Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 22:45

Hallo

Hoe kan het dat een chipnummer nergens terug te vinden is?
Ik wou vandaag het chipnummer van mijn tinker nakijken maar nergens is dat nummer bekent?
Ze staat ingeschreven bij ned.stamboek v.tinkers

Wie kan mij uitleggen hoe dat kan?

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 23:11

Raar schijnbaar heeft ze een nederlandse chip en een belgische chip?
Het ene nummer begint met 528 en het andere nummer met 967.

Het 528 nummer staat alszijnde levensnummer en het 967 nummer staat als transpondernummer in het paspoort.

Enkel het 967 nummer komt tevoorschijn met een geboortedatum van 01-01-1900.

Wat kunnen jullie hiervan maken? :?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:57

Chip laten uitlezen? Klinkt heel vaag namelijk.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:05

Levensnummer en chipnummer zijn iets anders. Je moet naar het transpondernummer kijken, dat is de chipnummer.
Ik kan je niet helpen voor de Nederlandse databank, maar als niemand het paard ooit heeft aangegeven is er natuurlijk geen databank van. Je kan een paard wel chippen maar als je daarna niets meer doet gebeurd er ook niets. Is ze ook in Nederland geboren?
Moest ze van Belgiƫ komen dan kan je ze controleren via http://www.horseid.be (links in het menu paarden zoeken).

Als je zeker wilt zijn kan je je UELN (levensnummer) ook controleren op http://www.ueln.net/no-cache/ueln-code- ... ueln-code/ . De eerste 6 cijfers ingeven en het verteld de preciese naam van het stamboek.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 15:58

Chip klopt en het is een belgische chip die begint met 967 ik was in de war want t levensnummer begint met 528 hetzelfde dus als een ned.chip.

Paard staat ingeschreven bij 'het nederlands stamboek voor tinkers' maar daar klopt de geboorte datum niet er staat 1-1-1900 ipv 13-5-2008

Paard is pas na 2 jaar bij nieuwe eigenaar gechipt nml in 2010 maar waarom ze dan niet de correcte geboorte datum hebben doorgegeven?

Ook stonden er geen inentingen in het paspoort terwijl het paard 5j was toen we het kochten dus zowiezo minimaal 3jaar geen inentingen gehad in die tijd bij vorige eigenaar!

Kan ik die geboortedatum nog laten aanpassen?
En mijn naam en adresgegevens erbij zetten of gaat zoiets niet?

Ik wil het voor t geval het paard bijv gevonden word stel ik val er eens af en paard word door iemand opgevangen (noem ff iets geks)

Ik heb de balluh verstand van dit soort dingen zoals jullie wel lezen haha maar ik vind zoiets wel belangrijk.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:09

chipnummer in paard komt dus wel overeen met paspoort ??
Dan in de nederlandse databank voor gezelschapsdieren je gegevens aanpassen.
Daar kijken ze namelijk in.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:17

ElCamino schreef:
chipnummer in paard komt dus wel overeen met paspoort ??
Dan in de nederlandse databank voor gezelschapsdieren je gegevens aanpassen.
Daar kijken ze namelijk in.


Maar in de nederlandse databank komt ze niet voor of doe ik iets fout?

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:26

Databank voor gezelschapsdieren moet je haar ZELF registeren met je gegevens. Dat gebruiken ze voor alle dieren die zoek zijn. Helaas weten veel mensen zelf niet dat ze hun dier daar moeten registreren. En als vorige eigenaren dat net gedaan hebben staat ze er niet in nee.
Ook wanneer je gaat verhuizen en zo

Registratie bij de Dierenarts is alleen voor hun zelf, registratie bij stamboeken ook, vaak staat alles nog op de fokker en is het lastig huidige baasjes opsporen.

Chipnummer in paard en op paspoort moeten overeenkomen. Thats it, dan heb je juiste dier bij juiste paspoort

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:28

Ontzettend bedankt voor deze super tip!! Ik ga het meteen doen.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:33

Hoe komt het dat het paard 2 chips in haar lijf heeft, dat mag eigenlijk helemaal niet.

Daar isa al het nodige mis gegaan.
Aangezien ze als eerste in Belgie gechipt is , zou ik daar eerst eens gaan zoeken en misschien is ze ook wel op haar Belgische chip geregistreerd in Nederland.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:13

spatter schreef:
Hoe komt het dat het paard 2 chips in haar lijf heeft, dat mag eigenlijk helemaal niet.

Daar isa al het nodige mis gegaan.
Aangezien ze als eerste in Belgie gechipt is , zou ik daar eerst eens gaan zoeken en misschien is ze ook wel op haar Belgische chip geregistreerd in Nederland.



Zoals ik de berichten lees heeft ze maar 1 chip (belgisch)

TS dacht dat het levensnummer ook een chipnummer was. :) vandaar dat ze dacht dat het paard 2 chips had.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 23:27

Zoh paardje staat nu netjes op mijn naam geregistreerd! *\o/*
Geeft toch een fijner gevoel, stel ze peerd em eens tijdens een buitenrit := en ze vinden haar een paar km verderop dan komt meteen mijn naam en telefoonnummer tevoorschijn (als men dan zo slim is om de chip uit te lezen :D haha)

Nogmaals bedankt voor deze goede tip Elcamino +:)+ ik had er idd nooit bij stilgestaan en het kost 5,90euro dus daar hoef je het niet voor te laten.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:35

Graag gedaan.... en een adreskokertje voor een kat ( met zo'n papiertje erin)kun je ook aan je zadel/hoofdstel maken maken, een een labeltje voor sleutels met je 06-nummer, al blijven die niet lang waterdicht....

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 16:55

ElCamino schreef:
Graag gedaan.... en een adreskokertje voor een kat ( met zo'n papiertje erin)kun je ook aan je zadel/hoofdstel maken maken, een een labeltje voor sleutels met je 06-nummer, al blijven die niet lang waterdicht....


Die had ik al maar idd die labeltjes leven maar een paar ritjes en kokertjes had ik voor mijn hondjes maar die verloren altijd de helft van zo'n kokertje.

Nu het allemaal netjes geregistreerd staat ben ik toch wat geruster.

trudiee

Berichten: 39
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: zuid limburg

Re: Chipnummer staat nergens geregistreerd van tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:12

Bij de dierenwinkel kun je van die hangertjes laten graveren voor aan de halsband van de hond. Doe dat met je mobiele nummer erop en dat aan het hoofdstel doen ( bij manegepaarden zie je dat vaak met naam van paard).
Sind wij er eentje kwijt waren met uitrijden heeft die van mij dat ook, nu zou de mijne juist niet wegrennen maar gaan staan eten dat weet ik maar het is een lekkerder gevoel. iedereen heeft een telefoon op zak maar geen chipuitlezer. Registeren is trouwens volgens mij sinds vorig jaar sowieso verplicht in Nederland.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 21:41

trudiee schreef:
Bij de dierenwinkel kun je van die hangertjes laten graveren voor aan de halsband van de hond. Doe dat met je mobiele nummer erop en dat aan het hoofdstel doen ( bij manegepaarden zie je dat vaak met naam van paard).
Sind wij er eentje kwijt waren met uitrijden heeft die van mij dat ook, nu zou de mijne juist niet wegrennen maar gaan staan eten dat weet ik maar het is een lekkerder gevoel. iedereen heeft een telefoon op zak maar geen chipuitlezer. Registeren is trouwens volgens mij sinds vorig jaar sowieso verplicht in Nederland.


Dat is ook een goed idee dat ga ik doen. Dankjewel