Hengstencompetitie Goes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:25

Mijn oog-getuige verslag:
Scandic, in deze vorm onverslaanbaar ruimte afdruk en veel tact ook in zijgangen niet de sjiekste en stap iets minder
Special: sterk veel bluf erg rond en hoog gereden waardoor voorbeen er weinig uitkomt minder dan in Pavo cup imponerend model
Florenciomooiste model, veel ruimte en souplesse mocht in alle gangen iets flitsender zijn
San Remomooi front week middenstuk en veel te weinig afdruk slecht achterbeen dat ook door Edward niet te verstoppen valt
Sierappelklassiek model matige amazone waardoor hengst slexht uit de verf kwam erg strak in bovenlijn beetje stoer en sterk
Skydancerboefje eerste klas goede stap en draf slap kort/lang iets beknopt model
Son de Niropaard laat zich moeilijk bewerken en blijft strak en zich sterk maken zonder een moment van ontspanning mooi hoogbenig model
Redfordhengst in drie stukken wanneer aan elkaar gereden redelijk maar anders zwaar teleurstellend goede galop
Riverdancebloedpaard wat strak stekerig voorbeen achterbeen buigt wel maar is van nature lang geen imponerend model
Rolexdegelijk "gelders" modelnu welgoed in de aanleuning constante verrichting maar mist een goud draadje
RadarE-pony met omvang Welsh Cob, wat een grote oren lang hoofd en kort plat kontje netjes lopen kort voorbeen wel goed vierkant
Rousseauleek bij losrijden niet te verslaan ruimte tact en afdruk en veel souplesse, in ring wat spanning wringerig en niet meer smakelijk in aanleuning, EINDELIJK GAAN MENSEN (=JURY) ZIEN DAT DIT PAARD NIET STERK GENOEG IS EN HET MOEILIJK KRIJGT ALS DE OEFENINGEN MOEILIJKER WORDEN OK dan!
Rhodiumhad kunnen winnen als er een ontspannen stap getoond zou kunnen worden zeer goed gebruik achterbeen veel afdruk en looptechniek grote imponerende verschijning, een van d weinige hengsten die echt progressie heeft laten zien , nu mooi in aanleuning en een constante verrichting
Paddoxongehoorzaam toch hengst met mogelijkheden, sterk tact en front
Prestigetypische trappelzak veel voor, veel achter maar geen verbinding niet altijd even makkelijk (op voorterrein)
Painted Blackpony veel veer en afdruk lichtvoetig goed gereden en afgericht bij overgangen en verruimingen komt hengst achterhand techniek tekort
Donneruf ????????
Riantovergewaardeerde hengst staker taai en stug
Parcivalveel beter op stang en trens nu constant loopt nog niet zo verkeerd en beter dan menig "dressuur hengst"ook die ene die ze van ellende maar lieten springen
Ronaldozwarte parel, stekerig veel souplesse toch goed te sluiten maar wordt door Edward zeer proffesioneel voorgesteld
Paganninizware buffel brutaal, liet op voorterrein hele Grand-Prix programma zien (behalve om de pas) wordt stevig aangepakt, veel macht front en aanleg om de sluiten piaffeert al beter dan menig Grand-Prix paard, toch raar om als bondscoach beoordeelt te worden door een landelijke ruiter die paard te kort en met weing achterhand vindt lopen terwijl paard de hoogste graad van verzameling moeitelooos toont...


Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:28

Citaat:
Dacht al dat jij het was die ik bij het losspringen zag staan

Wist het alleen niet zeker!


En dan niet even roepen !!! Lachen En ik stond er ook bij het L Lachen

Was Saluut er ook ? Want dan had ik moeten zwaaien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:45

Nee Saluut was er niet, ik was alleen deze keer. Alleen het L heeft Chantal mij nog gezelschap gehouden.

Volgende keer roep ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:49

pukpaleis schreef:
toch raar om als bondscoach beoordeelt te worden door een landelijke ruiter ...


Wie noem jij hier landelijke ruiter? Volgens mij was Cor Loeffen voorzitter van de jury. En dat is bepaald geen landelijke ruiter.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:55

Duidelijk verslag Pukpaleis, prima eigen mening, compliment OK dan! .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:57

Wanneer gaat Parcival nu naar een echte ruiter? een kundige ruiter lost dat gezeik met die tong zo op, en dan kane er een keer weer reclame gemaakt worden voor het gelderse sportpaard! doodzonde dit...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 23:32

Pipo"]

Je was allang weg! het was bij het Z losspringen Haha!
[/quote]

Ja, wrijf het er nog maar eens in

[quote="Pipo schreef:
Nee Saluut was er niet, ik was alleen deze keer. Alleen het L heeft Chantal mij nog gezelschap gehouden.

Volgende keer roep ik Haha!


Ja hoor en nog een keer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:35

sarabande schreef:
Duidelijk verslag Pukpaleis, prima eigen mening, compliment OK dan! .



Hee Chantal, jij kreeg de complimenten niet...............dus jij hebt niet je eigen mening gegeven.

Of zal dit weer zo ordinaire steek onder water zijn Haha! Knipoog

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 23:38

Paddoxongehoorzaam toch hengst met mogelijkheden, sterk tact en front
[/quote]
Zou ik ook doen als ze zo tegen me zouden doen

Peip, ik had ook de mening van de jury er bij gezet en dat mag natuurlijk niet Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:57

Ik heb geen mening over het verslag van Chantal, dat van Pukpaleis is kort en bondig en duidelijk eigen mening.
Hoe jullie dat willen draaien moet je zelf maar weten.
Voor mensen die voortdurend roepen over sfeer en dergelijke lijkt me dit vreemde opmerkingen.
Door het ene te prijzen hoef je het ander niet af te vallen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:17

sarabande schreef:
Ik heb geen mening over het verslag van Chantal, dat van Pukpaleis is kort en bondig en duidelijk eigen mening.
Hoe jullie dat willen draaien moet je zelf maar weten.
Voor mensen die voortdurend roepen over sfeer en dergelijke lijkt me dit vreemde opmerkingen.
Door het ene te prijzen hoef je het ander niet af te vallen.


Gelukkig maar Sarabande, dan heb ik het verkeerd begrepen. En heb jij dat effe rechtgezet. Is wel zo fijn voor Chantal !

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 00:18

Thanks!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:22

_Rick schreef:
. Hoef ik meteen niet meer naar Mr.Liefhebber te luisteren met zijn gebrul van de tribune, de man die gewoon blind is voor zijn eigen spul.



Klopt Martien kan aardig irri zijn, maar kijk eens wat hij gefokt heeft, en jaren tegen de wil van het KWPN in zijn eigen zin doorgezet.
Nu staat zijn fokkerij op alle KWPN staatjes onaantastbaar bovenin.

Mag hij van mij best een beetje brullen hoor!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:26

Mag ik eens eerlijk zijn over Patent en Sexappeal.

Patent springt met enorme lappen lucht, veel vermogen. Maar ik krijg een heel sterk gevoel bij die hengst als hij de barrage loopt. De ruiter geeft nooit echt gas namelijk. En ik denk dat een ruiter heel goed weet waarom hij geen gas geeft. Want de kans is vrij groot aanwezig dat ie flink balken gaat trappen.

Beetje zoals Carthago ook sprong, veel vermogen............beetje traag en geen echte winnaar!

Sexappeal viel mij overigens zwaar tegen.

Maar Martien vind ik wel heel aardig hoor! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:42

Florencio komt er wel, ik ben blij dat hij het toch wel aardig doet.

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:48

Sorry, Paganini werd niet beoordeeld door Cor Loeffen, maar door Mevr. Retera, bij mijn weten heeft zij onlangs geen paarden (nationaal/internationaal) gestart. Om haar comentaar te horen over Bondscoach en Multi Grand Prix africhter, was van dusdanig niveau dat ik een opwelling kreeg van plaatsvervangende schaamte. Waar was deze -snip- bezig ??: te veel staart dracht, weing rug geen goed achterhand gebruik en dit alles door de ruiter...Wanneer wordt Jester weer gestart, haar grote ontdekking??

/edit overtreding boktregel 1. Erg laf om iemand met naam en toenaam te beledigen terwijl je zelf anoniem wilt blijven. /edit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:34

pukpaleis schreef:
Sorry, Paganini werd niet beoordeeld door Cor Loeffen, maar door Mevr. Retera, bij mijn weten heeft zij onlangs geen paarden (nationaal/internationaal) gestart. Om haar comentaar te horen over Bondscoach en Multi Grand Prix africhter, was van dusdanig niveau dat ik een opwelling kreeg van plaatsvervangende schaamte. Waar was deze -snip- mee bezig ??: te veel staart dracht, weing rug geen goed achterhand gebruik en dit alles door de ruiter...Wanneer wordt Jester weer gestart, haar grote ontdekking??


Dan heb ik niets gezegd. Geen idee trouwens wie mevr. Retera is......

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 23:04

Ik viel bijna in slaap van deze mevrouw, excuses maar het was niet anders. Ik ken haar eerlijk gezegd ook niet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:13

Dat is Karin van Tilborg-Retera al jaren jurylid bij het KWPN van vanalles veulens, driejarigen whatever en ik weet niet waarom.
Ze voert al jaren haar meisjesnaam niet meer.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:15

pukpaleis schreef:
Sorry, Paganini werd niet beoordeeld door Cor Loeffen, maar door Mevr. Retera, bij mijn weten heeft zij onlangs geen paarden (nationaal/internationaal) gestart. Om haar comentaar te horen over Bondscoach en Multi Grand Prix africhter, was van dusdanig niveau dat ik een opwelling kreeg van plaatsvervangende schaamte. Waar was deze -snip- mee bezig ??: te veel staart dracht, weing rug geen goed achterhand gebruik en dit alles door de ruiter...Wanneer wordt Jester weer gestart, haar grote ontdekking??


Had ze je beledigd in je hengstkeuze ,gezien je schaamteloze belediging aan haar adres.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:20

ceasario"]
[quote="pukpaleis schreef:
Sorry, Paganini werd niet beoordeeld door Cor Loeffen, maar door Mevr. Retera, bij mijn weten heeft zij onlangs geen paarden (nationaal/internationaal) gestart. Om haar comentaar te horen over Bondscoach en Multi Grand Prix africhter, was van dusdanig niveau dat ik een opwelling kreeg van plaatsvervangende schaamte. Waar was deze -snip- mee bezig ??: te veel staart dracht, weing rug geen goed achterhand gebruik en dit alles door de ruiter...Wanneer wordt Jester weer gestart, haar grote ontdekking??


Had ze je beledigd in je hengstkeuze ,gezien je schaamteloze belediging aan haar adres.
[/quote]


Afbeelding

[FA] Hengst die bloed(uitdrukking) vererft

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 12:13

Mooi dat m'n merrie nog even in beeld wordt gebracht maar levert dit nog enige suggesties op dan??

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 08:45

sarabande schreef:
Dat is Karin van Tilborg-Retera al jaren jurylid bij het KWPN van vanalles veulens, driejarigen whatever en ik weet niet waarom.
Ze voert al jaren haar meisjesnaam niet meer.

Volgens mij voert ze haar meisjesnaam al weer een paar jaar sinds haar scheiding........... Haha!

En ze jureert toch geregeld de lichte tour en is ze KWPN jurylid. Dat ze jaren geleden op de UTV het rijpaardnummmer meermaals op haar naam zette (vergelijk de PAVO nu) is blijkbaar iedereen vergeten...............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 13:18

Ik ben dan ook nog een paar jaartjes jonger misschien was dat voor mijn tijd Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers