Verslag vrijdagavond Hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Verslag vrijdagavond Hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 10:34

Franske schreef:
Hoe liepen de andere hengsten van de T jaargang ???
Wat Tango er ook toevallig ? Tendro ?



Yep die waren er ook. Tuschinski viel uiteraard Knipoog het meest op van zijn jaargang. Wat een ruimte, souplesse, elastiek en gummi!! Cool

Trento liep ook erg goed vond ik, erg talentvol paard. Tango liep ook wel netjes maar niet apart. Tolando was netjes maar nog iets minder. Turbo is een goed paard, boven verwacting zelfs. Ook Troy liep mee met onze eigen Jacobine!! Super galopperen maar in zijn draven vond ik het matig. Al met al geen echte leuke hengst vind ik, het minste van alle...(sorry Jacobine Lachen )
Sandreo blijft een prachtige verschijning maar ik vond het optreden dramatisch. Heel onrustig en onbevestigd, veel met het hoofd gooien en weinig balans. De bewegingen kwamen ook totaal niet uit de verf. Jammer dat zo´n hengst niet door Edward gereden wordt maar ja hij kan niet alles van de KWPN stapel rijden helaas...hij had het nu al mega druk. Haha! Tjaikovsky (of zoiets) werd mega correct voorgesteld door Bert Rutten, wat een scholing!! Al sluiten als een 5 jarige! Wel een paard met talent in het sluiten maar echt een mooie hengst vind ik het niet.

Gribaldi liet echt een hele wijze show zien!! Wat een paard, misschien wat stekerig in het voorbeen maar dat doet hij zn hele leven al. Maar wat een talent in het sluiten voor het grote werk.... OK dan!

Roman Nature vond ik qua proef absoluut de beste en heeft terecht gewonnen. Het beste paard was Rubels (echt super) maar die had wat foutjes in zn kur zodat Roman Nature won. Obelisk werd zeer correct gereden en is een mooie verschijning maar kon mij niet echt bekoren. Montecristo is er wel enorm op vooruitgegaan, complimentje voor Kirsten!!

Verder viel Prestige mij positief op! Hele mooie techniek in het lopen, erg expressief in het draven! Helaas nog met wat weinig houding maar zeker een talent! Hij won dan ook het Z. Paganini werd opnieuw door Bert super voorgesteld. Het hele GP werk zit erop en vooral het sluiten in draf viel opnieuw postief op. Galopperen was ik niet wild van met kleine wisseltjes.

Van de M heb ik niet veel gezien (was lekker wat aan drinken in het strodorp) alleen dat Rolex won. Die hele jaargang kon me niet zo boeien eigenlijk.

Wel de L gezien met postieve uitschieter toch wel Skydancer. Verbaasde mij ook. Echt een goed paard maar ook daar zou Edward beter op kunnen gaan zitten! Schijnheilig
Special D had ik aparter voorgesteld, zeker een goed paard met heel veel veer en schwung maar ik mis het wegzetten van het voorbeen en hij bleef erg opgekropt en kort in de hals lopen met weinig rek in zijn lijf.
Scandic is een super sportpaard maar mijn type is het niet, zeer zeker veel techniek in het draven maar wel wat ongelijk in het voorbeen. Met links gooide hij meer als met rechts en dan stoorde mij een beetje. Wel absoluut een talent maar een dekhengst?
Ja en dan San Remo,super gereden door Edward!! Veel veer en schwung zoals we kennen van Edward, absoluut een toppertje! Ook terecht geeindigd boven Special D, paard met veel potentie.

De Hexagon crew kon mij niet bekoren net zoals de show van Jazz. Wel vond ik Imke super met Jazz! Die stelde hem super voor met meer halslengte als dat ik van hem gwend was en een hele goed Piaffe en Passage!! OK dan! Maar ik ben geen Jazz-nakomelingen fan en ik vond de nakomelingen Patser, Robin Hood en Norway nou echt niks. Er werd gesproken over souplesse maar ik zag het niet. Heus wel goede paarden met beweging maar mijn paarden zijn het niet.

En achteraf had ik veel bokkers verwacht aan de bar maar niemand was te vinden en toen ik Saluut belde bleken zij en Pipo al naar huis aan het rijden te zijn.... Boos!
Nog even blijven hangen maar zonder de verwachte gezellige boktmeeting toch maar naar huis gegaan. (waar we een leuke alcoholcontrole tegenkwamen maar er niet uitgepikt werden, pfoei Pling Schijnheilig )

Al met al een leuke avond, veel bekenden gesproken en super knollies gezien! En dan vergeet ik nog te zeggen dat het beste paard van de hengstenkeuring een merrie was namelijk Terlia, wat een fenomenaal talent!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:43

Komen deze vandaag ook allemaal nog voorbij???

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:54

Citaat:
Montecristo is er wel enorm op vooruitgegaan, complimentje voor Kirsten!!


Wat loopt hij tegenwoordig?De laatste keer dat ik em live gezien heb was in Nijmegen een aantal jaar geleden alweer.Toen zat Liseon er nog op en ging naar mijn idee te snel door de klasses...
En hoe vooruitgegaan bedoel je precies?
Hij is wrsch een kandidaat voor mijn Flemmingh merrie.
Weet alleen nog niet wat ie rekent Verward

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:04

Suzanne F. schreef:
En achteraf had ik veel bokkers verwacht

Ik was er Schijnheilig

:brr:

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:25

Suzanne F. schreef:
Ook Troy liep mee met onze eigen Jacobine!! Super galopperen maar in zijn draven vond ik het matig.


Ja hier wil ik natuurlijk wel even op reageren ..... Ik ben met je eens dat gister de draf totaal niet uit de verf kwam en dan tussen al die drafgiganten ......
Hij sloot zich een beetje af voor mij, en ben geen krachtpatser dus hij was me een beetje de baas Frusty en dat vond ik zooo jammer omdat hij maandag echt goed draafde. zeg ik niet omdat ik hem rij, maar was echt zo. en dat was heel frustrerend.
Ik ben eigenlijk alleen Oby gewend en dan op zo'n jong paard die eigenlijk alles nog moet leren en nog niet zo doorgereden is... heb je ff de tijd voor nodig.
Iedereen weet natuurlijk ook wel dat de draf het meest aan te verbeteren is en de galop en de stap zijn denk ik daarentegen erg aansprekend.
Troy heeft in korte tijd veel meegemaakt en heb hem zelf pas 3 keer gereden en zie het dan ook als een uitdaging om met hem te gaan werken want ik ben zeker overtuigd van zijn kwaliteiten !!

En nu heb ik rustig de tijd om hem te leren kennen en te proberen zijn draf te verbeteren. In Zwolle is hij ook weer van de partij.
Ik vond het ontzettend leuk om te doen, maar moet nog zoveel leren. Maar je moet ergens beginnen toch?

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:36

Ik was er ook !!
Vond het echt super leuk!!!

taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:06

Oberon en ik waren er ook en hebben Troy ook gezien, het lijkt mij een enorme krachtpatser maar ook een vlijtig paard.
Ik heb de indruk dat de meeste mensen eerst naar het hoofd kijken en dan naar de rest.Troy heeft niet zo`n mooi hoofd vind ik maar op een hoofd kan je niet rijden.
Ik vind het knap dat deze paarden al in zo`n omgeving gereden kunnen worden en Troy had duidelijk energie over.
Obelisk kon mij juist wel bekoren, een mooi langbenig sporttype.
Maar degene waar ik op viel was Parcival.Echt een machtig paard.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 14:14

Gerrie schreef:
Citaat:
Montecristo is er wel enorm op vooruitgegaan, complimentje voor Kirsten!!


Wat loopt hij tegenwoordig?De laatste keer dat ik em live gezien heb was in Nijmegen een aantal jaar geleden alweer.Toen zat Liseon er nog op en ging naar mijn idee te snel door de klasses...
En hoe vooruitgegaan bedoel je precies?
Hij is wrsch een kandidaat voor mijn Flemmingh merrie.
Weet alleen nog niet wat ie rekent Verward


Hij is in alles vooruitgegaan, qua bewegingen en ook qua africhting en in de aanleuning. Hij viel mij echt heel positief op in vergelijking met vorige keren dat ik m gezien heb.

En Obelisk vind ik ook een mooi hoogbenig sporttype maar qua lopen viel hij niet echt op. Lijkt me wel een werkwillig dier.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:31

Eey suzanne wel even vermelden dat wij gemeet hebben!! En ik heb natuurlijk nog even suzanne H voorgesteld. Ik heb een hele lading bokkers gezien en ontmoed echt heel erg leuk. Ik ben de hele donderdag geweest en vrijdagavond. Vandaag zat er voor mij helaas niet meer in. Gisteren heb ik echt genoten met name van de show van gribaldi. Verders vond ik terlia echt geweldig!!! Daarnaast sluit ik me met mijn commentaar aan bij het verslagje aan van suzanne vind het een hele goede weergave van de avond. Wel vond ik tango positief opvallen in zijn houding en zijn gedragenheid. Obelisk vond ik een van de weinige paarden welke tacktmatisch en gelijkmatig was die avond. Er waren verschijdene hengsten bij welke een ruimte verschil hadden in de beweging van het voorbeen. Scandic was daar duidelijk een van waardoor ik san remo voor hem geplaatst zou hebben. Ook vond ik dat Rubels de beste van zijn rubriek en had ik hem ook graag vooraan gezien (ondanks zijn foutjes). En iid was het jammer van de manier waarop Sandreo werd voorgesteld. Heel jammer want die hengst kan heel wat laten zien maar dat kwam totaal niet naar voren. Toch heb ik al met al hele leuke hengsten gezien, al moet ik wel zeggen dat het meest getallenteerde paarden van de avond een merrie (Terlia) was.... En wat voor een!! Overigens vond ik van de 3 jarige hengsten de kracks bijzonder positief opvallen. Tolando vond ik daaruit wel de minste.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:55

Suzanne F. schreef:
Special D had ik aparter voorgesteld, zeker een goed paard met heel veel veer en schwung maar ik mis het wegzetten van het voorbeen en hij bleef erg opgekropt en kort in de hals lopen met weinig rek in zijn lijf.
Bij het blokje FSP vond ik 'm al stukken beter lopen, waarschijnlijk was het commentaar van de jury toch aangekomen. Bij de proef was het paard gehandicapt met de ruiter.

En Bert kan een best stukje sturen zeg, z'n paarden waren ook echt gehoorzaam. Ligt dat aan de ruiter of zijn die paarden gewoon braaf?

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:05

jacobien"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Ook Troy liep mee met onze eigen Jacobine!! Super galopperen maar in zijn draven vond ik het matig.


Ja hier wil ik natuurlijk wel even op reageren ..... Ik ben met je eens dat gister de draf totaal niet uit de verf kwam en dan tussen al die drafgiganten ......
Hij sloot zich een beetje af voor mij, en ben geen krachtpatser dus hij was me een beetje de baas Frusty en dat vond ik zooo jammer omdat hij maandag echt goed draafde. zeg ik niet omdat ik hem rij, maar was echt zo. en dat was heel frustrerend.
Ik ben eigenlijk alleen Oby gewend en dan op zo'n jong paard die eigenlijk alles nog moet leren en nog niet zo doorgereden is... heb je ff de tijd voor nodig.
Iedereen weet natuurlijk ook wel dat de draf het meest aan te verbeteren is en de galop en de stap zijn denk ik daarentegen erg aansprekend.
Troy heeft in korte tijd veel meegemaakt en heb hem zelf pas 3 keer gereden en zie het dan ook als een uitdaging om met hem te gaan werken want ik ben zeker overtuigd van zijn kwaliteiten !!

En nu heb ik rustig de tijd om hem te leren kennen en te proberen zijn draf te verbeteren. In Zwolle is hij ook weer van de partij.
Ik vond het ontzettend leuk om te doen, maar moet nog zoveel leren. Maar je moet ergens beginnen toch?
[/quote]

Wij hebben heel hard voor je geklapt en gefloten hoor
Maar dat had je al wel gemerkt geloof ik Haha! Haha!

Zijn draf viel inderdaad een beetje in het niet naast de drafgiganten van krack C. Maar echt een gallop om van te dromen en ook een super stap! Dat was toch wat bij de meeste dressuurhengsten die dit jaar voorgesteld zijn ontbrak. Vele konden 100 km per uur met heel veel veer en souplesse draven, maar galloperen als shetlanders en stappen als dravers Haha!
Van die draf valt door iemand als jij nog echt wel wat aparts te maken!
Heel veel succes! En ik vond dat het je het gister super deed hoor! OK dan!

geen

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:07

Bloos
Dank je...
Vond het ook een aparte ervaring. Troy heeft de afgelopen tijd best veel meegemaakt. En ik weet ook wel dat hij geen draf ala Krack heeft, maar ik weet zeker dat er wel een goede, functionele draf uit te halen is!

Een hoop oefenen en dan nog maar eens kijken! Haha! Haha!

Leuk om een aantal bokkers in het "echt"gezien te hebben!!

Bedankt voor jullie enthousiasme! *LOL*

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:12

Ik vond het ook erg leuk gisteravond. Radar vond ik om bij in slaap te vallen, zo saai. Paddox werd niet vriendelijk voorgesteld, zag er absoluut niet ontspannen uit.
Scandic vond ik wel heel goed, en ik vind het buffelige best meevallen. Ik hou daar wel van. Parcival vond ik ook erg goed, wat heeft die hengst een hals zeg!
Tsja, en Tuchinski blijft mijn favoriet. Wat een lossigheid en elastiek zeg. Prachtig. Heerlijke gangen ook, was trouwens ook erg braaf vond ik.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:19

Hier nog een foto van Troy:

Afbeelding

Afbeelding

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:20

Turbo Magic, zo apart ?? Edward moest hem wel bewerken zeg, alle rondjes zijn bek open tot tie rood begon te schuimen wat een fijn paardje een en al elastiek??, Troy en Tjaikovski blijven schuifelaars, ondanks dat ze netjes werden voorgesteld....

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:00

Dus Rubiquil was aanwezig vrijdagavond. Verbazingwekkend dat hij al voldoende hersteld was van zijn operatie. Welke paarden had stal Hexagon verder mee?

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:25

Wat vonden jullie van Quattro onder het zadel, intenarionaal springen en dan nog zo lopen....

Vond dat Edward Gal met Gribaldi wel super, ook al ben ik niet een grib fan, vond de muziek ook mooi....



Positieve uitschieter voor mij waren PRESTIGE( natuurlijk) , Paganini, Parcival.

Jammer dat ze San Antonio niet hebben genomen voor de 3e ronde, ik vond hem mooier dan Sandreo, en was ook beter dan sommige hengsten die nu wel zijn goedgekeurd.

erg jammer van Troy, (mijn merrie komt ook uit deze lijn, de jurriaan merrie Tieni is de moeder van mijn merrie) ) dat hij zijn draf niet zo laat zien, ik mag er toch van uitgaan als je 5e word in de kampioensring vorig jaar op de hengstenkeuring, dat ie toch wel "leuk" kan draven. Vond wel dat ie beter liep dan in ermelo ( verrichting)......toen dacht ik dat ze hem niet zouden nemen.


van stal; Hexagon liepen moeder ,dochter en kleindochter in de ring, weet alleen dat de dochter een matador en de kleindochter een rubiquil
was en ze alledrie drachtig waren 2 van rubiquil en 1 van obelisk( als ik me niet vergis)

Ollright and Kyrain waren er ook....


groet,

Sigrid

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 19:29

petraaken schreef:
Dus Rubiquil was aanwezig vrijdagavond. Verbazingwekkend dat hij al voldoende hersteld was van zijn operatie. Welke paarden had stal Hexagon verder mee?


Rubiquil liep een show met zijn zoon Ollright. Darnaast liepen Indiamanda, Latamanda en Roumanda een Pas de Trois. En Kyrain liep kriskras tussen wat rood geklede danseresjes rond.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:43

Nou, ik heb echt genoten gisteravond! Ik kwam voor Gribaldi. Ik had hem nog niet in het echt zien lopen en aangezien hij de pappa van mijn binnenkort komende veulentje is moet ik hem natuurlijk zien! ( ja, is een gok om hem van een plaatje te kiezen maar ik ben op het advies van mijn instructeur afgegaan) en ik moet zeggen, ik ben ontzettend blij met mijn keuze ondanks een iets trage achterhand! Geweldig wat een paard! Ik kreeg er kippenvel van! Ik heb de hele clinic en kur op video staan!
OK dan!

Verder moet ik zeggen dat ik Troy wel een geweldige hengst vindt! Echt een super uitstraling! Hij verbeterd vast veel, zoals ik al lees in dit topic. Ik vind het een topper. Ook ben ik erg gecharmeerd van Sandreo. Jammer dat ie wat onstuimig was soms maar ook hem vindt ik een hengst met uitstraling! Verder vielen Tuchinski, San Remo, Roman Nature en Prestige op en natuurlijk de supermerrie Terlia, wat een beweging!
Inspekteur vond ik helaas wat tegenvallen in de kur.

Complimenten aan Edward Gal (geweldige ruiter), die heeft zich gister wel weer bewezen! Wat zal die vannacht goed hebben geslapen!! Haha!

Heeft iemand van jullie de kibbelingen nog gehad in het strodorp?? Die vond ik dus echt niet te eten,bah! Ik heb ze weggegooid, zonde van die 6 bonnen. Ziek
Laatst bijgewerkt door Bayja op 07-02-04 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

^&+ 20 mei 2016

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:44

Jammer alleen dat Edward met Gribaldi de GP kur van Lingh reed, met exact dezelfde oefeningen EN muziek,... De muziek is "afgesteld" op Lingh en niet op Gribaldi, maar ach ik ben een zeur wat dat betreft Haha!.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:18

En hoe deed mijn instructice Judith Ribbels het op Robin Hood, bij de show van Jazz? Ging het goed? Ben benieuwd!!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:24

Ik ben gisteren ook geweest en was vooral erg benieuwd hoe San Remo het deed, omdat mijn merrie over 4 weken een veulen van hem verwacht.
Ik vond hem positief opvallen en ben nog steeds tevreden met mijn keuze.
Ook leuk om die Terlia eens in het echt te zien, wat een super merrie!
Erg leuke gezellige avond gehad.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:48

Pascha schreef:
En hoe deed mijn instructice Judith Ribbels het op Robin Hood, bij de show van Jazz? Ging het goed? Ben benieuwd!!


Ja hoor, die reed erg netjes! Ze stelde ze hem net als in Ermelo van de zomer erg netjes voor. Hij was alleen wat gespannen! Erg logisch in zo'n indrukwekkende omgeving.

Ik vind alleen dat het echt tijd is voor een nieuw wedstrijd tenue voor Judith! Haha! Dat geel met blauw en rood.... dat stoorde me wel een beetje......

geen

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 20:53

Oeps, had ze dat weer aan? ach, het valt wel op..... Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:21

Ik was er niet vrijdags, maar bedankt voor de verslagen Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers