Wie heeft er ook een Fries van Tsjomme??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleur1977

Berichten: 1278
Geregistreerd: 23-03-04
Woonplaats: Het drentse landschap

Wie heeft er ook een Fries van Tsjomme??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 21:27

Hallo!

Ik heb sinds kort een hele lieve Friese merre van 10 jaar. Ze heet Hester fan Nijskou en ik kan er verder niet zoveel informatie over vinden, ook niet over haar vader, Tsjomme. De een zegt mij dat hij is afgekeurd, maar ik hoor ook weer andere verhalen. Ik ben erg benieuwd hoe dit nu eigenlijk zit met haar vader aangezien ik zelf nog niet echt thuis ben in de friezenwereld, dus ik ben zeer benieuwd!!

goldie98

Berichten: 115
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:04

We hebben zelf een friese ruin van tsjomme gehad, hij was rond 1,68 mtr. Groot dus. En had hele dikke manen en dikke staart. Zijn manen stond altijd op twee kanten, omdat ie zo dik was. Hij kon als de beste draven, dat wel, en hele sterke galop. Heel lieve karakter en heel aanhankelijk. Ik weet niet hoe jouw paard is. En inderdaad Tsjomme is afgekeurd.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:19

Ik heb op stage wel een Tsjomme gereden, was een heel fijn paard, en echt superbraaf maar wel goed wakker. Ik geloof dat dat paard ook nog onder de naam 'Brave Hendrik' aan één of andere show heeft meegedaan. (Als ik het goed heb Kening Lear, maar kan ook helemaal mis zitten) Ook deze Tsjomme was dus superlief, behoorlijk aan de maat (minstens 1.65) en had veel behang.