NRPS hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:59

Ben zelf helemaal in to Bachelor Lovers (heb ik een zoon van Knipoog)

Er is wel een superleuke pony hengst bij het nrps, ben ff de naam vergeten! Nog een jong ding, dat weet ik nog wel.
Staat volgensmij ter dekking bij de nieuwe heuvel.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:12

Cashmir is overigens bij de 2e bezichtiging van het NRPS er pas uitgezet en Bravour wil het NRPS niet hebben want daar zit te veel arabisch bloed in. Als we het over NRPS hengsten hebben vind ik Bachelor een goede hengst, maar ja dat komt dat ik arabischbloed belangrijk in een hengst vind. Het is overigens een van de weinige hengsten binnen het NRPS die nog meer dan 12,5% arabischbloed heeft zo niet de enige. Als je met rubels of Rubiqil gaat dekken kun je je veulen beter bij het KWPN laten registreren want het NRPS wordt niet meer echt serieus genomen. succes

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 01:38

Waar zit al dat arabisch bloed dan Mayrom Verward Ik weet niet wat er verder achter zit, maar Bojar x now or never is nou niet ontzettend bloederig te noemen(itt de krimh x zuidpool die nu juist ontzettend gepromoot wordt)

E-pony hengsten ga ik even over na denken, die springen niet zo vlot uit mijn hoofd als de rijpaarden Knipoog
(die vosmerrie met dat wit is van jou toch Verward )



De Vito zou wel wat kunnen zijn, maar dan heb je wel kans dat je een iets forser veulen krijgt. Ik weet niet hoe hij fokt.

paledo(v. Pion) is misschien wel een optie. Die lijkt me qua type wel passen bij je merrie.

Sergi van Vreeburch ben ik zelf wel weg van, maar ik weet niet of dat een goede match is met jouw paardje Verward Sergi heeft vrij veel arabisch bloed in zich en ik heb geen idee of jouw merrie dat kan hebben

Of misschien een arabisch volbloed in de E-maat Verward (ik vind persoonlijk Moran een hele fijne rijtypische hengst )

Kijk eens op www.nrps.nl. Als je wat wilt weten over een hengst heb ik mijn aantekeningen van de afgelopen drie jaar showdag bij de hand Knipoog

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 08:59

Valentino vind ik wel een mooie hengst. Maar als ik nog eens een ponyhengst gebruik met een pony is het Lobeke ox.

Mayrom als je goed kijkt in het hengstenboek van het NRPS zal je zien dat de meeste hengsten dicht tegen de 30% bloed zitten, sommige zelfs meer.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 10:58

Even voor de goed orde we hebben het over arabisch bloed geen anglo arabisch bloed. Bojar voert 28,93% arabisch bloed en in de moederlijn van norelja ( now or never ) zit 18.53% arabisch bloed dus noem het maar weinig. dus ja het is maar hoe je het bekijkt.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:49

heb geen fot's maar ik vind nucari (v nut) helemaal te gek. is e-pony. succes met een hengst vinden.

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:17

mayrom schreef:
Even voor de goed orde we hebben het over arabisch bloed geen anglo arabisch bloed. Bojar voert 28,93% arabisch bloed en in de moederlijn van norelja ( now or never ) zit 18.53% arabisch bloed dus noem het maar weinig. dus ja het is maar hoe je het bekijkt.


Ze hebben net een krimh goedgekeurd bij de rijpaarden, die voert ruim 54% arabisch bloed. Ik denk niet dat ze een hengst afwijzen op arabisch bloed, omdat er meerdere keren is gezegd dat ze juist hengsten met meer (arabisch) bloed wilden.

Bravour komt rond de 24%, dat vind ik niet echt veel
Bojar had trouwens 27,37% arabisch bloed Knipoog

Maar ik ga offtopic Knipoog

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 20:17

Bachelor.

Helaas hebben ze een aantal jaren terug Brutus van de Meijershoeve E afgekeurd. Ik heb daar hele goede veulens van gezien. Inmiddels is hij ook gecastreerd.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:00

Als je over het NRPS en % arabisch bloed praat ga je helemaal niet offtopic. Bojar heeft volgens het NRPS inderdaad maar 27,37% arabisch bloed. Gelukkig zijn er in duitsland echte deskundigen zoals landstalmeister Doctor Wedekind.Bojar voert dus volgens echte deskundigen 29,63.Een groot keurmeester in duitsland en gelukkig is het EASP in nederland er ingeslaagd om hem ook in de hengstencommissie te laten keuren en met succes, vooral om zijn gigantische kennis van het arabischbloed. Daar kan het NRPS eens bij in de leer gaan als ze Duits kunnen verstaan.Jullie noemen die Krimh dat is er een, Bravour voert buiten die krimh om net zoveel arabisch bloed als de hele hengstenstapel van het NRPS bij elkaar

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:55

Er zijn er wel meer met een flinke scheut bloed hoor Knipoog
(Andiamo, Bachelor, Chico en Rico bijvoorbeeld)
Maar ik ben het ermee eens dat er ontzettend veel rijpaarden met minder dan 5% arabisch bloed staan Bloos
(een paar goede anglo's erbij zou ik een goed plan vinden Iig top dat Emetyt dit jaar in NL beschikbaar is (inmiddels via diepvriessperma geloof ik) OK dan! )

Die bloedpercentages blijft altijd een discussiepunt, de één vindt dit de ander dat...Ik houd de percentages van het NRPS aan, daar wordt naar gekeken bij stamboekopname *LOL*

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:00

het NRPS houdt dit percentage wel aan je kunt er alleen grote vraagtekens bijzetten want hun berekening klopt voor geen kant.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:23

Royal highness en cantos Lovers

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:25

Alikesflame schreef:
Royal highness en cantos Lovers


Nog een fan van schimmie Lovers
Ik ben erg benieuwd naar mijn veulen van 6 maart

marjolein88

Berichten: 4052
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:42

Mijn favoriet is Di Caprio du Bois Lovers is een D-pony dit jaar goedgekeurd Lachen
Van de paarden vind ik alle nakomelingen van Rubinstein mooi die bij het NRPS zijn goedgekeurd Lachen

[img]http://home.blueicez.com/~marjolein/all%20breed%20datbase/Dicaprio%20du%20Bois%20(Custom).jpg[/img]
Di caprio


groetjes marjolein

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:37

Voor mij is de mooiste en goeiste hengst Moran. Arabische volbloed hengst met een enorm goed springvermogen en is ook nog eens goed in de dressuur!
En ik vind het persoonlijk een plaatje om te zien. Cheese!
(en nu maar hopen dat het veulen er net zo plaatjes achtig uit komt te zien Haha! )

Van de rijpaardhengsten ben ik best wel fan van Rubiquil en Rubels.
Goed gebouwd en een mooie uitstaling.

Van de rijponyhengsten Condor natuurlijk (papsie van mn pony) en verder vind ik de pony's van de Beekerheide altijd wel wat hebben.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:29

Baccarat vind ik een erg mooie hengst *LOL*

gomir

Berichten: 25538
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:34

Volgens mij doet die het niet meer Liza van Loon Verward Of ben ik nou zo ontzettend in de bonen Verward
Baccarav van de Corrijon nog wel, die loopt hier in de buurt.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:34

mijn favoriet blijft toch Neron,vooral zijn nakomelingen zijn 9 van de 10 allemaal toppertjes!(en dat zeg ik niet alleen omdat ik er ook 1 heb Lachen )

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:10

marjolein88 schreef:
Mijn favoriet is Di Caprio du Bois Lovers is een D-pony dit jaar goedgekeurd Lachen
Van de paarden vind ik alle nakomelingen van Rubinstein mooi die bij het NRPS zijn goedgekeurd Lachen

[img]http://home.blueicez.com/~marjolein/all%20breed%20datbase/Dicaprio%20du%20Bois%20(Custom).jpg[/img]
Di caprio


groetjes marjolein


He stouterd Scheve mond !Stiekem reclame maken he? Tong uitsteken
Nee hoor!Grapje *LOL* .Trouwens nog gefeliciteerd met zijn goedkeuring!!!!! OK dan!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:52

Als je een e pony zoekt is nucari hier al eerder genoemd een hele mooie pony met veel arabisch bloed hij is van Nut uit een pobeditel (de oude) moeder!

En als je echt een leuke pony wilt hebben kijk eens in duitsland, bijvoorbeeld op de site van fs waar onder andere harry potters vader dont worry staat, ik moet ff de link zoeken weet ik niet uit mijn hoofd. Daar staat een hele mooie palomino, interresant gefokt van 1,50m Lachen

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 09:42

mayrom schreef:
Een groot keurmeester in duitsland en gelukkig is het EASP in nederland er ingeslaagd om hem ook in de hengstencommissie te laten keuren en met succes, vooral om zijn gigantische kennis van het arabischbloed. Daar kan het NRPS eens bij in de leer gaan als ze Duits kunnen verstaan.


Oh, God, nee... revenge of the .... Haha!

Het NRPS wil NIET in 1 adem genoemd worden met tweederangs stamboeken als het EASP. Vraag eens naar de reden waarom dat stamboek is opgericht!
Het NRPS doet haar best, al is het imo niet altijd op de goede manier. De merriestapel van met name de rijpaarden is de afgelopen jaren gewoon goed te noemen. Natuurlijk is het hengstenkeuringsbeleid discutabel, maar dat is het bij alle stamboeken.

Als je het over "serieus nemen" in de paardenwereld hebt, staat het EASP ongeveer een kilometer achter op de rest... zelfs het AES staat nog een straatlengte voor.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 12:35

even een update van het hengstenbestand van het nrps. Valentino en star zijn geslaagd voor het verrichtingsexamen en in de nakeuring is er nog een jonge rijpaardhengst goedgekeurd. Het betreft catalogusnr 63. De vader is Gribaldi en in de moederlijn zit er ramiro en Ramano bloed. Deze hengst is 1.66m.

Wie dus vergrotend wil fokken moet dus geen Gribaldi bloed nemen of Gribaldi zelf. Alle Gribaldi nakomelingen die ik tot nu toe gezien heb zijn zo rond de 1.65m. Zelf vind ik paarden van deze stokmaat ideaal maar ja de hengst moet bij je merrie passen hé.

Homerup

Berichten: 102
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:08

Ik vind de hengst CANTOS echt helemaal geweldig!!! Cheese!
OK dan!

irene01

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:20

er was eens een hele goeie holsteiner genaamd CONTO (carolus) loopt waarschijnlijk nu ergens in duitsland. dit vind persoonlijk een goeie.......

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 14:27

Conto fokt ook kleintjes. Parava is niet heel groot, en Cotton is een E pony (maar wel een mooie Haha! ).