Delmar pedigree wordt vanaf maart betaalsite...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:18

Voor de praktiserende fokker die zo'n site incidenteel, als ondersteuning om een keuze na te checken bezoekt, zijn die bedragen niet aantrekkelijk.
Maar ik vind dat ieder stamboek dergelijke info (pak weg tot 5 generaties terug) gratis voor haar leden ter beschikking zou moeten hebben.
Zoals CGJ zegt met name ook om de kinderen van bepaalde stammen op te kunnen zoeken.
Het tot ver in de historie duiken vind ik ook niet zo interessant, iets te weten komen over recente ontwikkelingen des te meer.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:25

Precies.
Ik wil van een jonge hengst bijvoorbeeld weten welke kinderen de moeder nog meer heeft gegeven.
Ik wil ook weten hoeveel slechte dieren eruit gekomen zijn.
Een prestatie-merrie met 3 Z-kinderen is echt niet zo bijzonder als de andere 18 kinderen op B+2 gestrand zijn.............
Hetzelfde geldt voor een preferente merrie met 3 70-punten dochters. Wat heb ik daar nu aan als er nog 16 andere kinderen zijn uit keurvaders, die de 60 punten nauwelijks konden halen?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:31

sarabande schreef:
Maar ik vind dat ieder stamboek dergelijke info (pak weg tot 5 generaties terug) gratis voor haar leden ter beschikking zou moeten hebben.


Daar ben ik het volledig mee eens het zou een extra zeer nuttige service zijn.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:31

sarabande schreef:
Voor de praktiserende fokker die zo'n site incidenteel, als ondersteuning om een keuze na te checken bezoekt, zijn die bedragen niet aantrekkelijk.
Maar ik vind dat ieder stamboek dergelijke info (pak weg tot 5 generaties terug) gratis voor haar leden ter beschikking zou moeten hebben.
Zoals CGJ zegt met name ook om de kinderen van bepaalde stammen op te kunnen zoeken.
Het tot ver in de historie duiken vind ik ook niet zo interessant, iets te weten komen over recente ontwikkelingen des te meer.



Maar ik vind dat ieder stamboek dergelijke info (pak weg tot 5 generaties terug) gratis voor haar leden ter beschikking zou moeten hebben.

Zoals bv. Hannover,SbS en nog vele meer.(zelfs voor niet leden)
Vandaar dat Delmar er is, als hulpmiddel voor pedigreegekken met honderdduizende bezoekers over de gehele wereld.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:40

Bij het KWPN is dat ook gratis beschikbaar, maar moet je bellen en krijg je een fax terug.
Het wachten is op een geniale automatiseerder die die rommel even online ter beschikking maakt.....

Dus Joan van gorkum, laat je handjes eens even wapperen en maak jezelf eens even nuttig !!!!!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:42

CGJ12 schreef:
Bij het KWPN is dat ook gratis beschikbaar, maar moet je bellen en krijg je een fax terug.
Het wachten is op een geniale automatiseerder die die rommel even online ter beschikking maakt.....

Dus Joan van gorkum, laat je handjes eens even wapperen en maak jezelf eens even nuttig !!!!!!!


Probeer deze eens:


http://www.kwpnstallion.com/

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:48

CGJ12 schreef:
Bij het KWPN is dat ook gratis beschikbaar, maar moet je bellen en krijg je een fax terug.


Zojuist toevallig gebeld met het KWPN om een nakomelingenoverzicht aan te vragen van een merrie die nog niet op mijn naam geregistreerd staat. Echter de regeltjes zijn sinds kort aangescherpt en .......... geen overzicht. Eerst merrie op naam en dan pas een overzicht. Het is nog wel mogelijk om dan een overzicht van bv. de moeder te krijgen, maar dan moet het kind eerst op je naam staan.

Het wordt er dus niet gemakkelijker op om info te krijgen over je eigen paard of de stam van je paard. Ik moet dus nog even een paar dagen geduld hebben, de rest van de paardenstapel staat overigens netjes op naam Knipoog .

Voor een oudere fokker vroeg ik regelmatig overzichten op, zodat ie op de hoogte bleef. Dat zit er nu dus niet meer in .

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:54

Moet je ook opbellen onder een andere naam..............beetje creatief zijn.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 12:55

IK heb 50 euro per jaar aan wel meer onzinnige zaken besteed. Ik gebruik delmar ook wel meerdere keren per week en heel vaak ook hypomating in het seizoen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:59

Komt dat nou door die privacy wet, ik vind het allemaal wel wat overtrokken. Ben ik blijd at ik het al een paar jaar geleden van die KWPNer van ons heb nagevraagd.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:26

Wat is hypomating?

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:41

CGJ12 schreef:
Moet je ook opbellen onder een andere naam..............beetje creatief zijn.


Ik kan heel creatief zijn, maar ik krijg het toch echt niet voor elkaar om de post te onderscheppen van de eigenaar die op papier staat Haha! . Ze sturen het op naar het adres van de persoon op wiens naam het paard geregistreerd staat .

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:47

ceasario"]
[quote="chantal1"][quote="CGJ12 schreef:
Ik zou het geld er alleen voor over hebben als ALLE KWPN-paarden erin zouden staan vanaf hun geboorte inclusief hun volledige pedigree.
Een complete KWPN-database zou wat mij betreft zeer welkom zijn en daar zou ik nog wel meer geld voor over hebben............
Scheelt ook weer flink op de personeelskosten in Zeist waar de dames veel te veel tijd besteden aan het faxen en mailen van afstammelingenoverzichten naar de liefhebbers.............


Ze zouden eens met een commercieel iemand/team moeten samen werken dan zou zo iets misschien eens van de grond kunnen komen.
[/quote]

Dat is Elsevier toch. Haha!
[/quote]

Tegenwoordig Reed Business Information.....

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:52

Gurk maak je nuttig joh.....

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:45

Goeie zaak, kan ik mijn eigen software ook eens op het net zetten OK dan! Ik gebruik mijn eigen geschreven SW al jaren (10 jaar ontwikkeling in zitten Knipoog )

Ik vraag me af wat DelMar met al die onjuiste informatie gaat doen..

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:49

Het meeste is wel juist.
toch????

Of stammen ze dan NIET allemaal af van Amurath? Haha!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:53

heb wel iets raar ontdekt. Als je een bepaalde hengst zoekt op zijn naam vul dan gewoon allbreeds is. Ik zocht op Dutch Warmblood naar Sultano. Die kon het niet vinden. Bleek dat hij als westfaler was ingeschreven evenals Rubiquil.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:57

Verander je dat toch even............... Haha!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:59

Tot vandaag wist ik dus niet dat dat kon. Weet ik nu ook weer.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:03

oh oh

Wat heb ik nu weer gezegd.
Morgen die hele site op zijn kop..........áfblijven.
Zeggen ze daar morgen weer: "heb een wijf aangezeten!!!!.........heb een wijf aangezeten!!!"

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:05

CGJ12 schreef:
Zeggen ze daar morgen weer: "heb een wijf aangezeten!!!!.........heb een wijf aangezeten!!!"


Ahaaa... vandaar... Schijnheilig Cool

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:13

Ja, bij hem zit er niet zo vaak een wijf aan..... Haha!
Oh, sorry Joost; off-topic...

eeeeh, ik vind datahorse onwijs handig...... Schijnheilig Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:15

Aimee schreef:
Ja, bij hem zit er niet zo vaak een wijf aan..... Haha!
-)



Wishfull thinking heet dat toch?

Of visualiseren, dat schijnt ook heel erg goed te helpen Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:15

Verdorie, nu pak je de woorden uit een mond!

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 16:18

CGJ, je hebt een interessant punt daar met je opmerking over die dames op kantoor. Als ze de database van het kwpn nu gewoon beschikbaar maken voor leden, bijvoorbeeld met je lidmaatschapnummer en een paswoord, hoeven die dames dus minder telefoontjes aan te nemen en faxen te sturen. Kunnen ze wat personeel afstoten en van de opbrengsten de database leuk gratis aanbieden. Het is toch te belachelijk dat zo'n Reed (Stallions.com) er tussen moet zitten. Ik ga echt geen weet ik veel hoe veel euro extra betalen om informatie van mijn eigen vereniging te kunnen opzoeken. Dan is Delmar, met de nodige beperkingen, nog steeds een fijn alternatief.