Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:52

fokfanaat schreef:
Ben wel benieuwd, wat vind jij de compleetste hengst van het moment?


Dat is wel een lastige vraag vind ik..want gaat het om de hengst zelf of ook om de nafok erbij?

Ik neig naar Las Vegas maar als ik kritisch ben dan zou die van mij wel wat meer souplesse mogen hebben. :o

Iedere hengst heeft natuurlijk zijn plussen en minnen..dat maakt het ook zo leuk en uitdagend tegelijk. :)

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:57

Ik ben zelf wel een Opoque fan. Dat vind ik een geweldig paard. Ben benieuwd naar zijn nafok.

AM_Horses

Berichten: 2634
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:14

Dat zijn nog eens mooie voorwaarden :j vindt de kleur ook prachtig van deze hengst.
Maar betekent natuurlijk niet dat je ook die kleur vos krijgt. Ik merk toch wel dat een vos veulen verkopen minder makkelijk is. Al vindt ik echt dat daar niet naar gekeken moet worden. Heb zelf ook een vos en schimmel.

Ik ben het ook met Elisa eens, hij had voor het mooie wat opwaartser mogen bewegen.

Is iemand bekend met Raven en nakomelingen?

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:39

Een plaatje om te zien! Al denk ik dat als hij gewoon zwart of bruin was geweest ik hem al niet meer zo heel speciaal zou vinden. De kleur doet veel!

Wij zijn op zoek naar een brave hengst voor één van onze merries. Mag ook een jonge hengst zijn. Liefst zonder Jazz-bloed, want dat zit er langs 2 kanten al in.
Iemand suggesties?

s0173957

Berichten: 5398
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:57

Als sjullie een Secret willen, Reesink heeft zonet eentje gekocht uit een Dancier moeder.

AM_Horses

Berichten: 2634
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:42

s0173957 schreef:
Als sjullie een Secret willen, Reesink heeft zonet eentje gekocht uit een Dancier moeder.

Ik zag hem voorbij komen, mooi paard. Die ga ik in de gaten houden :j

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 22:29

Nou zeg dat. Ik had het er net met mijn man over. Ik vind hem best fijn ogen en hij is erg knap. Ik hou normaal van paarden met veel aftekeningen. Al hebben dit keer ook voor een hengst met weinig tot geen aftekening gekozen :Y)
Afbeelding

Hebben jullie al een lijstje gemaakt met hengsten voor dit seizoen? Ik ga zelf met met merrie niet meer fokken. Hopelijk krijgt ze een fijn McLaren veulen.
Nu kan ik een van de draagmerries van mijn tante gebruiken om eventueel nog een keer te fokken. Ik twijfel nog een beetje. Maar ben wel weer de nieuwe hengsten in de gaten aan het houden.

Ik lees weer mee om inspiratie op te doen

Willemiens

Berichten: 948
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 01:49

Elisa2 schreef:
Misschien een andere Sezuan zoon? Janeiro Platinum, Sezuan's Donnerhall. Of een Secret zoon, San to Alati, S" Next Generation.

Emma, je kan beter even een topic openen bij Exterieur en hengstkeuze met goede standfoto's, linkje naar horsetelex etc.

Dankje Elisa, Janeiro is zeker mijn type, helaas is de merrie ook een Ferro (v Rhodium).

Willemiens

Berichten: 948
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 01:50

Xritt schreef:
Nou zeg dat. Ik had het er net met mijn man over. Ik vind hem best fijn ogen en hij is erg knap. Ik hou normaal van paarden met veel aftekeningen. Al hebben dit keer ook voor een hengst met weinig tot geen aftekening gekozen :Y)
[ [url=m/yq3yyw.png]Afbeelding[/url] ]

Hebben jullie al een lijstje gemaakt met hengsten voor dit seizoen? Ik ga zelf met met merrie niet meer fokken. Hopelijk krijgt ze een fijn McLaren veulen.
Nu kan ik een van de draagmerries van mijn tante gebruiken om eventueel nog een keer te fokken. Ik twijfel nog een beetje. Maar ben wel weer de nieuwe hengsten in de gaten aan het houden.

Ik lees weer mee om inspiratie op te doen

Deze ga ik volgen! Knap dier

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 05:47

Ik denk dat je bij Bon Courage altijd een merrie nodig hebt die een beetje lengte geeft. Heb best al wat kortere nakomelingen gezien. Nu persoonlijk vind ik ze wel in verhouding dus zou er niet wakker van liggen.

Ik ben ook fan van Bon Esprit. Die gaat zich dit jaar waarschijnlijk dooddekken dus ik wacht op zijn veulentjes volgend jaar alvorens hem in te zetten :D

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:32

Ik vind die Secret x Dancier wel een fijn dier, iets lang achterbeen maar hij gebruikt hem wel goed en zet het er echt onder. Stap is ook goed, ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen.

Supertammy, dat is een beetje weinig info..er zijn genoeg hengsten braaf..even twee suggesties. MCLaren en For Ferrero?

Jammer Willemiens, dat maakt het inderdaad was lastiger.

Ik vind Opoque ook een hele aparte trouwens, maar ben heel erg benieuwd naar wat hij gaat door fokken.

Fokker321
Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:18

Wat zijn de meningen hier over Zarenball (Zenon x Fürstenball x Londonderry) van de Oldenburgse HK ?

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:57


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:13

splenius schreef:
Deze hengst vind ik wel een topper
https://youtu.be/RwSb7EQjXbk

Alleen niet echt nieuw bloed maar vind hem wel erg stoer.

Dit is idd wel de beste van het rijtje van de afgelopen pagina's. Mijn enige aanmerking zou zijn dat hij al wel heel veel paard is (de jeugd ontbreekt een beetje) maar als je daar de merrie voor hebt is het prima.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:49

Staan weer leuke paarden tussen de KWPN veilig. Ik vind die Pontiac erg aansprekend, is ook door naar de 2e bez.

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:58

Zo, die Toto jr. x Negro draaft de klinkers wel uit de straat! Gave hengst! Van wie is die en waar stat ie? Heel vrij bloed is het niet meer helaas.

De nieuwe Secret van Reesink was mij ook opgevallen, erg goed paard.


Wanneer verwachten jullie het eerste veulen van het jaar?

splenius

Berichten: 1115
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:01

carola schreef:
Zo, die Toto jr. x Negro draaft de klinkers wel uit de straat! Gave hengst! Van wie is die en waar stat ie? Heel vrij bloed is het niet meer helaas.

De nieuwe Secret van Reesink was mij ook opgevallen, erg goed paard.


Wanneer verwachten jullie het eerste veulen van het jaar?


Hij is van Helgstrand.
Hij is ook in in Ermelo geweest door naar de 2e bezichtiging.
Maar weet niet of hij hier in Nederland ook nog naar Den Bosch gaat. Hij staat nog wel op de lijst van deelnemers.

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 19:02

O dat is dan weer jammer.

misterA
Berichten: 3124
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:31

carola schreef:
Zo, die Toto jr. x Negro draaft de klinkers wel uit de straat! Gave hengst! Van wie is die en waar stat ie? Heel vrij bloed is het niet meer helaas.

De nieuwe Secret van Reesink was mij ook opgevallen, erg goed paard.


Wanneer verwachten jullie het eerste veulen van het jaar?

De stap is nog wel een dingetje,
van de Toto.
Eerste 2 veulens al 1 maart, beiden van Extreme.

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:36

Hier worden 2 veulens verwacht

In april een Mauro en in mei ook een Extreme.

Redd
Berichten: 430
Geregistreerd: 07-11-09

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:46

Ik heb er twee laat, in juni. Van For ferrero en Mclaren.

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:58

O dat is nog lang wachten Redd!

Ik verwacht de eerste eind februari. Zo raar, op 4 oktober is het laatste veulen hier geboren (van een klant), en in de herfst was ik blij dat het seizoen erop zat en dat alles afgespeend was. En nu zijn we al weer aan het aftellen voor de eerste van dit jaar. De tijd gaat zo snel!

Eén merrie van mijzelf is nu gust en wil ik alleen embryo's van spoelen dit jaar. Die kan ik al wel hengstig kíjken zodat ik weer kan gaan beginnen.

Fokker321
Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:25

misterA schreef:
De stap is nog wel een dingetje,
van de Toto.


Is de matige stap de reden dat hij geen premie kreeg of het feit dat hij niet te koop stond?

Willemiens

Berichten: 948
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:50

Hier dit jaar maar 1, begin mei een Expectations PS.

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:59

Wij verwachten in mei een veulen van Opoque.