[KG]buckskin of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luckylinn
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-11-09

[KG]buckskin of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 23:31

Hallo,

Ik ben van gister de gelukkige eigenaar van een lief klein veulentje!
De moeder is een palomino en de vader was een quarter (buckskin)
Het veulen is echt een schatje, nu 5 maanden en hij staat erg dik in de haren en heeft de kleur van de moeder (iets donkerder)
Hij heeft 4 zwarte benen (tot zijn knie), zijn manen en staart zijn zwart aan het worden, zijn mond is zwart en de rand rond zijn oortjes is zwart! Hij heeft alleen geen aalstreep!
Ik lees vanalles over een buckskin maar kan iemand mij vertellen dat mijn veulen met deze kenmerken en met deze ouders toch een kans heeft dat hij een echte buckskin is?
Moet een echte buckskin een aalstreep hebben?
Laatst bijgewerkt door petraaken op 06-11-09 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Re: buckskin of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:37

Een dun heeft een aalstreep en een buckskin niet (anders zou 't een dunskin zijn). Maar bruin en buckskin wordt ook nog wel 'ns door elkaar gehaald, bij veulens zie je het niet altijd goed.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:25

Hebt je een foto van je veulen?

Met een palo moeder en valk/buckskin vader is de kans wel groot dat je veulen buckskin is.
Creme-gen dragers, dus bucksins, hebben nooit een aalstreep als kenmerk. Een aalstreep als kenmerk behoort tot de Dun gen dragers.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:27

Ze kunnen wel een countershading hebben waardoor het soms lijkt of ze een aalstreep hebben, heel verwarrend.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:53

Miryamk schreef:
Ze kunnen wel een countershading hebben waardoor het soms lijkt of ze een aalstreep hebben, heel verwarrend.

Maar dat is dan weer sooty en dat heeft niets met buckskin of palomino te maken ;)

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [KG]buckskin of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:54

Heel veel veulens hebben in hun veulenhaar een aalstreep, of zit ze al volledig in haar echte haren?

luckylinn
Berichten: 13
Geregistreerd: 05-11-09

Re: [KG]buckskin of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 17:01

Hallo, nee hij is nog maar pas 5 maanden geworden dus ik denk niet dat hij zijn echt haren al heeft! Toen hij geboren werd had hij enkel een paar zwarte manen en wel een zwart snuitje! Nu een paar maanden later zijn zijn manen zwart en zijn 4 benen ook tot aan zijn knie. Ik heb enkel een foto op mijn gsm maar die kan ik niet op mijn pc zetten! Ik hoop dat ik hem volgende week mag gaan halen dan zal ik direct een foto online zetten zodat jullie hem kunnen zien! Alsvast erg bedankt voor jullie reactie! Ik lees echt vanalles over een buckskin maar het is toch afwachten e wat het gaat worden!