Voor het eerst een veulen fokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Voor het eerst een veulen fokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:20

Nouja fokken is een groot woord.. Heel apart dit.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:51

Gucci_ schreef:
En ik snap werkelijk waar niets van het jaloerse bemoeiachtige gedoe van sommigen hier op bokt zonder mij en m'n familie te kennen. :')


Nou laten we allereerst duidelijk stellen dat ik allerminst jaloers ben op jouw leven ;)
Verder ben ik gewoon oprecht benieuwd hoe je dit voor je ziet aangezien je naar het buitenland vertrekt. Simpele vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:57

Sorry hoor dat ik ook even me kom bemoeien maar eerst lees ik het topic over les willen geven.
Je wil graag pony's aan huis hebben staan om als "manege" les te geven aan kinderen, met 0,0 ervaring en 0,0 diploma's.
Je opent een topic op bokt om mensen te vragen die er ervaring mee hebben die tips hebben, verdiep je er zelf eens in zou ik zeggen ipv altijd maar anderen te vragen.

Nu het volgende topic, ik wil een veulentje fokken maar heb geen idee hoe wat waar en besluit zo van de een op de andere dag maar even dat het de 8 jarige word want de 3 jarige is te jong, wat is dat al voor manier om te beginnen?
Vervolgens zeg je 3 juni nog ja misschien word het volgend jaar zodat ik me rustig kan oriënteren, en 8 juni heb je ineens je keuze gemaakt en 17 juni is ze al geïnsemineerd, dan heb je er in mijn ogen absoluut niet goed over na gedacht en ben je veel te overhaast bezig.
Ik heb ook geen verstand van veulens of fokken maar ik zou dan oprecht om hulp vragen, inlezen inlezen inlezen, en niet in 2 week ineens een beslissing maken terwijl ik net lees dat je naar het buitenland gaat voor stage en al bang bent als je paard een voetje verkeerd zet?

Ik denk echt dat je heel maar dan ook heel dom bezig bent, sorry dat ik deze woordkeuze kies maar ik vind je zoals je nu op mij na 2 topics gelezen te hebben echt heel dom en vooral onverstandig..
Je hebt geen idee waar je aan begint. Wat als het veulen er straks is? Ga je dan ook voor elk wissewasje een topic openen met hoe moet dit hoe moet dat? Achteraf gezien ben je dan dus eigenlijk te laat..

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Voor het eerst een veulen fokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 00:22

Tja een veulen..t is geweldig maar man o man wat een verantwoording!! Heb vorig jaar zelf 1 gefokt en de keuze gemaakt haar thuis te laten opgroeien! En natuurlijk geweldig maarrrr: zorgen om je merrie ( gaat de bevalling wel goed) dan is je kleintje er en dan begint t pas allemaal echt!! Van deugelijke omheining tot ontwomen en alles wat daar tussen zit..een hele verantwoordelijke klus! Je moet echt weten wat je doet en dan nog!