Hengstencompetitie Goes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Hengstencompetitie Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 19:56

Hoi,

En wie gaat er een kijkje nemen in Goes morgen? Ik in ieder geval wel.

Groetjes


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:22

Denk bij het springen even Chantal. Want ik zit in Rotterdam morgen, dus dan kan ik zo even doorrijden.

Of is dat nog een klere eind weg? Mijn topografie is niet zo best Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 21:25

Nee, valt wel mee. Ik denk dat je er in 3 kwartier wel bent. He jammer, waarschijnlijk ben ik er dan niet want ik moet ook nog naar mijn eigen hengsten toe Knipoog
Normaal wel maar de hengsten waarvoor ik zou gaan kijken vallen zeer waarschijnlijk weg.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 22:14

Nieuwsflits Knipoog Misschien kan ik s'avonds toch wel ff maar dan moet ik wel tussendoor ff naar huis.
Geef ff een belletje als je gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:22

chantal1 schreef:
Nieuwsflits Knipoog Misschien kan ik s'avonds toch wel ff maar dan moet ik wel tussendoor ff naar huis.
Geef ff een belletje als je gaat!



Ik bel je als ik ga, maar de cowboy heeft vrij morgen dus ik moet Fons doen. Als dat morgenochtend lukt dan kom ik wel.

Roelof

Berichten: 36
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:39

Let even goed op de hengst Riant. Ik vind hem als jonge hengst zeer bijzonder.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:48

Roelof schreef:
Let even goed op de hengst Riant. Ik vind hem als jonge hengst zeer bijzonder.


Met Marlies erop wel, ja... die kan tenminste rijden Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:00

Missouri"]
[quote="Roelof schreef:
Let even goed op de hengst Riant. Ik vind hem als jonge hengst zeer bijzonder.


Met Marlies erop wel, ja... die kan tenminste rijden Haha!
[/quote]

Ik wou het net zeggen.. Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:33

1 1 remy bastings scandic solos carex x amira 79
2 5 sarah van fessem special d metall x zandigo 77,5
3 2 hans peter minderhoud florencio florestan l x weltm 77
4 3 edward gal san remo wolkentanz x voltur 76
5 4 nathalie smeets skydancer florestan l x peter 71,5
6 6 muriel de ruyter sierappel montecristo x flemm 71

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:36

1 4 madelein vrees ro-lex montecristo x winck 81
2 6 hans peter minderhoud rhodium ferro keur x g. ram 80
3 3 nicolette van lierop hilltop rousseau ferro keur x roemer 76,5
4 1 hans peter minderhoud redford krack c x ferro keu 75,5
5 5 marlies van baalen radar cocktail pref x le Mexico71
6 2 remy bastings riverdance wolkentanz x hill h 70

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:55

1 3 anky van grunsven painted black gribaldi x ferro ke 152
2 2 christa laarakkers prestige vdl silvano n x goodtim 147,5
3 6 maaike lassche parcival koss x unitas 143,5
4 1 alex van silfhout paddox ferro keur x darwin 141,5
5 7 bert rutten paganini havidoff x statuar 138
6 5 marlies van baalen wijdewormers riant jazz keur x julio ma 133
7 8 edward gal ronaldo rubinstein x ramino 131
8 4 sarah van fessem donneruf donnerhall x weltme 117

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:35

Hé, die Sierappel was er deze keer wel???!!! Hoe was die?

En Ro-lex weer boven aan, gevolgd door Rhodium en dan pas Rousseau? Apart......
Hoe kan Paddox nou boven Paganini? In ieder geval was Prestige weer tweede Haha!
Dat San remo zulke punten kreeg zeg, slechts één punt minder dan Florencio en wel 4,5 punten meer dan Skydancer....... Verward

Wie heeft een verslag, ik was er deze keer niet........

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:33

Ik ben alleen bij het springen geweest. Was jammer dat veel hengsten er niet waren. Salvatore heeft het L wederom gewonnen.

Chantal was bij de dressuur dus die zal morgen wel verslag doen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:48

Aimee schreef:
En Ro-lex weer boven aan, gevolgd door Rhodium en dan pas Rousseau? Apart......

Was al wel iets te voorspellen,
laatste keer dat ik hem gezien had, had hij al zoveel negatieve spanning, en niet op de omgeving, maar puur tegen de hulpen en het werk.
Ik herkende de werkwillige, vlijtige, vriendelijke hengst van de Pavo er helemaal niet meer in.
Tel daarbij op dat er in Zuidbroek een opmerking is gemaakt over het rijden...

Heb het trouwens over Rousseau Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:57

Eigenlijk vindt ik dat Rolex het wel verdient heeft. Of Madeleine Haha!

Ik heb ze vandaag niet gezien, maar in Zuidbroek ging die combinatie echt heel erg goed. Zo verschrikkelijk verbeterd en netjes voorgesteld.

Rhodium is ook erg opgeknapt maar ik blijf hem heel erg strak in de bovenlijn vinden. Hij knijpt veel en vaak de staart aan.

Maar wat ik al zei : Ik heb ze niet gezien!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 08:47

hoe liepen Florencio en Sierappel?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:46

petraaken schreef:
hoe liepen Florencio en Sierappel?



KWPN
08-01-2004: HC Goes: Scandic, Ro-lex, Painted Black, Salvatore, Orient en Vancouver


De laatste voorronde van de KNHS/KWPN Hengstencompetitie om de Divoza Bokaal kende vanavond in de Zeelandhallen te Goes weinig verrassingen. Scandic en Painted Black vierden hun vierde overwinning in de klasse L- en de klasse Z-dressuur, Hoomark Ro-lex continueerde zijn bloedvorm in de klasse M. Bij het springen was alleen Eurocommerce Vancouver in d klasse Z voor het eerst winnaar. De oranje linten in de L en de M gingen naar Salvatore en Orient de l’Espace.

Met machtige drafpassen en galopsprongen ging de L-zege opnieuw verdiend naar Scandic en Remy Bastings. Zijn rivaal van de PAVO Cup 2003, Special D, moest andermaal met de tweede plaats genoegen nemen, met name vanwege rijkunstige problemen met de aanleuning. Florencio en Hans Peter Minderhoud scoorden op de derde plaats slechts een half puntje minder.
Hoomark Ro-lex zette onder Madeleine Vrees in de M zijn opmars voort. De zoon van Montecristo liep voorbeeldig over de rug en om het been van zijn formidabel sturende amazone. Draf en galop zijn extra, de stap zou iets meer moeten kunnen verlengen.
Zeer verrassend kwam Rhodium (Ferro x G.Ramiro Z) onder Hans Peter Minderhoud op de tweede plaats te staan. Namens zijn collega-juryleden Ton de Kok en Karin Retera gaf voorzitter Cor Loeffen hoog op over de toegenomen ontspanning in draf. Vice-wereldkampioen Hilltop Rousseau werd nu zelfs naar de derde plaats verdreven en het is de vraag of hij daar thuishoort. Nicolette van Lierop had de aanleuning dit keer zeker niet zo mooi voor elkaar als in het verleden, maar de imponerende Ferro-zoon blijft toch zeer goed en mooi uitgebalanceerd bewegen in drie gangen.
De Z was opnieuw een prooi voor Anky van Grunsven en Painted Black. Jurylid Karin Retera gaf een 9 voor de draf, al had ze met name in de laatste uitgestrekte draf wat storinkjes gezien. De met veel mechaniek bewegende Prestige VDL groeit onder Christa Laarakkers in kracht en harmonie en verwees een uitstekend presterende Parcival met Maaike Lassche naar de derde plaats.

Cor Loeffen en Emiel Hendrix plaatsten de Cavalier-zoon Salvatore in de klasse L springen resoluut bovenaan. Een zeer terechte overwinning voor de grote schimmel van Reinie Tewis die de galopsprong heel gemakkelijk kan verkleinen, zeer vlug van de grond springt en daarbij een explosieve afdruk heeft. Salvatore liet onder Annet Willems tevens zien over veel vermogen te beschikken.

Citaat:
Salvatore AES met:

LADYKILLER 4D x 4D
RAMZES 6S x 7D x 6d x 6d


De tweede plaats werd gedeeld door nog twee schimmels. Sex Appeal (Colino x Voltaire) van f/e Martien Liefhebber sprong met afdruk en een hele losse achterbeentechniek naar 31.5 punt, evenveel als de voorzichtige en met veel vermogen springende Sir Corland (Corland x Derrick). De vierde plaats was opnieuw voor een schimmel. Silverstone (Champion du Lys x Carthago) combineert de goede dingen van een groot, vermogend paard met de snelheid en patentheid van een bloeddier.
Binnendoor wendend naar de dubbel en schuin over de Delta Mossel-steil springend, raasde Orient de l’Espace onder Jacques Neefs naar een prachtige overwinning in de klasse M. Rash R maakte onder Marc Dijkstra zelfs nog één korte wending méér dan zijn Franse collega, maar Orient trok er in de wendingen nóg harder aan, zodat een fractie van een seconde in het voordeel bleef van de zoon van Tenor Manciais.
De typische Libero-zoon Rocky SW eindigde onder Ben Schröder op de derde plaats, gevolgd door de goed aanpakkende Regino die met Bart Bles als eerste starter gelijk al de trend had gezet door overal voorlangs te wenden.
De klasse Z bood eveneens schitterende springsport. De voor Den Bosch aangewezen Eurocommerce Vancouver liet zich van zijn beste kant zien. Wim Schröder hield de zeer goed springende zoon van Le Tot de Semilly in de korte wendingen van de barrage heel goed aan het galopperen en tegen zijn 0/28.16 was dan ook geen kruid gewassen.
Als eerste starter had Henk van de Pol met Perion reeds de allerkortste lijnen gekozen, maar waar Van de Pol haaks ging en even stilviel, reed Schröder een mooie ronde wending en behield het tempo. Het verschil bedroeg een seconde. De derde plaats was voor de goed springende Patent en Leon Thijssen.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 09:53

Zelfs de punten van de dressuur zijn zowat identiek aan die in Zuidbroek........
In het vervolg kunnen ze de hengstencompetitie beter over 1 wedstrijd verrijden als je het mij vraagt.

En inderdaad. Rousseau nog achter Rhodium, dan gaat er iets goed fout met de competitie-beoordeling.
Blijkbaar weegt aanleuning (voor 90 % van de ruiter) veel zwaarder dan het fraai met kracht en afdruk door het lichaam bewegen..........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:06

ceasario ik vroeg om een persoonlijke mening niet hetgeen van het KWPN zelf.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:13

die persoonlijk noot is toegevoegd door een paar regels te onderstrepen denk ik....... Verward

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:17

petraaken schreef:
ceasario ik vroeg om een persoonlijke mening niet hetgeen van het KWPN zelf.



Dat is geen KWPN mening maar een persoonlijke, die volgende keer wel zo IDS te lezen is. behalve de quote en onderstreping natuurlijk.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:34

Toch blijf ik het raar vinden dat Scandic opnieuw gewonnen heeft. Zegt denk meer over de kwaliteiten van de andere hengsten als over Scandic zelf.
En ik vind dat Special zijn hoge verwachtingen niet heeft kunnen waarmaken (tot nu toe)
De kwalteit van de R groep was beduidend beter mijns insziens.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:35

Heb je ze gezien Jacobien?

Dan lijkt het me nu tijd om even je persoonlijke ervaringen met ons te delen.............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:53

Nee, maar ik heb al te goed het gebeuren van Hengelo voor me ! Toen werd Special ook al voordeel vd twijfel gegeven > Jespers hij deed het vandaag niet, maar we weten dat hij beter kan dus vandaar die 7,5 Verward

Dat zeggen ze bij mij nou nooit Haha!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 10:53

daarmee weet ik nog steeds niet hoe Florencio en Sierappel liepen want van die tekst van ceasario kan ik dat niet opmaken. Hetgeen is onderlijnd gaat over het springen en niet van de dressuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 89 bezoekers