Waar is VANDUC (Duc de Normandie x Eros)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Waar is VANDUC (Duc de Normandie x Eros)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 11:38

Ik ben al jaren op zoek naar het eerste veulen van mijn merrie Onivia. Zijn vader is Duc de Normandie. VANDUC is geboren op 03 juli 1979. Ik heb bij het KWPN geinformeerd maar hij staat nog steeds op mijn naam en is nooit overgeschreven (veulenpapier).

VANDUC is als veulen geschonken aan de instructeur die destijds Onivia reed, dhr Gijsberts uit Elst (Gld). Toen hij zo'n beetje 5 jaar was zou hij bij Indoor Gelre (Arnhem) gestart worden in het M-springen, maar toen ik op de tribune zat te wachten kreeg ik het bericht dat hij de dag ervoor naar Zwitserland was verkocht door tussenkomst van een handelaar.
Dit was tegen de afspraken in want wij zouden het eerste recht van kopen hebben indien hij verkocht zou worden.

Jaren later kwam ik echter wat oude programmaboekjes tegen ( van 1 of 2 jaar nadat hij was verkocht) van Indoor Gelre, en wat schetste mijn verbazing; Er stond een amazone in die een paard in het M springen uitbracht onder de naam VANDUC. Aangezien er niet veel paarden zo heten, zou het hem moeten zijn geweest, maar ja ik kwam er dus te laat achter.

VANDUC : bruin (kastanjekl., zw. benen/manen), links achter een witte sok, ruin, moet nu dus zo'n beetje 24/25 jaar zijn. Hij was ongeveer 1.62 en een bloedtype, zijn hoofd viel op doordat hij een duidelijk "maantje" tussen zijn ogen had (let op; geen aftekening op zijn hoofd).

VANDUC is als hengst t/m de tweede bezichtiging KWPN hengstenkeuring gekomen. (Wat ik niet snap omdat hij nog steeds op mijn naam zou staan). Heeft daarmee ook in de Strengen gestaan.

Ik zou zo graag weten of hij nog leeft, waar hij dan staat en of hij het goed heeft. Wie weet wil ik hem anders nog wel een goede oude dag bezorgen.