Junior STV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Junior STV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 10:26

Waar is hij gebleven? Ik kan hem dus nergens meer vinden.
Bij wie staat hij, wie rijd hem, hoe doet hij het in de sport en hoe gaat het in het algemeen met hem?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:30

staat ter dekking bij Vanolst stables. En zou nu gereden worden door Hans Peter Minderhoud maar van dat laatste ben ik niet meer zeker. Volgens mij is het zelfs niet eens meer de bedoeling om hem echt nog in competitie te brengen. Volgens mij gaan ze hem nog enkel voor shows gebruiken.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 10:32

petraaken schreef:
staat ter dekking bij Vanolst stables. En zou nu gereden worden door Hans Peter Minderhoud maar van dat laatste ben ik niet meer zeker. Volgens mij is het zelfs niet eens meer de bedoeling om hem echt nog in competitie te brengen. Volgens mij gaan ze hem nog enkel voor shows gebruiken.


Bij Gert Jan van Olst?
Daar is hij al maanden van de site af

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:48

ja, dat wist ik dus niet. Ik geloof dat ze ook sperma van de Vierspan hengsten bij hengststation Den Olen hebben maar of Junior daar zelf staat weet ik dus niet. Ik vind het eerlijk gezegd zelf ook verbazingwekkend stil rond Junior. Je hoort maar weinig over afstammelingen die in de sport lopen. Er komen haast geen nakomelingen van hem op de merrie- of hengstenkeuring. Het is dat ik deze zomer op de NRPS keuring in juli in St-oedenrode een Junior merrie zag (was niet veel soeps trouwens, noch in exterieur noch beweging, was trouwens veel te mager. Je zag de ribben van die merrie) anders had ik gedacht dat ze er niet mee durfden uitkomen.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 10:57

petraaken schreef:
ja, dat wist ik dus niet. Ik geloof dat ze ook sperma van de Vierspan hengsten bij hengststation Den Olen hebben maar of Junior daar zelf staat weet ik dus niet. Ik vind het eerlijk gezegd zelf ook verbazingwekkend stil rond Junior. Je hoort maar weinig over afstammelingen die in de sport lopen. Er komen haast geen nakomelingen van hem op de merrie- of hengstenkeuring. Het is dat ik deze zomer op de NRPS keuring in juli in St-oedenrode een Junior merrie zag (was niet veel soeps trouwens, noch in exterieur noch beweging, was trouwens veel te mager. Je zag de ribben van die merrie) anders had ik gedacht dat ze er niet mee durfden uitkomen.


Zelf heb ik dan een Junior hengst en heel eerlijk ben ik er nog niet toe gekomen om hem uit te brengen.
Maar het is absoluut niets om me voor te schamen hoor ben eerder apen trots op hem.
Mooi dier met uitstraling, lekkere bewegingen, geweldige galop en ook nog eens een wereld karakter.
Wel is hij laat rijp laat maar zeggen en misschien is dat met de andere Juniortjes ook wel het geval.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:03

dat zou dus kunnen. Ik heb al een paar Juniors gezien en dat waren hele mooie dieren maar die merrie die ik vorig jaar zag was echt niet je dat. Misschien omdat ze laat rijp zijn komen ze maar niet boven water. Bedenk net dat hij misschien wel weer op het Vierspan zelf staat. Zal dit eens gaan controleren.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:05

petraaken schreef:
dat zou dus kunnen. Ik heb al een paar Juniors gezien en dat waren hele mooie dieren maar die merrie die ik vorig jaar zag was echt niet je dat. Misschien omdat ze laat rijp zijn komen ze maar niet boven water. Bedenk net dat hij misschien wel weer op het Vierspan zelf staat. Zal dit eens gaan controleren.


Mocht je wat meer weten zou je het mij dan willen vertellen?

Trouwens heeft die Minderhoud geen website of iets dergelijks?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:30

sorry Perlee, maar vind niets meer over Junior of Hans peter Minderhoud op het net. Misschien zijn er anderen die weten welke website Hans Peter heeft of hoe de naam van zijn stal luidt.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:31

petraaken schreef:
sorry Perlee, maar vind niets meer over Junior of Hans peter Minderhoud op het net. Misschien zijn er anderen die weten welke website Hans Peter heeft of hoe de naam van zijn stal luidt.


Jammer, ik heb ook al gezocht maar kon ook niets vinden helaas.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:09

Hij staat in Leur, bij vd Mark, HP rijdt m nog maar niet echt intensief. Een tijdje geleden zijn er kopers voor hem geweest aar hij is niet verkocht.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 19:14

Nistria schreef:
Hij staat in Leur, bij vd Mark, HP rijdt m nog maar niet echt intensief. Een tijdje geleden zijn er kopers voor hem geweest aar hij is niet verkocht.



Is hij te koop dan?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:21

Voor het juiste geld is alles te koop.

Vind het wel logisch, een super sportpaard is het niet en de fokkers hebben het vertrouwen ook een beetje verloren. Ik denk dat hij naar het buitenland vertrekt.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:42

De nakomelingen van Junior STV zijn laat rijp maar zeker goede sport en keuringspaarden.
En het is nu stil rond Junior maar misschien dat hij zometeen ineens weer super te voorschijn komt met Hans Peter, wie zal het zeggen.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 04:17

Suzanne F. schreef:
Voor het juiste geld is alles te koop.

Vind het wel logisch, een super sportpaard is het niet en de fokkers hebben het vertrouwen ook een beetje verloren. Ik denk dat hij naar het buitenland vertrekt.


Ach je kan er ook alles aan doen om hem maar negatief te bekijken he.
Ieder zijn meug en ik zou alle hengsten van de wereld laten staan voor hem.