Barokke Andalusierhengst + doorfokken uiterlijk

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xyris

Barokke Andalusierhengst + doorfokken uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 20:37

Aan de hand van een ander topic

[FA] vervolg andalusier X quarter horse

wil ik graag wat andalusierhengsten te weten komen die hun eigen uiterlijk doorfokken.
Ik wil graag een kruising tussen een andalusier en een quarter hebben, maar dan toch een paard met een enigsinds barokke uitstraling, dus meer andalusier uiterlijk als quarter.
Nou heb ik begrepen dat de merrie qua uiterlijk het meeste doorgeeft aan het veulen, dus ik ben op zoek naar een hengst die sterk zijn eigen uiterlijk doorfokt (net zoals iemand kan kiezen voor een hengst die bijv. sterk zwart doorfokt) ten eerste, bestaat dit? vast wel toch? en ten tweede, ken je toevallig zo'n hengst!? Hij moet natuurlijk wel een lief (maar wel erg pittig) karakter hebben.

Nou, alvast bedankt voor de info, voor toelichtingen moet je even in mijn andere topic kijken.

Benieuwd wat ik zoal schilder en ontwerp?
Tez art & design website
Tez art & design Facebook

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:42

Moet het een Anda zijn of is een Lusitano hengst ook overweegbaar?

Neem een kijkje op http://www.yeguada-residelca.com/frame.htm dat is een Belgische stoeterij van Cartujana's die al meerdere prijzen heeft toegekend gekregen.
Ik weet niet of je weet wat Cartujana's zijn? Laat ik dan maar alvast zeggen dat de Spaanse rijschool uit Jerez met deze paarden werkt in de Hoge School Haha! Wil je barok vereven aan je veulen denk ik dat je best een kijkje bij hun gaat nemen. (ze hebben ook "gewone" PRE's)
Cartujana's zijn het neusje van de zalm, en een veulen kun je hoogstwaarschijnlijk laten inschrijven in het Cruzado stamboek. Dan kun je ook gewoon meedoen aan barokke wedstrijden ed meer (en er zit een papier bij je veulen voor eventuele verkoop)

Ik geloof dat ik in je vorige topic las of er een stamboek bestond voor dergelijke kruisingen. Zowiezo kun je terecht in het Cruzado stamboek als tenminste 1 ouder een ggk Lusitano of PRE was. Ik geloof dat er in Amerika een stamboek bestaat voor de specifieke Quarter X PRE kruising (Azteca?) maar Cruzado lijkt me dan slimmer daar het om te beginnen veel beter gekend is in onze regionen en je met het papier wàt kan. (zoals de barokke paardenwedstrijden en ook keuringen)

Maareuh, Lusitano hengst ook een idee? Haha!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:06

Misschien is de Woeste Hoeve in Bergeijk wel interessant. Hun dekhengst is nu al 2 jaar op een rij kampioen van zijn categorie geworden en zelfs jaar geleden in Spanje tot Europees kampioen uitgeroepen. Wij hebben ook een merrie van hem superkarakter en lekker barok. zie www.woestehoeve.nl

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 09:32

de azteca: idd een kruising tss spaans bloed en quarter (en wat criollo)
Afbeelding
"De eerste Azteca's waren kruissingen tussen de Andalusiër en het Quarter Horse. Ook heeft de Azteca bloed van de Criollo"

Enya - Daya :-)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 17:36

verder nog iemand tips voor een mooie andalusische hengst? (graag ook foto's van veulens die er al mee gefokt zijn)

Benieuwd wat ik zoal schilder en ontwerp?
Tez art & design website
Tez art & design Facebook

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie