zelf aanwezig zijn bij keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manske
Berichten: 35
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Best

zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 19:30

Hallo,

Komend weekend ga ik naar een tinker kijken die hopelijk van mij gaat worden. Voorwaarde is wel dat het paard goedgekeurd wordt.
Aangezien het paard redelijk ver bij mij vandaan staat, stelde de verkoper voor, bij klikken, het paard maandag te laten keuren. Ik zou er dan niet bij zijn.

Aangezien dit mijn eerste paard gaat worden heb ik hier helemaal geen ervaring mee. Is het verstandig om een paard bij eigen afwezigheid te laten keuren, of moet je er altijd zelf bij zijn....? Ach gut

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:32

Als het een paardje voor mij zou zijn zou ik zorgen dat ik er bij ben, anders maar een andere dag.
Als het paardje heel kalm is ten opzichte van de eerste keer, of zelfs wat sloom kan je eventueel ook nog een bloedtest vragen terplekke om te kijken of het dier gesedeerd is.
Better save than sorry Knipoog.

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:35

Ik zou er zelf bij willen zijn. Het is ook heel leerzaam om te zien!

landolin
Berichten: 105
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Groningen

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:50

Ja, ik zou het zelf wel doen. Er zullen toch dingen door de DA gezegt worden.

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:00

Altijd zelf bij zijn, vind ik. Is gewoon ook heel leuk om een keer te zien !

RTM
Berichten: 6131
Geregistreerd: 16-11-01

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:18

Ik zou ook zeker aanraden om er bij aanwezig te zijn. Heb je zelf de DA uitgezocht of is het de DA van de verkopende partij? Bloedmonster afnemen zou ik ook doen. Bij onze DA is dat standaard bij een keuring, weet niet hoe dat bij andere DA's zit.

Manske
Berichten: 35
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Best

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:22

Ik denk idd dat ik er bij aanwezig wil zijn. Als de DA iets te melden heeft dan is het wel makkelijk als ik er ook bij ben Tong uitsteken
Nu moet ik alleen nog op zoek naar een DA die keurt in Haarlemmermeer.

Iemand tips?

Manske
Berichten: 35
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Best

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:26

*Tequila* schreef:
Ik zou ook zeker aanraden om er bij aanwezig te zijn. Heb je zelf de DA uitgezocht of is het de DA van de verkopende partij? Bloedmonster afnemen zou ik ook doen. Bij onze DA is dat standaard bij een keuring, weet niet hoe dat bij andere DA's zit.


Ik wil eigenlijk zelf een DA uitzoeken, maar daar zit dan weer het volgende 'probleem'. Ik heb geen flauw idee hoe ik daar aan een DA kom om een keuring uit te laten voeren. Hier in Brabant weet ik de weg wel, maar in Noord Holland wordt het iets lastiger Haha!

Misschien dat ik het maar via de DA laat doen die de verkoper heeft.

RosaNur

Berichten: 1783
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:29

Manske schreef:
Hallo,

Komend weekend ga ik naar een tinker kijken die hopelijk van mij gaat worden. Voorwaarde is wel dat het paard goedgekeurd wordt.
Aangezien het paard redelijk ver bij mij vandaan staat, stelde de verkoper voor, bij klikken, het paard maandag te laten keuren. Ik zou er dan niet bij zijn.

Aangezien dit mijn eerste paard gaat worden heb ik hier helemaal geen ervaring mee. Is het verstandig om een paard bij eigen afwezigheid te laten keuren, of moet je er altijd zelf bij zijn....? Ach gut

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.



Ik zou zeker proberen er zelf bij te zijn, maar als het echt niet kan dan is het een kwestie van vertrouwen, vraag wel of je de keuringspapieren eerst mag zien voor je hem meeneemt.

Maar die eigenaar kan dat wel zelf meteen voorstellen, maar de vraag is nog of het klikt met het paard. Is het wel echt wat voor je? zou eerst maar eens heel goed gaan kijken en eventueel ook nog bij andere paarden voor je die beslissing meteen maakt.
Hoe meer paarden je ziet hoe meer overzicht je krijgt, als je uit verliefdheid meteen de eerste en de beste koopt hoeft het niet meteen goed te zijn, neem het liefste ook iemand anders mee die er veel vanaf weet en je kan adviseren.

Succes!

annelot

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Opperdoes

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:29

Waar in noord holland staat het paard? Ik weet nml wel goede adressen in de kop an Noord Holland.

A_Pallieter

Berichten: 4059
Geregistreerd: 01-01-06
Woonplaats: zaanstad

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:30

Manske schreef:
Ik denk idd dat ik er bij aanwezig wil zijn. Als de DA iets te melden heeft dan is het wel makkelijk als ik er ook bij ben Tong uitsteken
Nu moet ik alleen nog op zoek naar een DA die keurt in Haarlemmermeer.

Iemand tips?


Hallo,

Ik woon zelf in de buurt van Haarlemmermeer,

Een dierenarts hier in de buurt, waar ik zelf ervaring mee heb is:

Dierenartenpraktijk Landsmeer,
Dierenartsenpraktijk Purmerend,

Even googelen en ze komen wel naar boven denk ik.

Gr,
Annique

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:40

dierenkliniek stad en land.
kliniek hans coster.
FF bellen en is zo geregeld.
Omgeving haarlem Knipoog
Ik heb roosje laten keuren toen ik er niet zelf bij was.
Dom?misschien...zou het nu ook anders doen Bloos
Rug problemen oid kunnen ze niet zien.
En in de botjes kijken ook niet.

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:45

Kijk, zo kom je nog eens aan een hoop adresjes van mensen die er goede ervaringen mee hebben!

Ik zou er ook bij willen zijn.

corianne

Berichten: 17
Geregistreerd: 15-09-08

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:13

Ik ben zelf bij paardenkliniek noord-holland geweest om mijn tink te laten keuren. Ging allemaal heel goed. Je krijgt ook een keuringsrapport thuisgestuurt. Ze komen ook langs op lokatie. is net zo makkelijk.

Succes

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:16

ik kreeg het keuringsrapport ter plekke mee.

Manske
Berichten: 35
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Best

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 12:36

Dank je wel voor alle reacties.

Ik zal eens rond gaan bellen Haha!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:29

Tja toen wisconsin gekeurdt werdt waren we er wel bij,
toen lonan bij ons gekeurdt werdt was Leonie er niet bij, dat mocht wel maar goed de afstand inderdaad, ze stelde voor om als hij bij haar was te keuren, maar dat wouden wij niet gewoon thuis keuren mocht er iets mis zijn geweest, dan blijf je slepen. maar gelukkig is die toen wel goedgekeurdt.

Berdien

Berichten: 64520
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:43

Ik ben er twee keer bij geweest, dit gebeurde bij ons op het erf. Derde keer (en dus derde Tinker Knipoog ) ben ik niet bij geweest, Tinker is daar gekeurd en niet bij ons. Wel de keuringsrapporten gezien. Waren in orde, werd ook aangegeven dat ze een kleine verkoudheid had etc.
Dat was zes jaar geleden.

Ben ondertussen wat wijzer Knipoog en no way dat ik niet meer bij een keuring aanwezig ben, tenzij ik de DA in kwestie ken. Jes is verder in orde hoor Ja maar zou nou het risico niet meer nemen.

_Lente_

Berichten: 671
Geregistreerd: 23-01-08

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:30

Ik zou er zelf bij willen zijn, en ik zou al zeker niet laten keuren door de dierenarts van de verkoper! Een beetje vertrouwen in de mensheid is oke, maar dat vind ik vragen om moeilijkheden!

Manske
Berichten: 35
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Best

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 17:41

_Lente_ schreef:
Ik zou er zelf bij willen zijn, en ik zou al zeker niet laten keuren door de dierenarts van de verkoper! Een beetje vertrouwen in de mensheid is oke, maar dat vind ik vragen om moeilijkheden!


Ik zou eerlijk gezegd zeggen dat het niet uit moet maken welke da het paard keurt, ook al is het de eigen da. Maar misschien ben ik wel te goed van vertrouwen Bloos

Jammer genoeg is het niet meer nodig om te laten keuren. Ik ben gaan kijken en ik heb gereden, maar ik miste de klik helaas. Huilen Heel jammer want het was een ontzettend mooie merrie. Maar ja, liever een minder mooie tinker die heerlijk rijdt en waar ik een klik mee heb dan alleen maar een mooi paard, nietwaar?

Berendje

Berichten: 1726
Geregistreerd: 16-09-05
Woonplaats: Veluwe, Gelderland

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:38

Vind ik ook je moet een klik hebben. Succes met verder zoeken. Er loopt er vast ergens een die de ware voor je is.

Bafizabu

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-10-08

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:43

Hoelang heb je rijden naar het paard?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:44

Wat niet is is niet, ergens loopt vast DE klik rond, succes met zoeken!

_Lente_

Berichten: 671
Geregistreerd: 23-01-08

Re: zelf aanwezig zijn bij keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:48

Manske schreef:
_Lente_ schreef:
Ik zou er zelf bij willen zijn, en ik zou al zeker niet laten keuren door de dierenarts van de verkoper! Een beetje vertrouwen in de mensheid is oke, maar dat vind ik vragen om moeilijkheden!


Ik zou eerlijk gezegd zeggen dat het niet uit moet maken welke da het paard keurt, ook al is het de eigen da. Maar misschien ben ik wel te goed van vertrouwen Bloos

Jammer genoeg is het niet meer nodig om te laten keuren. Ik ben gaan kijken en ik heb gereden, maar ik miste de klik helaas. Huilen Heel jammer want het was een ontzettend mooie merrie. Maar ja, liever een minder mooie tinker die heerlijk rijdt en waar ik een klik mee heb dan alleen maar een mooi paard, nietwaar?


Het zou idd niet uit MOETEN maken, maar ik ben bang dat niet iedereen op deze aardkl**t eerlijk is, jammer maar helaas! Dus zou ik voor de zekerheid voor de eigen Da gekozen hebben.
Jammer dat er geen klik was!