Verslag vrijdagavond Hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:20

Het goede van deze hengst komt naar mijn mijn mening van de moederlijn waar deze hengst uitkomt de KARLA stam...... deze van oorsprong oldenburgse lijn, geeft al sinds jaar en dag vele goede keurings en sport paarden ...



Sigrid

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:34

sigrid1182 schreef:
Het goede van deze hengst komt naar mijn mijn mening van de moederlijn waar deze hengst uitkomt de KARLA stam...... deze van oorsprong oldenburgse lijn, geeft al sinds jaar en dag vele goede keurings en sport paarden ...



Sigrid

Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:38

Volgens mij komt het goede gewoon bij Joost vandaan, uit de Ulana stam Schijnheilig
Maar zonder dollen, ik zie veel goed bewegende paarden met Joost in de 3e of 4e generatie.
Net als dat er inderdaad veel Sultan terug te vinden was tussen de bezichtigingskandidaten.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:40

Sjuimpje schreef:
Volgens mij komt het goede gewoon bij Joost vandaan, uit de Ulana stam Schijnheilig
Maar zonder dollen, ik zie veel goed bewegende paarden met Joost in de 3e of 4e generatie.
Net als dat er inderdaad veel Sultan terug te vinden was tussen de bezichtigingskandidaten.


Vandaar dat ik de pedigree er ook opgezet heb.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:02

Is de heer ter Luggenhorst ( als ik het goed heb ) nu degene die met deze stam heeft gefokt ?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:10

Sjuimpje schreef:
Volgens mij komt het goede gewoon bij Joost vandaan, uit de Ulana stam Schijnheilig
Maar zonder dollen, ik zie veel goed bewegende paarden met Joost in de 3e of 4e generatie.
Net als dat er inderdaad veel Sultan terug te vinden was tussen de bezichtigingskandidaten.


Kennedy in generaties
beginnend aan moederskant:
Amor Amurath
Consul ,,
Consul ,,
Fanfar ,,
Dorette ,,
Heilblut ,,
Valine ,,
Raimond ,,

vaderskant:
Dorette ,,
Fax1 ,,

Uptown moederskant:
Sinaeda ,,
Ulana ,,
Consul ,,

Dezelfde lijnen geven gelijke verhoudingen met de positieve eigenschappen van hetzelfde type. Deze generaties hebben dezelfde genen. Gelijke genen klikken en vinden aansluiting zowel positief als negatief.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:34

Een nieuwe manier voor de kwootknop Anna? Gewoon de tekst overtypen...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 09:37

Anna42"]
[quote="CGJ12 schreef:
Ginus had er blijkbaar verder geen kijk op, want hij heeft de merrie verkocht.................blijkt dat later een toplijntje te zijn geworden.


Ginus had er kijk op of het KWPN had er geen kijk op en volgde Ginus wat zoveel hebben gedaan dan maar afvoeren.
[/quote]

Ginus kocht alleen hele goedkope paarden.........

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:56

SuzanneH schreef:
Is de heer ter Luggenhorst ( als ik het goed heb ) nu degene die met deze stam heeft gefokt ?

Hij is iig degene die de moeder van je merrie heeft gefokt. Hij heeft met de ulana stam en de palantina stam gefokt.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:36

Hoi,
heeft iemand de hengst 401 Lancet X Ulft gezien?? hij is verkocht op de kwpn selectsale. ik heb gehoord dat dit ook een goed beest moest zijn, ik ben ook benieuwd wat jullie er van vonden en hoop graag op reacties OK dan!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:48

rockey schreef:
Hoi,
heeft iemand de hengst 401 Lancet X Ulft gezien?? hij is verkocht op de kwpn selectsale. ik heb gehoord dat dit ook een goed beest moest zijn, ik ben ook benieuwd wat jullie er van vonden en hoop graag op reacties OK dan!


Ja hoor die heb ik gezien mijn aantekeningen zijn dat het een mooi paard is dat achter nog niet zo sterk is in beweging.
Op een van de sites van de fotografen en de Select Sale site bij KWPN.nl staan foto's en filmpjes van hem. Hij werd verkocht voor 18.000 euro

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:51

Hoi,
ja klopt ik wist dat hij voor 18.000 euro is verkocht want hij is nu voor de helft van een vriendin van mij. Maar ik was benieuwd wat jullie er van vonden, ik heb hem namelijk niet in levende lijve gezien.
maar toch leuk dat jij het ook een goed paard vond