europees stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:41

Pipo"]
[quote="MissHIS schreef:
Niet álles even serieus nemen (haha, komt me bekend voor Cool ).



Dat geld voor veel dingen toch hier MissHIS? Niet te serieus nemen *LOL* Haha!
[/quote]

Ik doe mijn best! (Soms ook om sommige mensen juist wél serieus te nemen, ook dat valt niet altijd mee!)

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 21:23

Ja hij is goedgekeurd! hij mag nu europese merries dekken, net als alle andere paarden die ik daar gezien heb....

germie

Berichten: 25954
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:32

Marjolein schreef:
Ja hij is goedgekeurd! hij mag nu europese merries dekken, net als alle andere paarden die ik daar gezien heb....

Verslagje? Knipoog

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 23:20

Een verslagje? weet je dat zeker?

Ik heb weinig van de paarden gezien alleen in de voorring waar ze stonden/stapten. We kamen aan en kregen na een behoorlijke duit eurie's ingeleverd te hebben een paspoort en papier en we mochten meedoen aan de keuring. Ff gekeken bij 2 pony hengstjes, beide hadden nog nooit vrijgesprongen leek wel.het stond ook vrij hoog en met 2 aanjagers in een megabak lukte het niet best. Beestje kreeg iets van een 7 maar hij hield achter erg vast, draaide in zn lendenen en ook zn bascule viel me tegen. Andere pony heb ik niet zien springen maar iemand anders zei dat hij alles afbrook en toch had die ook een 7/7,5. beide beestjes werden aangenomen. Daarna paard klaargemaakt en als 4e moesten wij de ring in. In de catogorie zaten 2 belsen een fries en 3 andere rijpaarden, 1 was Z springen, nog een 2,5 jarige gribaldi X Contango en een ???. Heb ze geen van alle goed bekeken maar alles zat dik boven de 7 met springen. het paard waar ik mee ging kreeg een 6,5 voor het middenstuk en voor de rest 7ens en 7,5en (hij ging er in de 1e bezichtiging uit bij het KWPN en NRPS). Het is een leuk beestje, maar niet bijzonder hij showt wel iets maar trekt zn sprong teveel naar de staart en houd achter vast in de galop en op de sprong. Voor een gewone ruiter is t een leuk allround paardje maar geen topper. Hij werd op 1.63 gemeten maar 1.61 of 1.64 zou ook wel goed zijn. De eigenaar was blij met de goedkeuring, maar ik vraag me af wat nu echt de meerwaarde is van het dekpapiertje. als je een goedkopere hengst wil kan je net zo goed die van de buurman uit de wei halen, levert hetzelfde resultaat.