Pony opfok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Pony opfok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 14:21

Op 28 december heeft mijn merrie van 1.30m een veulentje gehad, ik had haar drachtig gekocht, dus voor mij een ongepland veulen. De vader is totaal onbekend. Het is een hengstje en ik sta nu op een pensionstal. Er komt nog een veulen binnen een paar weken op dezelfde stal dus daar heeft hij tot het afspenen iig gezelschap van naast zijn moeder, die andere merrie en nog 2 pensionpaarden (kwpner van 2,5 en een pony van 27)
Nou lijkt het voor mijn veulen beter in de opfok te staan na het afspenen, want de pensionklant die nog een veulen krijgt weet nog niet of zij het veulen gaat houden (moet nog bekeken worden of het financieel haalbaar is) Als haar veulen een merrie is houdt het sowiezo op, want ik ga mijn veulen niet met een jaar castreren. Haar merrie is trouwens 1.50m en ook die vader is onbekend (ook drachtig gekocht en niet de bedoeling, zelfde handelstal )

Nu wil ik best investeren in een goede opfok, maar de meeste professionele opfokstallen zijn voor grote paarden en daar heb ik mijn pony veulen liever niet tussen.... Scheve mond

Weet iemand of er pony opfokstallen zijn in nederland, want daar zou ik erg in geinteresseerd zijn.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:51

Duivelintje of Henk_001 hebben het veulen van mijn pony gekocht (was ook ongepland en had haar drachtig gekocht) Was iig niet van plan om hem te houden!
Mijn pony is rond de 1.37 dus dat zal hij ook worden. Groter niet denk ik. Vraag het aan hun, hun hebben hem dus op een opfok staan ze hebben 2 hengsten! Succes

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:47

om welke maat pony gaat het?mijn fjorden veulentje heb ik toen bij de burd in laten scharen in friesland.

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 16:54

de merrie is 1.30m, het veulen is nu rond een meter en dus 6 weken oud. Hij is ook behoorlijk stevig gebouwd dus hij zal wat grotere pony's best aankunnen denk ik. Tot nu toe heb ik de zonnehoeve en een opfokbedrijf in chaam (heb ik nog geen adres of tel nummer van) De zonnehoeve vindt ik eigenlijk te ver weg, tevens als de burd. Ik woon zelf in de randstad en ik wil mijn veulen ook nog wel blijven zien. Anders ben ik straks meer geld kwijt aan benzine dan aan de stalling Knipoog
Tot nu toe lijkt me de opfok in Chaam het beste, via de zoekfunctie wel een paar dingen over gevonden. Verschillende leeftijden, verschillende rassen (ijslanders, haflingers, fjorden, paar paarden etc.) Maar als er meer adressen zijn zou ik dat wel graag willen weten.

Als iemand het adres of tel nummer heeft van de opfok in Chaam mag diegene wel een pb sturen...

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:11

De Eagles Ranch op texel.

Alles staat er door elkaar. Bij de veulens van vorig jaar staan zelfs 2 chetjes en die vermaken zich prima. Over het algemeen staan er vooral paints en quarter die worden meestal rond de 1,50/1,55 m. Kosten in de zomer is 50 euro pm en in de winter 65 pm. www.eaglesranch.com
Succes met zoeken OK dan!