Purioso X Lector ???? x Amor.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Purioso X Lector ???? x Amor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 23:50

Ik heb sinds een paar maanden een nieuw paard: Notabella, oftewel, Naomi.

Naomi is een Purioso X Lector X Amor.

De eerste en de laatste hengst ken ik uiteraard. Laatst nog een heel stuk over gelezen in In de Strengen. Maarrrrrr, de middelste ken ik NIET.

Wie weet het een en ander van Lector?

Tevens zijn we aan het overwegen om haar te laten dekken. De andere eigenaar wil graag een springhengst en heeft een voorkeur voor Voltaire, Concorde, Nimmerdor. Ik wil graag een dressuurhengst, bijvoorbeeld Quatro, die is geloof ik pas opgenomen bij het KWPN. Ik vind het belangrijk dat het veulen wat zwaarder gebouwd is als Naomi, want die is vrij tenger en heethoofdig. Iemand suggesties wat er goed bij haar past en waar ik een leuke allrounder ( gezien de voorkeuren van mij en de andere eigenaar ) van krijg?


fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:09

Wel, met Quattro hbben jullie allebei je zin.
Een springpaard die kan lopen als een dressuurpaard.
Een van mijn merries verwacht er ook een veulentje van dit jaar

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 00:17

Ik heb een poosje en kleinzoon van hem op proef gehad, een Mantovani. Was er erg over te spreken, qua uiterlijk exact z'n opa. En inderdaad goed in springen en dressuur. En body...
Wist alleen niet dat Quattro een springhengst is. Weer wat geleerd.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:17

Hier is wat informatie over Lector, foto kan per mail. kwpn.hengstenfan@12move.nl

Lector 99 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 25-05-1970
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.70 m

Verrichting 1973
Rijproef (x3) 7,36
Springen vrij (x4) 7,5
Springen ohz (x1) 9
Aangespannen (x1) 7
Terreinproef (x3) 8
Karakter (x3) 8
Trainingsrapport (x5) 7.5

Totaal 153.58 punten
Klasse B
Plaatsing 16e van 25

Fokker J. v.d. Vliet, Woudenberg

Cartoonist xx x Barola Ster Pref van Udet x Varole van Rudolf van Wittenstein x Rolli van Markies van Wittenstein x Gitteke van Romburg

Verrichting Sleen 1973
Goede betrouwbare rijproef. Achter iets onregelmatig, mooie gedragen galop. Stap en draf konden iets ruimer. Vrij springen: goed elastisch met wat weinig techniek. Springen onder het zadel; goed parcours, goede souplesse. Aangespannen: iets nerveus. Karakter goed, stalgedrag normaal. Goede galoppeur, attent op de sprong, goed humeur. Deed goed zijn best, kon ruimer in bewegingen zijn. Werd gehinderd door oude draadwond aan spronggewricht.

Afstammelingen 1976 (volledige collectie)
De 41 getoonde veulens zijn goed rijtypisch met veel ras. Schouderligging opvallend goed. Kinderen van halfbloedmerries soms wat teer voorbeen. Voorstand kon soms wat correcter. Stap goed, draf voldoende ruim met goede schoudervrijheid. Karakter goed en rustig. Enters en twenters; uniform, maat en type goed. Bij enkelen schenkel iets te lang. Goede stap. In draf kon achterhand iets meer stuwen. Totaalindruk goed tot zeer goed. Hengst drukt eigen stempel.

1981 Keur

Competitie
1981/1982 Dressuur Cat. C -- 514 2/3 punten, enige deelnemer
1982/1983 Dressuur Cat. C -- onvolledig
1983/1984 Dressuur Cat. C -- 606 1/3 punten, 3e plaats

Nadere toelichting 1988 (september) (keurverklaring)
Niettegenstaande het feit dat de index van de hengst Lector niet sterk overtuigend is, heeft de hengstenkeuringscommissie toch besloten de hengst opnieuw een goedkeuringstermijn van 3 jaar te geven, vanwege het feit dat de stamboekrapportage aanleiding geeft tot zulk een beslissing, terwijl er zo nu en dan toch sportpaarden van hem komen die ver boven het gemiddelde uitsteken (Jogger, Rembrandt, Pipistrell, Expo Graphic en recentelijk de kampioene bij de zesjarige springpaarden Alector ZB).

1992 (oktober) overgenomen door de verzekering

1993 (april) gestorven wegens ouderdom

Dekstations
1973-1984 H. van de Heuvel, Erp
1985 H. van de Heuvel, Erp / Stoeterij Crown, Stroe
1986 H. Vleems, Wachtum
1987-1989 H. van de Heuvel, Erp / H. Vleems, Wachtum
1990-1992 H. van de Heuvel, Erp

Totaal 1521 veulens uit 2110 dekkingen

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 00:26

Wauw!! Da's een hoop info. Geweldig, bedankt!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:12


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:11

fokker schreef:
Wel, met Quattro hbben jullie allebei je zin.
Een springpaard die kan lopen als een dressuurpaard.
Een van mijn merries verwacht er ook een veulentje van dit jaar


Inderdaad!

Ik ben wel heel benieuwd naar het veulentje wat in de toekomst bij jullie geboren gaat worden.
Volgens mij heeft Quattro ook wel een goed karakter. Ik heb hem op een hengstenshow zien lopen met een nieuwe jonge amazone, ze kenden elkaar dus niet en hij heeft geen stap verkeerd gezet.
Ik zie hem zeer graag!

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 22:20

Nou, snap er niks van. De andere eigenaar loopt al maanden over een veulentje te speculeren, terwijl ik dat helemaal niet wou, en nu ik eindelijk bijna overstag ben, wil ie het niet meer!!! Omdat ze het nu zo goed gaat doen in de sport! Mannen..........

Ik weet nu in ieder geval wat meer over Lector, met dank aan MissHis.

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-04 22:21

Nou, snap er niks van. De andere eigenaar loopt al maanden over een veulentje te speculeren, terwijl ik dat helemaal niet wou, en nu ik eindelijk bijna overstag ben, wil ie het niet meer!!! Omdat ze het nu zo goed gaat doen in de sport! Mannen..........

Ik weet nu in ieder geval wat meer over Lector, met dank aan MissHis.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImLucky, xEva en 16 bezoekers