Iemand ervaring? Met elcaro's!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:05

Ik ken twee Elcaro`s (van kenissen). Dit zijn beide merrie`s en beide absoluut geen draken. De ene is pas op 7 jarige leeftijd zadelmak gemaakt en heeft daarbij geen stap verkeerd gezet, was later in het werk wel wat 'mutserig'. Dit in de zin van in elke hoek een spook zien op concours ed, maar verder geen beroerd paard.

De andere is echt een heel erg fijn paard dat alles makkelijk oppakt en graag voor je werkt. Kan goed bewegen en ook nog eens fijn springen.
Dus ik heb geen slechte ervaringen met Elcaro`s, maar moet wel toegeven dat ik vaak negatieve verhalen als in dit topic hoor.

Overigens hoor je ook vaak over nakomelingen van Pele soortgelijke verhalen (zelf geen ervaringen mee), dus wellicht heeft jouw paard van twee kanten lastig bloed.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:06

Ik bedoeld e mijn berichtje niet negatief hoor!
Hetwas in het begin gewoon een heel moeilijk paard, maar wel met kwaliteiten!
En nu is ie ouder (en wijzer) en is het gewoon een heel makkelijk paard

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:08

In de praktijk gaat heel goed en makkelijk te rijden niet zo vaak samen...
Negatieve verhalen over bewerkbaarheid zeggen dus niets over de kwaliteiten.

Veel karakterpaarden zijn voor een gemiddelde ruiter(en daar hoor ik ook bij Knipoog ) gewoon niet te rijden.
Dat geldt niet alleen voor Elcaro hoor, denk bijvoorbeeld maar eens aan Animo Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:56

Ik ken ook twee mensen met Elcaro's en mijn god, mijn knollen zouden het niet zijn..............maar ja, ze zijn dan ook van Zeoliet, en je weet het........Zeoliet geeft verdriet.........!!!!!!!!!!

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 11:27

Ik vind het inderdaad wel allemaal negatief maarja het is een plaatje om te zien, super gangen maarja als ze echt moet werken dan wil ze wel eens een beetje vervelend zijn!!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 12:02

Een Animo is toch niet zo moeilijk?? Ik ken wel iemand die een Animo heeft, maar dat kun je niet vergelijken met een Elcaro!

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 20:12

mensjes..... my way is een elcaro en ondanks dattie wat eikelt soms ben ik echt gek op hem! een consequente ruiter heeft volgens mij zowieso een beter gevoel met elcaro's dat is wel zo.... en je moet wel doen wat dat beesie leuke vind! my way houd niet van dressuur, dus dat probeer ik te beperken. buiten rijden en springen vindt ie geweldig, dus dat doe ik des te meer. maar ik geef toe, hij is alles behalve makkelijk. maar wel heeeeeeel lief op stal (ondanks dattie wel boos kijkt). Hij is echt mijn mannetje en nu ik hem ken wordt hij voorspelbaar. dus dingen zijn te voorkomen voordat ze gebeuren! zoals, steigeren?!
xxx

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 20:08

joeylover schreef:
Een Animo is toch niet zo moeilijk?? Ik ken wel iemand die een Animo heeft, maar dat kun je niet vergelijken met een Elcaro!


bwoh dat is ook maar net wat je eigen ervaringen zijn. Geef mij dan maar een stal vol Elcaro`s hoor en als het moet neem ik er nog een Pion en een Notaris bij ook! Haha! brrr nee met Animo heb ik nou weer mindere ervaringen.
Maar oke, dat wordt een andere discussie dit gaat over Elcaro..

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 21:04

dank jullie wel allemaal!!!

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 00:31

Ik heb nog een positief bericht voor je.

Ik heb 8 jaar lang bij een boer gereden die 2 Elcaro-merries had. Allebei Elcaro x Randwijk. Geen centje problemen en super karakter. De oudste merrie is M2-dressuur en Z-springen ( of inmiddels al ZZ ) en de jongste is verkocht aan een meisje die Deurne doet/deed. Zij reed hem binnen een jaar naar de M-dressuur, dus die zal inmiddels ook alwel Z lopen. Zijn wel paarden met een apart karakter maar wel zeer bereidwillig om voor je te werken.

Magnum heb ik zelf ingereden en uitgebracht tot M2-dressuur en L-springen. Hij is een Glendale x Elcaro. Dus eigenlijk zijn het super allrounders! ( zie ook VMR: Gezocht: Magnum! )