Gezocht: nakomelingen van de hengst Florentijn O

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Gezocht: nakomelingen van de hengst Florentijn O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 14:28

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar nakomelingen van de hengst Florentijn O (Renville x Nimmerdor).

Deze hengst is KWPN gefokt maar voor het BWP goedgekeurd.

Hij heeft dus een aantal jaren in België gedekt, daarna naar Duitsland vertrokken voor dekdienst en daarna weer voor een zeer korte tijd naar Nederland terug gekomen om te dekken maar is inmiddels jammer genoeg overleden.

Ik weet dat er in NL kinderen van hem lopen, ook op Z-niveau in de dressuur maar waar?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben al een lange tijd op zoek.

Groetjes Chantal

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:52

Hoi ik ga denk ik morgen naar een paard kijken. Lachen Haha!

mooie vos merrie florentijn/sandokan Lovers

ze is 9 jaar 1.63 en heet sheelah gold.

wat weet jij over deze afstaming???
groetjes karin Lachen

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:53

oeps zie nu pas dat dit al van 2002 is sorry

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 16:45

Ehm, ik weet er zo'n beetje alles (nou ja veel) van Florentijn O (zonder opscheppen bedoelt). Ik spreek af en toe nog wel eens met zijn laatste eigenaar op keuringen enz.
Ik heb haar te koop zien staan en ik heb ook al contact gehad met de eigenaresse, zo te horen is het een erg leuk paardje, wel een beetje te klein voor mij.
Als ik me niet vergis heeft iemand op Bokt dit paard gefokt, ik zal eens na vraag doen.
Sandokan is voor zo ver ik weet een Hannoveraan. Mijn ervaring is dat het bloed van Florentijn O erg goed past bij dat van Hannoveraans gefokte merries (er is een erg leuke goede springer van hem in Spanje).
Sandokan heeft als vader Sansibar (Sudan xx x Grande x Aumund) ( en ooooooo, wat ben ik dol op het bloed van Grande!) en als moeder de merrie Dobryza (Diplomat x Wöhler x Fruska) Mijn paard en deze merrie zijn dus zo'n beetje meer familie als halfbroer en half zus. Dobryza heeft ook nog een halfzus, v. Perser xx die de hengsten Weinheim & Wizard.
Sandokan zelf heeft nog de merrie Sajuscha en zij bracht op haar beurt de hengst Golden Joker v. Grundstein.
Florentijns zijn er pientere paarden met karakter en gaan echt voor je maar je moet ze niet narren want dan narren ze terug, iig zo is het bij die van mij toch zeker en ik heb het al vaker gehoord.
Ik zou haar eigenlijk wel eens willen zien lopen, dus mocht je haar kopen dan hou ik me warm aanbevolen om eens te meeten!
In mijn profiel vind je foto's van mijn Florentijn en van Florentijn zelf vind je daar ook een foto.

Op mijn site www.international-stallions.com vind je ook nog wat info over hem, onder de link van het BWP gedeelte. Verder kan ik je ook nog het een en ander toesturen mocht je dat willen.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:13

altijd welkom,en als we haar kopen lijkt me leuk om te meeten
groetjes karin

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 17:21

Oeps, klein foutje van mijn kant, de Sandokan die bedoelt wordt is een Arabier en niet de Hannoveraan die ik bedoel.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:30

zit er een lief en eerlijk karakter in??????

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 17:31

Sandokan de arabier? Geen idee!
Florentijn's zijn over het algemeen schatten van paarden.

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:56

en dat moeten we hebben,een schat van een paard,ze belt ons straks op en dan hoop ik dat we morgen kunnen komen ben benieuwd.
als ze heel erg lief in de omgang is,en dat zeggen ze dan denk ik toch dat we ervoor gaan,maar wil nog wel weten hoe lang ze haar heeft enzo.
maar alles staat ons aan,heel lief en ethousiast karakter,en een mooi sprekend hoofd OK dan!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:21

'Sheelah Gold' is van mei 1995 en een afstammeling van Florentijn O (Renville / Nimmerdor / Jagermeester) uit een halfbloed arabier moeder uit de volbloed arabier Sandokan (een zoon van Plakat).
Zij had als veulen een heel makkelijk karakter, lief, bezorgt en attent. Heel makkelijk in omgang, geen haartje kwaad op haar lijf!
Zij heeft als jaarling een eerste prijs gewonnen voor model en allures op de Palomino keuring te Lier in 1996. Sheelah is een volle zus van Peach Gold die meervoud kampioen merrie is van de Royal Belgian Palomino.
In 1999 is ze verkocht aan de toen eigenaar van de hengst, Florentijn.
Daarna heb ik haar uit oog verloren tot haar huidige eigenares.
Als je beslist tot aankoop laat het mij weten aub.