hoe erfelijk is bont?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:31

sonjabelgium"]
[quote="jeddah schreef:
Naar jouw beschrijving zou ik zeggen dat hij een Tobiano is die ook Rabicano is. Over Rabicano is al eerder een topic geweest: [WN] Rabicano


Ik heb dit hele topic doorlezen en kom tot de verbluffende vaststelling dat m'n zeikmerrie die nu bij Lonneke verblijft (en te koop is alweer overigens ) deze kleurstelling heeft. We dachten dat ze stekelharig was maar het wit aan 'r staart past daar eigenlijk niet bij. Altijd gedacht dat het nog wel weg zou gaan ... Blijkt het dus een kleurstelling te zijn Bloos De pony is overigens donkerbruin tegen het zwart aan met enkel een kolletje als aftekening maar dus op de flanken stekels uitlopend naar de rug toe en witte haren "op" 'r staart.
[/quote]
volgens mij vergist sonja zich, ik heb hier een foto van zoe toen ze net 2 dagen bij mij was (Ze was hier wel mager maar ze is nu gelukkig wat mooier) en zoe is gewoon zwartbruin volgens mij. haar hele lijf is zwart met op haar billen wat donkerbruin en een wit plukje bij dr staart. ik kan hier niets anders aan zien als een zwartbruine pony hoor Verward
Afbeelding

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:52

Ik kan op de foto helaas echt weinig zien. Maar Rabicano is ook geen "kleur" het is iets wat OP een kleur voorkomt. De pony blijft dus "gewoon" zwartbrin, maar met de rabicano, die dus in minimale vorm wat witte haren bij de staart en flanken geeft en in maximale vorm een hele sprankeling witte haren vannuit de flank naar het lichaam en een half witte staart geeft.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:54

sonjabelgium schreef:
Hoe twijfelachtig kan het appaloosa-gen doorkomen Clown Lips are sealed


Misschien ben ik blont Blond , maar wat je hiermee bedoelt snap ik niet...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:45

Lonneke, Zoƫ is "stekelharig" ook, althans dat dachten wij, het kan dus ook dat bijzondere kleurtje zijn Haha!. Als ze gaat ruien zal je het wel zien.
Als je 's een zonnige dag hebt komende lente kan je misschien 's een foto nemen van 'r kont en 'r flanken dan (als ze nog bij jullie is dan).

Jeddah, de reactie van het appaloosa-gen gaat over de zwart/witte bonte pony met appaloosa-neiging Haha!