Goede dressuur/springpaarden KWPN fokkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Goede dressuur/springpaarden KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 19:41

Hallo,

Nu ik bijna afgestudeerd ben kan ik eindelijk echt gaan nadenken over een eigen paard. Inmiddels ben ik er uit wat het moet worden: een onbeleerd paard van 2-4 jaar, rechtstreeks van de fokker.
Maarja, waar vind je die fokkers? Op de website van het KWPN worden een aantal fokkers genoemd in news items. Echter zijn dit naar mijn idee de fokkers van de echte toppers, wat niet echt binnen mijn kostenplaatje zal passen.

Vandaar mijn vraag aan jullie kenners: waar vind ik fokkers die leuke sportspaarden fokken voor de 'normale mensen'. Persoonlijk geef ik niks om afstamming, wel om karakter, gangen en exterieur.

:wave:
Laatst bijgewerkt door petraaken op 24-02-17 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.


ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Goede KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:53

Je kan de komende zomer de merrie keuringen in de gaten houden. Dan van de types die je aanspreken de fokkers opzoeken,staan gewoon op de deelnamelijsten.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 19:54

Bedankt! Ik ga het eens opzoeken.

Ik heb nog niet een budget, ben momenteel aan het sparen en probeer er nu achter te komen hoe ver ik moet doorsparen. Het zou leuk zijn als ik voor 5000 euro iets leuks kan vinden. Maar als dat niet haalbaar is spaar ik door, of neem ik genoegen met minder.

Ik snap wat je bedoelt mbt afstamming en daar heb je gelijk in! Ik zoi bijv niet snel voor een jazz gaan. Wat ik er mee bedoelde is dat mijn toekomstige paard niet perse een hele goede afstamming hoeft te hebben.

Edit: berichtje is verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Remark op 23-02-17 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 19:54

Niezzz schreef:
Je kan de komende zomer de merrie keuringen in de gaten houden. Dan van de types die je aanspreken de fokkers opzoeken,staan gewoon op de deelnamelijsten.


Dat is een goed idee! En nog leuk ook :o

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:03

Kijk ook eens in België ;-). Mss wat minder flitsende namen op het papier maar mijn ervaring is dat je hier net wat meer voor je geld krijgt qua gebruiksvriendelijkheid ;-).
Bwp en SBS fokken nog veel paarden voor de niet-topruiter...

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:05

Het trichelhof in België heeft vaak leuke paarden staan.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:06

Inderdaad zoals genoemd wat keuringen afgaan. Zorgen dat je daar ook aan de praat raakt met mensen en kenbaar maken waar je naar op zoek bent. Dan krijg je vanzelf te horen van 'oh die en die heeft wat geschikts te koop staan. En tegelijkertijd ook heel erg leuk om te doen :D
Verder is misschien de site van het KWPN nog wat. Ik weet niet of ze dit bij de DP en SP ook hebben maar voor het GP hebben ze een verkooplijst op de site staan. Hierin worden ook paarden gevraagd. Daar zou je dan een gevraagd advertentie kunnen plaatsen.

Succes met de zoektocht!
Stiekem wel een beetje jaloers want mijn eigen paarden zijn een soort van op mn pad gekomen. Allebei gekocht van dezelfde boer waar ik ook al jaren reed. Het lijkt me super om rustig aan op zoek te gaan naar een nieuw paard. Na al die jaren (mn huidige merrie al ruim 11 jaar) weet ik precies wat ik wil haha!

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:07

nicky_rilana schreef:
Het trichelhof in België heeft vaak leuke paarden staan.


Klopt! Mijn vorige merrie kwam daarvandaan. Erg vriendelijke mensen en kwalitatief goede paarden met een aangenaam karakter!
Laatst bijgewerkt door VdBA op 23-02-17 20:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Dayanera (Negro x Dream of Heidelberg) +

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 20:07

maximuss schreef:
Kijk ook eens in België ;-). Mss wat minder flitsende namen op het papier maar mijn ervaring is dat je hier net wat meer voor je geld krijgt qua gebruiksvriendelijkheid ;-).
Bwp en SBS fokken nog veel paarden voor de niet-topruiter...


Dat is ook zeker een optie! Zijn er fokkers die je kunt aanbevelen?

nicky_rilana schreef:
Het trichelhof in België heeft vaak leuke paarden staan.


Bedankt! Ik ga ze opzoeken.

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Goede KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:14

http://www.kapaza.be/nl/paarden/lord-le ... 495714.htm

Er staat nu nog een veulen van hen op een Belgische tweedehandssite. Ik geloof dat ze momenteel nog veulens, jaarlingen en een aantal twee jarigen te koop hadden staan. Ik was na het overlijden van mijn merrie echter op zoek naar een paard waar ik sneller mee aan de gang kon. Ik heb eerst navraag gedaan bij hen maar ze hadden geen drie jarigen of ouder meer.

Dayanera (Negro x Dream of Heidelberg) +

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 20:31

Bernoe schreef:
Inderdaad zoals genoemd wat keuringen afgaan. Zorgen dat je daar ook aan de praat raakt met mensen en kenbaar maken waar je naar op zoek bent. Dan krijg je vanzelf te horen van 'oh die en die heeft wat geschikts te koop staan. En tegelijkertijd ook heel erg leuk om te doen :D
Verder is misschien de site van het KWPN nog wat. Ik weet niet of ze dit bij de DP en SP ook hebben maar voor het GP hebben ze een verkooplijst op de site staan. Hierin worden ook paarden gevraagd. Daar zou je dan een gevraagd advertentie kunnen plaatsen.

Succes met de zoektocht!
Stiekem wel een beetje jaloers want mijn eigen paarden zijn een soort van op mn pad gekomen. Allebei gekocht van dezelfde boer waar ik ook al jaren reed. Het lijkt me super om rustig aan op zoek te gaan naar een nieuw paard. Na al die jaren (mn huidige merrie al ruim 11 jaar) weet ik precies wat ik wil haha!


Bedankt voor de tips!
Volgens mij heeft het kwpn wel een soort marktplaats op hun website. Helaas is deze alleen voor leden. Ik zou natuurlijk eens kunne uitzoeken wat het kost om lid te worden. Of rondvragen of er toevallig iemand in mijn omgeving lid is.

Jij zal vast ook in de toekomst een echte zoektocht beginnen! ;)

VdBA schreef:
http://www.kapaza.be/nl/paarden/lord-le ... 495714.htm

Er staat nu nog een veulen van hen op een Belgische tweedehandssite. Ik geloof dat ze momenteel nog veulens, jaarlingen en een aantal twee jarigen te koop hadden staan. Ik was na het overlijden van mijn merrie echter op zoek naar een paard waar ik sneller mee aan de gang kon. Ik heb eerst navraag gedaan bij hen maar ze hadden geen drie jarigen of ouder meer.

Is dat omdat de oudere paarden al verkocht waren of is dat altijd?

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Goede KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:39

Omdat de oudere paarden verkocht waren :-(
Mijn merrie heb ik toen als vierjarige, zadelmakke gekocht daar

Dayanera (Negro x Dream of Heidelberg) +

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 20:48

VdBA schreef:
Omdat de oudere paarden verkocht waren :-(
Mijn merrie heb ik toen als vierjarige, zadelmakke gekocht daar


Jammer zeg! Was dat stom toeval of is er een bepaalde tijd in het jaar waarin je de meeste kans hebt? Voorjaar bijv als alles weer geboren wordt en jarig isv

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Goede KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:52

Ze hebben gewoon erg goede paarden! Eerste veulen van dit jaar is geboren en zou voor de verkoop zijn.

Vond het inderdaad wel jammer aangezien ik echt gek was op mijn merrie. Heb nu wel een super leuk paard gevonden bij een kleinschalige (hobby)fokker!

Veel succes met je zoektocht. Ik zou hen zeker eens contacteren. Misschien hebben ze wel iets staan dat aan je wensen voldoet!

Dayanera (Negro x Dream of Heidelberg) +

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-17 21:03

VdBA schreef:
Ze hebben gewoon erg goede paarden! Eerste veulen van dit jaar is geboren en zou voor de verkoop zijn.

Vond het inderdaad wel jammer aangezien ik echt gek was op mijn merrie. Heb nu wel een super leuk paard gevonden bij een kleinschalige (hobby)fokker!

Veel succes met je zoektocht. Ik zou hen zeker eens contacteren. Misschien hebben ze wel iets staan dat aan je wensen voldoet!


Nou fijn dat je alsnog geslaagd bent! Weet jij of zij ook op facebook te vinden zijn? Had al op hun site gezocht maar kon niks vinden.

VdBA

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-01-11
Woonplaats: (B)

Re: Goede KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:11

Geloof niet dat ze een facebookpagina hebben. Maar je kan ze altijd een mailtje sturen als je serieus op zoek bent ;-)

Dayanera (Negro x Dream of Heidelberg) +

Getup

Berichten: 8250
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Goede dressuur/springpaarden KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:05

Zoek je n dressuur- of springpaard? De hengstenhouders weten ook vaak genoeg jong spul te koop.

Of bijvoorbeeld stoeterij Sollenburg?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Goede dressuur/springpaarden KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 23:21

Dressuur of springgefokt maakt mij eigenlijk niet heel veel uit. Ik zal er voornamelijk mee gaan dressuren.

Al vind ik dressuurpaarden vaak wel mooier..

Ik ga stoeterij sollenburg opzoeken!

Zie trouwens de afgelopen tijd ook regelmatig mooie moderne spaanse paarden. Misschien dat ik daar ook eens naar ga kijken.

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Goede dressuur/springpaarden KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:34

Bij Stoeterij van der Linde op Texel hebben ze ook elk jaar heel veel nieuwe aanfok.


TROY (2019) & LAYS (2014)


kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Goede dressuur/springpaarden KWPN fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 23:58

Misschien kun je wel eens contact opnemen met gertjan van olst. Die fokt zelf en laat veel veulens fokken bij locale fokkers. De top selecteert hij ertussen uit maar ik neem aan dat de overschot zeker ook goed gefokt is maar toch ook een nieuwe eigenaar moet krijgen. Tis maar een idee he.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dier_en_arts en 83 bezoekers