie theorie, terwijl Joost eindelijk met de juiste argumentatie een terechte stop zette op jullie zogenaamde "discussies". Is het nou zo moeilijk te aanvaarden dat er net zo veel meningen op de wereld zijn als mensen? Hoe meer een theorie en/of mening opgedrongen wordt, hoe meer mensen zich er van af gaan zetten. Laat het toch rusten......

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:25

Misschien een idee om de titel van het topic aan te passen........"evenwichts-hangplek", waarin alles geoorloofd is om te ventileren zonder dat een moddie ingrijpt.............. Idee?
(ja, ik ben nu eenmaal liberaal in de goede betekenis van het woord)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 16:51

Ja, en ik word er een beetje moe van. Het lijkt wel alsof het er hier nooit meer normaal aan toe kan gaan en mensen in hun waarde laten...zucht....

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 19:51

Excuseme schreef:
Ik zou dan wel eens wat kwantitaief onderzoek willen zien met antwoorden op vragen als:

Hoeveel paarden landen op voorbeen, dan wel achterbeen?
Welk percentage binnen KWPN
Welk percentage elders


Als je het artikel voor granted zou nemen, zou dat bij alle paarden het geval zijn. Er lopen echter bij het KWPN een aantal paarden rond die beslist niet op het vcoorbeen landen. Troy bijvoorbeeld.
Percentages zijn moeilijk aan te geven aangezien hier nooit een omvangrijk onderzoek naar gedaan is. Wellicht iets voor de Waiboerhoeve?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 17:04

Miss_Petit"]
[quote="Anna42 schreef:
zou je het willen veranderen in eerst het achterbeen?


Graag!

Zijn veel meer voordelen in te vinden als dat "flitsende" voorbeen dat eerder land.
[/quote]

In zijn wekelijkse columm in de Hoefslag van deze week schrijft de hoofdredacteur Ton Corbeau een leuk stukje over de Hengstenkeuring van de afgelopen week.
"Het programma van de vrijdagavond is sterk gericht op de sport en biedt nauwelijks informatie over over de KWPN-fokkerij. Het dressuurpubliek zit daar niet. het komt in de eerste plaats voor de wedstrijden, clinics, shows en huldigingen. Het overgrote deel is gebruiker en fokt zelf niet. Gebruikers kijken met andere dan fokkers, wat niet wil zeggen dat ze minder genieten van het keurkorps uit de hedendaagse KWPN-fokkerij.
"De dressuurliefhebbers zijn gearriveerd", merkt een doorgewinterde fokker op vrijdagmiddag in de Brabanthallen op. Hoe wist hij dat? "ER WORDT GEKLAPT VOOR DE VERKEERDE PAARDEN".

Heeft de doorgewinterde fokker nu gelijk en klapt de nieuwe lichting dressuurliefhebbers inderdaad voor het paard met dat gestrekte zwiepende voorbeen dat steevast voor het achterbeen landt?
Heeft deze doorgewinterde fokker terecht gelijk en weet het huidige dressuurgilde inderdaad niet meer hoe een paard HOORT te bewegen? Weten de springliefhebbers dan wel hoe een paard hoort te bewegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:06

De doorgewinterde fokker had gelijk, er werd inderdaad geklapt voor de verkeerde paarden.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:13

Volgens mij werd er voor alle paarden geklapt.

bark
Berichten: 60
Geregistreerd: 02-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:10

Anna42"]
[quote="Miss_Petit"][quote="Anna42 schreef:
zou je het willen veranderen in eerst het achterbeen?


Graag!

Zijn veel meer voordelen in te vinden als dat "flitsende" voorbeen dat eerder land.
[/quote]

In zijn wekelijkse columm in de Hoefslag van deze week schrijft de hoofdredacteur Ton Corbeau een leuk stukje over de Hengstenkeuring van de afgelopen week.
"Het programma van de vrijdagavond is sterk gericht op de sport en biedt nauwelijks informatie over over de KWPN-fokkerij. Het dressuurpubliek zit daar niet. het komt in de eerste plaats voor de wedstrijden, clinics, shows en huldigingen. Het overgrote deel is gebruiker en fokt zelf niet. Gebruikers kijken met andere dan fokkers, wat niet wil zeggen dat ze minder genieten van het keurkorps uit de hedendaagse KWPN-fokkerij.
"De dressuurliefhebbers zijn gearriveerd", merkt een doorgewinterde fokker op vrijdagmiddag in de Brabanthallen op. Hoe wist hij dat? "ER WORDT GEKLAPT VOOR DE VERKEERDE PAARDEN".

Heeft de doorgewinterde fokker nu gelijk en klapt de nieuwe lichting dressuurliefhebbers inderdaad voor het paard met dat gestrekte zwiepende voorbeen dat steevast voor het achterbeen landt?
Heeft deze doorgewinterde fokker terecht gelijk en weet het huidige dressuurgilde inderdaad niet meer hoe een paard HOORT te bewegen? Weten de springliefhebbers dan wel hoe een paard hoort te bewegen?
[/quote]


Ook ik ben de hele vrijdag geweest en heb erg genoten van de paarden.
Geklapt voor de verkeerde paarden is onzin. Alle hengsten waren echt geweldig en voor alle paarden werd geklapt. De ene hengst werd overigens veel beter voorgesteld als de andere maar een beetje paardenkenner kijkt hier doorheen. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zwiepende voorbenen gezien, maar gewoon goed dragende paarden. Verder viel mij op dat de nieuwe lichting dressuur hengsten allen voldoen, in hoeverre ik het kan beoordelen, aan het feit dat het achterbeen een fractie eerder landt.
Wat een stamboek, he!
Zijn we dan toch op de goede weg?

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:40

Wat me meer trof in de nieuwe 'Hoefslag' is de schijnbare voorkeur van heer Zegwaard voor paarden die iets met de muze van doen hebben. Eerst een dichteres en nu een balletdanser, gelet op de foto van de veilingtopper.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 19:04

bark"]
[quote="Anna42"][quote="Miss_Petit"]
[quote="Anna42 schreef:
zou je het willen veranderen in eerst het achterbeen?


Graag!

Zijn veel meer voordelen in te vinden als dat "flitsende" voorbeen dat eerder land.
[/quote]

Ook ik ben de hele vrijdag geweest en heb erg genoten van de paarden.
Geklapt voor de verkeerde paarden is onzin. Alle hengsten waren echt geweldig en voor alle paarden werd geklapt. De ene hengst werd overigens veel beter voorgesteld als de andere maar een beetje paardenkenner kijkt hier doorheen. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zwiepende voorbenen gezien, maar gewoon goed dragende paarden. Verder viel mij op dat de nieuwe lichting dressuur hengsten allen voldoen, in hoeverre ik het kan beoordelen, aan het feit dat het achterbeen een fractie eerder landt.
Wat een stamboek, he!
Zijn we dan toch op de goede weg?
[/quote]

Dat wordt in Ermelo pas duidelijk en dan zal blijken of er opnieuw voor alle paarden geklapt wordt of voor slechts een handjevol. In dat geval krijgt de doorgewinterde fokker gelijk en klapt het gilde voor de verkeerde paarden. Andersom het gilde. Wat zal het worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:29

bark schreef:

Ook ik ben de hele vrijdag geweest en heb erg genoten van de paarden.
Geklapt voor de verkeerde paarden is onzin. Alle hengsten waren echt geweldig en voor alle paarden werd geklapt. De ene hengst werd overigens veel beter voorgesteld als de andere maar een beetje paardenkenner kijkt hier doorheen. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zwiepende voorbenen gezien, maar gewoon goed dragende paarden. Verder viel mij op dat de nieuwe lichting dressuur hengsten allen voldoen, in hoeverre ik het kan beoordelen, aan het feit dat het achterbeen een fractie eerder landt.
Wat een stamboek, he!
Zijn we dan toch op de goede weg?


Er werd in de ochtend toch echt meerdere keren bij het vrijspringen geklapt voor een dier wat catastrofaal over de hindernis ging.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 20:21

Pipo"]
[quote="bark schreef:

Ook ik ben de hele vrijdag geweest en heb erg genoten van de paarden.
Geklapt voor de verkeerde paarden is onzin. Alle hengsten waren echt geweldig en voor alle paarden werd geklapt. De ene hengst werd overigens veel beter voorgesteld als de andere maar een beetje paardenkenner kijkt hier doorheen. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zwiepende voorbenen gezien, maar gewoon goed dragende paarden. Verder viel mij op dat de nieuwe lichting dressuur hengsten allen voldoen, in hoeverre ik het kan beoordelen, aan het feit dat het achterbeen een fractie eerder landt.
Wat een stamboek, he!
Zijn we dan toch op de goede weg?


Er werd in de ochtend toch echt meerdere keren bij het vrijspringen geklapt voor een dier wat catastrofaal over de hindernis ging.
[/quote]

Zijn julllie wel naar dezelfde keuring geweest? Wie klapten dan voor deze "catstrofale" dieren. Het dressuurgilde?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:57

Anna42"]
[quote="Pipo"][quote="bark schreef:

Ook ik ben de hele vrijdag geweest en heb erg genoten van de paarden.
Geklapt voor de verkeerde paarden is onzin. Alle hengsten waren echt geweldig en voor alle paarden werd geklapt. De ene hengst werd overigens veel beter voorgesteld als de andere maar een beetje paardenkenner kijkt hier doorheen. Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zwiepende voorbenen gezien, maar gewoon goed dragende paarden. Verder viel mij op dat de nieuwe lichting dressuur hengsten allen voldoen, in hoeverre ik het kan beoordelen, aan het feit dat het achterbeen een fractie eerder landt.
Wat een stamboek, he!
Zijn we dan toch op de goede weg?


Er werd in de ochtend toch echt meerdere keren bij het vrijspringen geklapt voor een dier wat catastrofaal over de hindernis ging.
[/quote]

Zijn julllie wel naar dezelfde keuring geweest? Wie klapten dan voor deze "catstrofale" dieren. Het dressuurgilde?
[/quote]

In showbizzland huren ze klappers in. *LOL*

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:00

Dat klappen komt ook weer uit Duitsland,
Als er daar een klapt ,klappen ze allemaal. Knipoog

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:04

ceasario schreef:
Dat klappen komt ook weer uit Duitsland,
Als er daar een klapt ,klappen ze allemaal. Knipoog


Nu klap je toch behoorlijk uit de school Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:05

Kuddegedrag he