pericles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

pericles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 10:16

wie heeft er een nakomeling van pericles?? Pling


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:51

volgens mij is Max van smaxie hier op bokt een nakomeling van pericles.

De hond is de betere mens

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:33

Op de papieren van Tervano staat ene Pericles XX...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:41

Die zal ze bedoelen.. Ik ken wel een kleinzoon van Pericles xx

- Offline -

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:53

Ik rijd op een kleinzoon van Pericles (Pablo in mijn profiel). Wat wil je weten?

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 09:35

ja ik bedoel pericles xx ik heb daar een dochter van. maar ik wil graag weten hoe de karakters van andere nakomelingen zijn.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 09:40

Ik heb een L'Espoir x Pericles gehad, iedereen riep toen ik dat paard kocht, ohhhhh Pericles, nou dat zijn geen lekkere.
Wel het is nooit een byzonder gemakkelijk paard geweest met rijden, maar verder was het wel een makkelijk paard.
Trailer, bosritten was hij heel erg braaf, ook thuis, hij stond los onder het solarium, stond eigenlijk nooit vast en bleef keurig staan tot je hem zijn box weer in deed.

Haha!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:13

geral schreef:
Ik heb een L'Espoir x Pericles gehad, iedereen riep toen ik dat paard kocht, ohhhhh Pericles, nou dat zijn geen lekkere.
Wel het is nooit een byzonder gemakkelijk paard geweest met rijden, maar verder was het wel een makkelijk paard.
Trailer, bosritten was hij heel erg braaf, ook thuis, hij stond los onder het solarium, stond eigenlijk nooit vast en bleef keurig staan tot je hem zijn box weer in deed.

Haha!

da's grappig, mijn springinstructeur zweert bij Pericles bloed. Pablo (Flemmingh * Pericles) is geen makkelijke , wel goudeerlijk. Ik houd wel van een scheut volbloed erin, geeft karakter en dat moet je voor je winnen *LOL*

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 10:51

toen ik mijn paard kocht wist ik helemaal niet dat het een pericles was. ik schrok alleen nogal toen de vorige eigenaar vertelde dat het een halve volbloed was (ik zag pas later op haar papieren dat ze van pericles was). ik dacht toen dat het nix zou worden met haar omdat ze een halve volbloed was. maar teon ik op haar ging rijden bleek het een heel lief paard te zijn. ze gaat wel moeilijk in vreemde trailers en ze is druk op stal maar met rijden is ze superbraaf en rustig. maar ik wou graag weten of andere nakomelingen van pericles ook zo zijn.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:54

Pablo is erg makkelijk met laden en dat soort dingen, en op stal (heeft afgelopen jaar een paar keer op vreemd terrein gestaan ivm wedstrijden) en verder ook wel rustig. Met rijden is het dus geen echt makkelijke maar dat kan ook ook het Flemmingh bloed zijn. Ik zou hem niet superbraaf en rustig willen noemen, het is wel een heethoofd. Maar met de cross is dat juist weer super.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 10:56

met buitenrijden is lady wel snel en altijd haantje de voorste maar echt een heethoofd?? volgens mij niet

.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:13

Ik heb een kleindochter van Pericles. Het is een pittig dametje.

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:31

de hengst Samber is een zoon en ik heb een kleinzoon van pericles xx

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:44

ikjuh schreef:
toen ik mijn paard kocht wist ik helemaal niet dat het een pericles was. ik schrok alleen nogal toen de vorige eigenaar vertelde dat het een halve volbloed was (ik zag pas later op haar papieren dat ze van pericles was). ik dacht toen dat het nix zou worden met haar omdat ze een halve volbloed was. maar teon ik op haar ging rijden bleek het een heel lief paard te zijn. ze gaat wel moeilijk in vreemde trailers en ze is druk op stal maar met rijden is ze superbraaf en rustig. maar ik wou graag weten of andere nakomelingen van pericles ook zo zijn.


Ik snap nog steeds niet waarom mensen zo bevooroordeeld zijn over volbloeden, en zelfs halve volbloeden.. Verward

Ik heb een volbloed en hij is super braaf, kan er een kind op zetten zonder bang toe hoeven zijn, alleen hij heeft een eigen karakter en dat merk je wel, niet alles gaat even makkelijk, maar hij is hardstikke werkwillig, lief en braaf..

Vind het altijd zo jammer dat je overal leest dat mensen zo bevooroordeeld zijn over het karakter van een volbloed..

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 19:23

ik heb nu geen vooroordelen meer over volbloeden hoor. ik dacht alleen dat ze heel wild waren ofzo (ik had zo'n ervaring met een halve arabier maar dat is ook toeval want ik ken nu meer halve arabieren die wel lief zijn). en ik ben heel blij met mijn paardje hoor OK dan! .

.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:07

ja die van mij heeft ook pericles xx bloed derin zitten. aan moederszijde.
ben der wel blij mee, beetje pit derin, tenminste dat zou hij moeten hebben, maar valt reuze mee, geen echt heethoofd, wel oplettend, niet alleen op mij maar ook op de omgeving. en zijn vaderskant is arabische volbloed. zit dus genoeg (positieve) energie in mijn pony. (E-pony)
eigenlijk is hij wel aardig te rijden, schrikt wel snel, kan dus een nadeel zijn, maar hij is dus wat minder op stal zeg maar, ik kan er wel alles mee daar niet van, met laden is hij zonder hengstenketting der niet op te zetten en tructjes kent hij volop. Maar zijn moeder was ook niet de makkelijkste heb ik me laten vertellen.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Himyar

Berichten: 4526
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:16

CielitoLindo"]
[quote="ikjuh schreef:
toen ik mijn paard kocht wist ik helemaal niet dat het een pericles was. ik schrok alleen nogal toen de vorige eigenaar vertelde dat het een halve volbloed was (ik zag pas later op haar papieren dat ze van pericles was). ik dacht toen dat het nix zou worden met haar omdat ze een halve volbloed was. maar teon ik op haar ging rijden bleek het een heel lief paard te zijn. ze gaat wel moeilijk in vreemde trailers en ze is druk op stal maar met rijden is ze superbraaf en rustig. maar ik wou graag weten of andere nakomelingen van pericles ook zo zijn.


Ik snap nog steeds niet waarom mensen zo bevooroordeeld zijn over volbloeden, en zelfs halve volbloeden.. Verward

Ik heb een volbloed en hij is super braaf, kan er een kind op zetten zonder bang toe hoeven zijn, alleen hij heeft een eigen karakter en dat merk je wel, niet alles gaat even makkelijk, maar hij is hardstikke werkwillig, lief en braaf..

Vind het altijd zo jammer dat je overal leest dat mensen zo bevooroordeeld zijn over het karakter van een volbloed..
[/quote]

Ik verkocht in september dit jaar een van mijn Quarter horse ruinen uit een Volbloed (Thoroughbred) moeder. De ruin is een vierjarige. Op een Quarter horse papier staat een Volbloed aangeduid met TB achter de naam. Ik heb de kopers verteld dat dat Thoroughbred betekent. Die mensen waren helemaal weg van het paard, ze hadden hem bij mij in de bak gereden en toen hij dan ook goed werd gekeurd door de dierenarts waren ze dol blij. Echter toen vertelden een paar mensen uit hun omgeving dat ze geen paard met een Thoroughbred moeder moesten kopen, want zo'n paard moest wel een gekkenhuis zijn. Gelukkig waren ze al zo verliefd op mijn paardje (dat ik zelf heb gefokt) dat ze zich daardoor niet lieten ontmoedigen. Later toen ik een kijkje ging nemen bij het paard zeiden de kopers tegen mij dat als ze die berichten op voorhand hadden gehoord, ze waarschijnlijk niet eens zouden zijn komen kijken. Een paar weken terug belde de nieuwe eigenaresse me nog eens en ze heeft een uur lang een lofzang opgehangen over het paard en ze noemde hem een lot uit de loterij. Ze rijdt met hem langs de weg en in het bos en traint met hem in de bak en ze is helemaal weg van hem. En ze was al bij heel veel stallen naar Quarter horses wezen kijken en kon maar niet slagen! Dus laat je niet ontmoedigen door xx of TB is de moraal van dit verhaal Knipoog .

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:54

Onzin hoor Dat een volbloed gekkewerk is. Desiree heeft meerder volbloeden als voorouders, en haar opa van vaderzijde is Lucky boy xx(die naar wat ik gehoord had ook niet erg makkelijk was) Haar vader is dus halfvolbloed. Van moeders zijde zit er ook (meerdere) volbloeden in. Maar een liever en vriendelijker paard dan Dees kán ik me niet voor stellen.

Maar terug naar de pericles die ik ken. Dat is een Gershwin x Pericles. Hij is wat moeilijk (rond) te rijden, maar wel harstikke braaf en lief. Je moet er gewoon aan werken en vragen, ze rijdt er nu dressuur mee terwijl 't een springpaard is. Ze is nu al L1 +2, terwijl ze nog niet zo lang gelegen is gestart. Voor foto's zie profiel Edit: Uh ik had foto's in m'n profiel, nu alleen kruisjes. Mocht je foto's willen zien, pb me dan.

- Offline -

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:38

Hee

Zoals DeesdeBest al zei Haha! heb ik een gershwin x pericles. Inderdaad een heel lief beest met een superkarakter. Tis een springpaard, maar ik ben er nu L1 + 3 mee in de dressuur. Het gaat nog niet altijd van een leien dakje, hij is erg lang en stug en om dat allemaal los te krijgen en netjes bij/aan elkaar te rijden is nog een hele klus, maar we komen er wel

Groetjes Geriette

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:45

Hee

Zoals DeesdeBest al zei Haha! heb ik een gershwin x pericles. Inderdaad een heel lief beest met een superkarakter. Tis een springpaard, maar ik ben er nu L1 + 3 mee in de dressuur. Het gaat nog niet altijd van een leien dakje, hij is erg lang en stug en om dat allemaal los te krijgen en netjes bij/aan elkaar te rijden is nog een hele klus, maar we komen er wel
Hij is zeker niet makkelijk te rijden, hij wil alles zo makkelijk mogelijk doen met zo min mogelijk inspanning. Maar als je m aan het werk krijgt loopt ie wel erg fijn. Soms botst het weleens tussen ons doordat ie graag alles zo lui mogelijk wil doen zeg maar. Hij is (bijna) 100% bomproof. Dat merkte ik vandaag ook weer met rijden. Ik reed met een aantal in de bak en eentje vloog ervandoor en liet een paar scheten Tong uitsteken iedereen in de bak stoof er ook ff vandoor, maar mijn paard (ik was aan het uitstappen met lange teugel) ging rustig stilstaan en ging eens rustig op zijn dooie gemakje kijken wat zijn soortgenoten allemaal wil aan het rondspringen waren Haha! Ik moest er best wel om lachen, tis soms echt een maf beest, maar het is wel mijn maffe beest Ach gut Lovers

Groetjes Geriette

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 02:46

OEPS! Bloos! een beetje een dubbel stukkie van mn verhaal Haha! , maar goed.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 13:23

lady kan eigenlijk alles wel (ze heeft z-dressur,m-springen en z-cross bij de paarden gelopen). ik kan het alleen niet maar daarom ga ik op les. lady probeert trouwens nooit om onder haar werk uit te komen, ze is er altijd bij en doet goed haar best .

.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 03:11

mijn vorige paard was Burggraaf X Voltaire X PericlessXX

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:33

hoe was die?? met karakter bedoel ik.

.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 01:29

Van heel vroeger (ruim 16 jaar geleden Schijnheilig ) heb ik er 3 gereden. 2 met pericles als vader (merrie en een ruin) en een kleinzoon.
De 2 rechtstreeksen hadden nu niet de bouw van heb ik jouw daar maar waren super braaf met rijden en in de omgang, het kleinkind was beter van bouw (was er eentje uit de merrie met als vader Lucky Boy maar na de test vader onbekend) Het waren alle 3 super brave paarden eerder dooie dienders maar wisten wanneer ze er moesten zijn...
Blonken verder ook niet uit in gangwerk of springvermogen, en helaas waren de merrie en zoon geen lang leven beschoren....en is de ruin verkocht als manege paard, heb er nooit iets van weer gehoord.

Verder ben ik van mening dat wanneer je een rijpaard (onder het zadel of ingespannen) eerst het paard uitproberen dan de papieren bekijken, zoek je iets voor de fok, eerst het paard, dan de fokprodukten(als die er zijn) en dan het papier.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers