veulen,wanner biks geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Belgiƫ,West-Vlaanderen

veulen,wanner biks geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 12:02

ik had eigenlijk n vraagje? ik hoor regelmatig dat wanneer je met de merrie uit rijden gaat,je het veulen op stal achterlaat en een beetje biks geeft.ik vroeg me af van wanneer je eigenlijk een veulen biks kunt voederen,en gaat dit dan om een schepje of hoeveel? ik heb het hier wel om een veulen die bij de moeder staat,dus van 0-6 maand.. en hebben jullie tips omtrend goed veulenvoeder?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 17:53

Als onze merrie mee gaat naar les (zonder veulen dus) dan krijgt het veulen hooi in de box.
Vanaf wanneer brokjes bijvoeren? hij eet mee met mams.
Op de dagen dat we met de merrie naar les gaan, krijgt ze de helft van de brokken om 16.00 uur. Als we terug komen krijgt ze de rest nadat het veulen gedronken heeft. Hij eet dan ook weer van de brokjes mee.
Ik voer merrie/veulen brok van Teurlings, basisbrok van havens en muesli, dit wordt gemengd.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:41

Mijn veulen at ook met mams mee maar naar een maand heb ik hem zelf veulenbrokjes gegeven.
Het gaat dan nog niet heel soepel allemaal en hij liep er lekker een beetje mee te soppen.
Maar het gaat steeds sneller en al gauw at hij een kilo veulenbrok op.
je moet gewoon kijken waneer ie met mams mee gaat eten en je kunt hem gewoon veulenbrok gaan geven.

gr. Nadez

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 20:50

goed voeren die kleintjes daar krijg je later veel plezier mee! ze worden er sterk van je kunt ze altyd brok geven maakt niet uit hoe jong ze zijn als ze brok willen eten dan is het altyd goed!