fokadvies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:28

Het is maar net waar je voor wil fokken.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 13:43

ceasario"]
[quote="Aimee schreef:
Nee hoor, daarom waren de Weyden's die ik uit te weinig bloederige merries reedt gewoon weg bakbeesten. Heel oud type krijg je dan, wel fijn in het koppie en nog steeds een sterk achterbeen, maar een dressuurruiter die wat meer wil heeft toch ook wel een beetje looplust nodig. Bovendien lieten juist die paarden het afweten wat betreft souplesse......

Met bloederig bedoel ik trouwens niet persé veel volbloed (direct of indirect) al heb ik ook Weyden's uit volbloed merries gezien en die hadden extreem veel souplesse!



Ik geef alleen maar een antwoord voor de gemiddelde ruiter.
Daar deze personen er straks af kukkelen.
[/quote]

Nou ja Boos!

Ik hoop maar dat je niet mij persoonlijk bedoeld Schijnheilig

Verder wil ik Bloos! het ideale paard fokken Clown

Dus niet perse voor mezelf!

Anders had ik wel een shetlandhengst genomen; dan kukkel ik immers niet zo ver naar beneden Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 13:45

Weyden zou misschien idd zo'n slecht idee nog niet zijn...

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:04

"Ga voor goud, dan haal je misschien wel zilver." hoorde ik laatst nog ergens..... Haha!
m.a.w. streef het hoogste doel na om een goede prestatie te halen.
Het zelfde geldt voor fokken. Waarom zou je ervan uitgaan dat je geen topper fokt, dan fok je met zekerheid een simpel recreatiepaardje. Wanneer je graag een sportpaard wilt fokken, waarom zou je er dan rekening mee houden dat elk ruitertje van om de hoek ermee weg zou moeten kunnen rijden, zonder er af te kukelen. Lijkt me een slechte uitgangspositie......

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:11

Ik kan me er volledig in vinden Aimee!

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 14:12

Precies, dat is ook mijn gedachte! Dank je wel voor het verwoorden OK dan!

Wat vinden jullie van Pardon (weyden X amor X Talisman) als ik het goed heb?!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:14

ik denk dat zelfs GP ruiters liever een paard hebben waarmee ze niet elke dag op hun strepen moeten staan.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:18

Maitu schreef:
Precies, dat is ook mijn gedachte! Dank je wel voor het verwoorden OK dan!

Wat vinden jullie van Pardon (weyden X amor X Talisman) als ik het goed heb?!


Is verkocht naar Californie. Huilen

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:19

Maitu schreef:
Wat vinden jullie van Pardon (weyden X amor X Talisman) als ik het goed heb?!


Pardon ken ik goed, heb ik zelfs een paar keer op rondgehobbeld in een klein bakje vol met pony's Haha!

Een hele mooie, indrukwekkende hengst, maar zeker geen makkelijke. Arjan Sikking heeft hem een paar keer rondgesprongen omdat er toen niemand meer was die er nog op durfde. Ik hoorde dat hij nu naar Anne van Olst gaat... ?
Als je hem een keer flink op zijn nummer zet doet-ie het allemaal wel hoor Haha!
Hij kan heel goed bewegen, achterbeen is zeker goed. Vooral de galop is groot en sterk.
Hij is niet zo makkelijk in zijn mond en hij kan ook goed bokken Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:20

ceasario schreef:
Is verkocht naar Californie. Huilen


Ah, okee, dan hebben ze echt niemand gevonden die er op durfde Haha! Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:21

Helaas idd, hij stond nog op de startlijst van de hengstencompetitie maar heb hem helaas niet in actie gezien....... Verdrietig
Pappa Weyden is wel volop ter beschikking

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:02

Missouri"]
[quote="ceasario schreef:
Is verkocht naar Californie. Huilen


Ah, okee, dan hebben ze echt niemand gevonden die er op durfde Haha! Haha!
[/quote]


Ik heb er nog een volgende maand tweejarige zoon van. Knipoog

Is nu 162 cm.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:19

Hopelijk met een beetje lijnenteelt op Amor, Ceasario..... Knipoog Haha!
Of denk je dat het moeilijke van Pardon ergens anders vandaan komt??? Schijnheilig

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:24

Aimee schreef:
Hopelijk met een beetje lijnenteelt op Amor, Ceasario..... Knipoog Haha!
Of denk je dat het moeilijke van Pardon ergens anders vandaan komt??? Schijnheilig



Haha! Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:26

Aimee schreef:
Hopelijk met een beetje lijnenteelt op Amor, Ceasario..... Knipoog Haha!
Of denk je dat het moeilijke van Pardon ergens anders vandaan komt??? Schijnheilig



Pardon en zijn kinderen zijn niet moeilijk ,maar niet geschikt voor watjes. Tong uitsteken

Ik heb hem zien lopen onder zijn nieuwe eigenaar.
Die reed het hem tenminste i.p.v. een geaai van een grietje die maar zat te wachten wat er ging komen.
http://www.dgbarranch.com/

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:32

Het is nog maar een tweejarige dus hij zal nog wel groeien....
en anders groeit ie wel in het werk.... zeker wanneer ie niet door een watje gereden wordt. Haha!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:39

Aimee schreef:
Hopelijk met een beetje lijnenteelt op Amor, Ceasario..... Knipoog Haha!
Of denk je dat het moeilijke van Pardon ergens anders vandaan komt??? Schijnheilig



Ik zou niet weten waar die lijnenteelt zit.
Heb je toch een andere hengst voor.

En die van ons ziet er zo uit in lijnen teelt.
nl 2x het begin van de moeder lijn. van Weyden



Horse Inbreeding Stats Crosses Lines Blood% Influence AGR
AFGHANE 5s x 6d
LORETTO3 5s x 8D
LINVASION 6S x 7s x 8D x 9D
GOLDFISCH II 6S x 7D
AXTMANN 6s x 7d
SCHANGANE 6s x 7d
LUGANO I 8s x 6d
HYPERION4 6S x 9D
DUELLANT 9s x 6s
DAMPFROSS 8s x 7S x 9d
FAVORIT12 8s x 9S x 8d x 9D x 9D
GRAAF VAN WITTENSTEIN 7s x 9d x 9d x 9D
FLING3 9S x 8S x 9S x 9s x 9S
COBALT4 8D x 7d
KURASSIER 7S x 8D
SON-IN-LAW 8d x 8D x 9D x 9D
OLEANDER 8S x 7S
GAY CRUSADER 7S x 9d
FOERSTER3 7s x 9D
FUTURIST I 9S x 7s
HETAERE 9s x 7s
DARK RONALD 9S x 8S x 9D x 9D
FIRST3 7s x 9d
NUBERT 8S x 9s x 9D x 9D
DOLMAN4 7S x 9D
LONLAINE 7D x 9D
PARSIVAL 9S x 8S x 9D
TOBIAS3 9S x 8S x 9D
FEINER KERL2 9S x 8S x 9s
FLUGFEUER II 8s x 9S x 9d
TOURBILLON 8s x 8D
HAMMER MARE 8s x 9d x 9d
HASELHORST 8s x 8s
BARONET9 8S x 8s
PHAROS 8d x 9D
HURRY ON 8D x 9D
FEILE 9S x 8S
GEMSE 8S x 9d
LOTUS VIII 8d x 9d
BAYARDO 8S x 9D
MAINKUR 9S x 8d
CHRISTIAN DE WET 9s x 8S

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:48

Wat ik bedoelde was, of jou 2-jarige hopelijk een beetje lijnenteelt op Amor heeft.
Maar ik zie het al; Loretto 5s x 8D. Ook goed....

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:50

Aimee schreef:
Wat ik bedoelde was, of jou 2-jarige hopelijk een beetje lijnenteelt op Amor heeft.
Maar ik zie het al; Loretto 5s x 8D. Ook goed....


In de stam van Weyden zit geen Amor dus ook niet bij de moeder van onze hengst.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:04

Van de/je database:

Amor = Hersscher x Loretto x Heinitz x First

Herrscher = Heristal (v. Hyperion) x Largo x Althof
Loretto = Lordbeer x Erbherr x Schiller
Heinitz = Heintze x Favorit
First = Tobias x Meister x Cicero en gaat meerdere malen terug op Achill en Cicero

Even de overeenkomsten met jou hengst opzoeken hoor Schijnheilig Knipoog Haha!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:03

Ik raadde Weyden aan op deze merrie en beslist niet Pardon. Ik heb wel eens eerder over de afstammelingenkeuring van Pardon geschreven en die vond ik minder dan acceptabel. Gezien de andere zonen van Wullia uit Nimmerdor ligt dat niet aan de merrie maar aan de combinatie.
Uit de eerste jaargangen van Weyden zijn paarden gekomen die opvielen op de PAVO cup. Maar de hengst heeft edele merries nodig.
Het zou jammer zijn wanneer deze eens zo imponerende en getalenteerde dressuurhengst door vooroordelen zich niet kan bewijzen.
Over drachtigheidsproblemen die er waren tijdens het dekken naast zijn sportcarrierre hoef je je sinds vorig jaar geen zorgen meer te maken nu hij uitsluitend ten dienste van de fokkerij wordt ingezet.
Ik ga dit jaar sowieso met hem dekken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:12

Jammer dat die drachtigheidsproblemen niet alleen direct door zijn sportcarriere komen. Verder oordeel ik zeker niet uit vooroordelen over Weyden en ben ik het met je eens wat betreft edele merries. Dat bedoelde ik toen ik het woord bloederig gebruikte.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:33

Die drachtigheidsproblemathiek uit de eerste jaren kwamen voort uit het feit dat zijn sperma met bepaalde verdunners verkeerd bleek te werken. Daarna was hij alleen per diepvries ter beschikking en hoewel dat al beter ging was ook dat niet optimaal.
Sedert vorig jaar is het vers en omdat ik er met mijn merrie heen zou kunnen lopen zie ik weinig problemen Haha! .
Om zeker te zijn kan je je merrie altijd op de IJzeren Man neerzetten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:37

Uuuuh, ja. Laten we het daar maar op houden, veel succes met het drachtig krijgen!
Goede keus, al vind ik Pardon ook niet zo verkeerd. Juist door dat 'scheutje' Amor......

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:38

Aimee schreef:
Wat ik bedoelde was, of jou 2-jarige hopelijk een beetje lijnenteelt op Amor heeft.
Maar ik zie het al; Loretto 5s x 8D. Ook goed....


En twee keer de basismerrie.SCHANGANE 6s x 7d
Gewoon lijnenteelt op stam op stam en dan ook nog de beroemde Wulia en Nimmerdor en niet te vergeten Grosso en Abgar.
En de moeder PROK Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers