europees stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:57

ceasario schreef:
Ik heb geen kinderen.


Afbeelding

Wel sneu, zo´n vaderloos meisje!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:04

Is dit nu een constructieve discussie?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:05

MissHIS"]
[quote="ceasario schreef:
Ik heb geen kinderen.


Afbeelding

Wel sneu, zo´n vaderloos meisje!
[/quote]

Het gaat er niet om of het meisje goede ouders heeft,belangrijk in de fokkerij van sportpaarden is dat die paarden goede ouders hebben.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:10

Mooi, dan kunnen we het nu weer over paarden hebben.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:16

Dat zou ik ook zeker aanraden >;)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:19

MissHIS schreef:
Mooi, dan kunnen we het nu weer over paarden hebben.


En gaan we hier mee verder. Haha!


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:22

Maar Ceasario, aangezien het KWPN het altijd fout heeft in jullie ogen. Hechten jullie vast geen waarde aan die kampioenstitel Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:24

Pipo schreef:
Maar Ceasario, aangezien het KWPN het altijd fout heeft in jullie ogen. Hechten jullie vast geen waarde aan die kampioenstitel Haha!



Dat was afgedwongen tegen 4 UTV-merries. Haha!

En wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:43

Waarschuwing voor allen:

Vergeet het topic niet.. We hebben het niet over mensenfokkerij hier en zo, en ook niet over het KWPN dacht ik, maar over het europees stamboek. Of is de discussie reeds beëindigd met de stelling dat het toch niet erkend is en daarom zou dit op slot kunnen?

Ofwel, to the point, please!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:10

Is het ES hetzelfde als het NES-stamboek?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:19

Missouri schreef:
Ehm... ik begrijp het verschil niet zo, MissHIS??? Haha! Haha! Haha!

Is net zoiets als het EASP dan toch??? Tong uitsteken


Nee is niet hetzelfde als het EASP. De verschillen kun je zelf constateren als je kennis neemt van deze stamboeken.
[edit nimber spam weggehaald[/edit]

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 01:20

Marjolein"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Volgens mij hopen de eigenaren dat er niet naar eigenaar gekeurd wordt,
maar naar voorbrengster Haha!

dus de eigenaar denkt dat als ik hem voorbreng dat hij goedgekeurd wordt
? pfff, op stand lukt het me nog wel maar denk maar niet dat als ik begin te lopen ik een predikaat krijg.
[/quote]
Zeker weten,
jong, blond... Dat doet het altijd goed.

In het lopen gewoon borst vooruit en een strakke broek aan, dat paard sleur je maar achter je aan Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:11

En dat geldt voor alle keuringen?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:24

Ik weet wel dat er op (met name keuringen op radheid voor sportpaarden voorafgaand aan een grote wedstrijd) er veel meisjesgroompjes in korte rokjes met blote ruggen en redelijk decollete naast de paarden rennen Haha! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:26

Een APK keuring wil zo ook gerust lukken.

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 20:59

Ik moet wel kleren aan Haha! maar hoef niet voor te brengen dus laat mooi die strakke brok en wonderbra thuis.

Heb voor de zekerheid even gebeld en ze hebben zelf voorbrengers en ik hoef dus geen kleren mee te nemen (ja zo heb ik t echt gezegd aan de telefoon Bloos! ) .

Maar we zullen zien of t hengstje goedgekeurt word, ik hoef iig niet geprimeerd te worden Haha!.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:09

Het ES en het NES zijn 2 verschillende REGISTRATIEboeken. Het zijn geen stamboeken. Beide hebben voor zover ik gehoord heb ongeveer dezelfde regels. Een hengst mag je voor de dekdienst gebruiken indien hij Z is of als het dier tot de kleurenfokkerij behoort. Dit betekent dat je met een bonte hengst met kromme benen en een enorm ramshoofd mag fokken. De hengsten staan ook op de site, deels met foto's. Niet alle foto's zijn genomen zoals een paard het best uitkomt. Zie bijvoorbeeld Wonderboy of Sundancer. 2 totaal verschillende hengsten. Ze hebben niet 1 uniforme lijn qua exterieur/type. Groot, klein, grof, fijn, van alles kom je tegen. Er zitten zo op de foto mooie hengsten bij, maar ook hengsten waar ik nooit mee zou fokken.
http://www.europeesstamboek.nl/html/info.html

NES: zeer weinig info op de site.
http://www.nederlands-europees-stamboek.nl/


Het ES en het NES zijn weer wat anders als het stamboek van Karel de Lange.

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 21:17

het gaat hier om een 3 jarige hengst. en als het registratieboeken zijn waarom word er dan gesproken van het europees STAMBOEK Verward

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 23:50

Het eerste wat mij te binnen schiet... : het zijn ook net kerken... 1 kerk is een kerk, 2 kerken is een kerkverband en 3 kerken is een kerkscheuring... Ik zie iig door de bomen het bos niet meer wat de stamboeken betreft. Een stamboek wat alles aanneemt als het maar Z is of een mooie kleur!!! Die is gek, daar zou ik nooit een hengst uitzoeken... Ja voor in de frikandellen misschien maar niet om mijn merrie mee te dekken. (een goed paard heeft imo geen kleur en als Z de top al is... Dan heb ik ook een toppaard op stal....)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:15

dubbel.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 13-02-04 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 16:55

Sorry, ik kom er een beetje laat mee - lees dit topic nu pas - maar ik ga hier helemaal met Pipo mee; ik bescheur me van het lachen..... Haha!:D:))

Vooral deze:
MissHIS schreef:
Jacques is geen Groninger, maar ik ben blij dat je toegeeft dat hij goed presteert!

En als je dan mijn bloedlijn nog eens kruist met de bloedlijn van een Verkerk, dan heb je pas een echte topper...die kan bij geboortes de pedigrees al tot 5 generaties vertellen!


Nu weten we meteen de droom van MissHIS..... "kruisen" met Jacques..... whahahahahahaha, geweldig!!!!! En je geeft ook nog toe dat ie goed presteert Haha! beter als ******? Lips are sealed nee, dat zeg ik toch maar niet...... Schijnheilig



Sorry Joost, zal het niet meer doen Bloos!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:03

ceasario"]
[quote="MissHIS schreef:
Nee hoor, er zit een verschil tussen het AES en het ES. Het ES is zo mogelijk nóg erger Haha!.

Zie http://www.stichtingeuropeesstamboek.nl

Een vage (= Misselijk ) kennis van mij heeft ook een keer zijn hengst daar voorgebracht, en ze namen hem ook nog! Het is zo ongeveer de meeste kromme bok die ik ooit heb meegemaakt. Ongelovelijk. Echt een onintelligent paard, struikelt over alles wat je hem voor de voeten gooit, beweging van 0,0 , en exterieurmatig ook beslist niet om naar huis te schrijven. Ik heb helaas geen foto, maar je lacht je slap (dat ze zo´n hengst nemen). Die hengst had maar één pluspunt, en dat is zijn karakter. Hij is onlangs voor 1000 euro van eigenaar veranderd, de topper.... Clown


Havikerwaard Nakomelingen Kampioenschap

De tiende editie van de International Stallion Show zal een aaneenschakeling van hoogtepunten worden. Liefhebbers van paardensport kunnen vijf dagen lang hun hart ophalen in de IJsselhallen. Van woensdag 25 tot en met vrijdag 27 februari komen de springhengsten in de baan. Op zaterdag 28 en zondag 29 februari is het de beurt aan de goedgekeurde dressuurhengsten. Het sportprogramma is aangevuld met bijzondere onderdelen die te maken hebben met de kern van de International Stallion Show: sport en fokkerij. De jongste parel aan de ketting van het evenement is het Havikerwaard Nakomelingen Kampioenschap.

Na de hengstenkeuring van het Anglo European Studbook op vrijdagochtend vindt een nieuw en bijzonder programmaonderdeel plaats: het Havikerwaard Nakomelingen Kampioenschap.

Per klasse komen twaalf teams van springpaarden met dezelfde vader aan start. Elk team bestaat uit twee vierjarigen, twee vijfjarigen en twee zes- tot en met achtjarige paarden. De hindernissen voor de vierjarigen staan op 1,00m/1,10 m hoogte. Zij zullen tijdens de wedstrijd beoordeeld worden op hun manier van springen en het gaan tussen de hindernissen. De beste nakomeling van elke hengst gaat door naar de tweede manche waarin de paarden opnieuw beoordeeld worden door een deskundige jury. De oudere paarden springen een basisparcours met voor de foutloze combinaties een barrage. Voor de vijfjarigen staat dat op 1,20m, voor de zes- tot en met achtjarigen op 1,30m/1,35m-niveau. Per leeftijdscategorie is maar liefst 3.000 euro aan prijzengeld beschikbaar voor de fokkers van de hoogst geplaatste paarden. Daarboven komt nog het prijzengeld voor de ruiters van de nakomelingen.

Hengsteneigenaren worden uitgenodigd een team samen te stellen met nakomelingen van hun hengst. Negen van de twaalf hengsten per klasse worden geaccepteerd op grond van de leeftijd van hun nakomelingen. De andere drie hengsten worden door de organisatie aangewezen. De eigenaren van gekeurde hengsten hebben de komende weken de tijd om de beste nakomelingen van hun hengst op te zoeken. In een korte show voor aanvang van de wedstrijd zullen de teams en vaderpaarden aan het publiek gepresenteerd worden.

De vrijdag zal vervolgens worden afgesloten met het avondprogramma waarin de finales van de goedgekeurde springhengsten een plaats hebben. Voor meer informatie, het complete programma en laatste nieuws kunt u kijken op.


http://www.zwollestallionshow.nl/
[/quote]

De angst regeert ?? Haha!
KWPN
12-02-2004: Forumdiscussie Zwolle gaat niet door


De forumdiscussie op de International Stallion Show in Zwolle, die gepland stond voor vrijdag 27 februari, gaat niet door.

Tijdens de ledenvergadering van de organiserende Nationale Sociëteit van Merriehouders is besloten om de forumdiscussie af te blazen. Als reden voor de afgelasting wordt opgegeven de korte voorbereidingstijd en de te verwachten geringe belangstelling vanwege de gelijktijdig gehouden AES-hengstenkeuring.
Bron: persbericht Verhoef Communicatie

Of zou men bedoelen dat die merriehouders bij de keuring staan te kijken i.p.v. te willen "discuseren".

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 17:48

Aimee"]
Sorry, ik kom er een beetje laat mee - lees dit topic nu pas - maar ik ga hier helemaal met Pipo mee; ik bescheur me van het lachen..... Haha!:D:))

Vooral deze:
[quote="MissHIS schreef:
Jacques is geen Groninger, maar ik ben blij dat je toegeeft dat hij goed presteert!

En als je dan mijn bloedlijn nog eens kruist met de bloedlijn van een Verkerk, dan heb je pas een echte topper...die kan bij geboortes de pedigrees al tot 5 generaties vertellen!


Nu weten we meteen de droom van MissHIS..... "kruisen" met Jacques..... whahahahahahaha, geweldig!!!!!
[/quote]

Haha! Was maar een grapje hoor! Voordat er weer rare verhalen in de wereld komen... Niet álles even serieus nemen (haha, komt me bekend voor Cool ).

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 18:12

*LOL* Haha!:D:D *LOL*:))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:32

MissHIS schreef:
Niet álles even serieus nemen (haha, komt me bekend voor Cool ).



Dat geld voor veel dingen toch hier MIshis? Niet te serieus nemen *LOL* Haha!