wat is dat voor hengstenhouder?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

wat is dat voor hengstenhouder?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 13:37

ik wil info over Koss hebben, dus stuur ik een email. Staat daar op de homepage: dat je altijd rustig een email kunt sturen. Intussen 4 weken geleden, maar geen antwoord! Ik dacht, het zal eens bellen. Maar volgens mij is daar alles afgesloten! Hoe zit dat, weet iemand dat? het gaat over Donkelaar in Bennekom. Is hij soms failliet of zo?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:51

Oh das niet gek hoor,
ik heb vorig jaar met iemand anders 2 mailtjes opgesteld met vragen over een aantal combinaties die we in gedachten hadden.
Van Van Manen heb ik nooit wat gehoord,
van Lauw van Vliet kregen we alleen de prijs van het kwakkie.
Als je echt adviezen wil kan je het beste langs gaan, dat heb ik later bij Van Vliet ook gedaan en daarna mijn mening wel even bijgesteld, ik vind hun service namelijk top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:58

Sjuimpje schreef:
Van Van Manen heb ik nooit wat gehoord,
.



Volgens mij mocht hij maar een telefoontje plegen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 13:59

Dit was afgelopen zomer.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:02

Oh, dan heb ik geluk gehad! Ik kreeg zowel per email als telefonisch volop informatie over de hengsten van de stal waar ik nu een dekking heb geboekt en ook advies over bepaalde combinaties op bouw, beweging en karakter. Ik denk dat zo'n benadering op den duur ook zijn vruchten (!) af zal werpen in de vorm van meer dekkingen. Of zitten bovengenoemde hengstenhouders daar niet om verlegen??

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:06

Lauw van Vliet heeft klanten zat, en Van Manen heeft op het moment even andere zaken aan zijn hoofd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:10

Lauw van vliet mag klanten zat hebben. ALs je hem even belt heb je binnen no time de info!

Ik vindt lauw een van de hengstenhouders die klantvriendelijkheid erg hoog in vaandel heeft staan.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:11

Pipo schreef:
Ik vindt lauw een van de hengstenhouders die klantvriendelijkheid erg hoog in vaandel heeft staan.


Helemaal mee eens. En als je voor de tweede keer belt weten ze zelfs nog waar je een maand eerder voor hebt gebeld, dat is lang niet overal zo OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:13

Missouri"]
[quote="Pipo schreef:
Ik vindt lauw een van de hengstenhouders die klantvriendelijkheid erg hoog in vaandel heeft staan.


Helemaal mee eens. En als je voor de tweede keer belt weten ze zelfs nog waar je een maand eerder voor hebt gebeld, dat is lang niet overal zo OK dan!
[/quote]


Ben 5 jaar geleden een keer met klanten bij hem geweest voor een paard.

Als ik hem nu tegenkom zegt hij mij altijd nog gedag. Nou dat vindt ik echt bijzonder vriendelijk.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:15

ik ken famillie van van manen, das een collega van me Knipoog die kan ik wel eens poolsen...Haha!

vd tillaard heb je die al geprobeert? das een van mijn bazen Schijnheilig
vd heyden uit vorstenbosch , die vind ik altijd heel netjes met informatie
ik mocht zelfs als ik wou n x mee naar dld naar de hengsten gaan kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:16

De Dalhoeve en de Fam Brinkman kun je ook heel goed hebben. Zelfde als van Vliet.

Aline4

Berichten: 901
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: Hengelo G

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:22

Probeer de Radstake in Varsseveld maar eens. Daar hebben wij al vele jaren niet anders dan zeer goede ervaringen. Ze hebben ook een mooie site op het internet.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:09

Toen we Isa wilden laten dekken heb ik een mailtje naar de watermolen gestuurd met de combinatie Karandasj x Isa en gevraagd wat zij ervan vonden. Nog steeds niet van gehoord, overigens wel een leuk veulen geworden Haha! .

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:29

Van Manen kan beter zijn e-mail adres weg halen wacht al een jaar op antwoord !
Overigens grappig detail: vraag wel eens info in Duitsland bij hengstenhouders, krijg ik van elk een kerstkaart ! In nederland van niet 1
Niet dat het me boeit maar het is wel zeer attent OK dan!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:31

jacobien schreef:
Overigens grappig detail: vraag wel eens info in Duitsland bij hengstenhouders, krijg ik van elk een kerstkaart ! In nederland van niet 1


Dat mag ook wel met die slechte dekvoorwaarden daar... Haha! Haha!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:36

Missouri"]
[quote="jacobien schreef:
Overigens grappig detail: vraag wel eens info in Duitsland bij hengstenhouders, krijg ik van elk een kerstkaart ! In nederland van niet 1


Dat mag ook wel met die slechte dekvoorwaarden daar... Haha! Haha!
[/quote]

Licht toe aub, ik heb die indruk niet namelijk.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:38

Sjuimpje (compleet off-topic): wat een geweldige quote heb jij onder je naam LOL !!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:40

Excuseme schreef:
Licht toe aub, ik heb die indruk niet namelijk.


Over de grens importeren? Reken op 1 rietje voor de volle mep. Merrie niet drachtig? jammer, betaal wederom de volle mep voor 1 rietje.
Breng je je merrie helemaal weg, krijg je te horen... "die is er niet, we hebben een andere met ongeveer hetzelfde bloed gebruikt".

Dat mijn over het algemeen mijn ervaringen...

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:55

Missouri schreef:
Breng je je merrie helemaal weg, krijg je te horen... "die is er niet, we hebben een andere met ongeveer hetzelfde bloed gebruikt".

SORRY? Bedoel je hiermee te zeggen dat een merrie zonder overleg met de eigenaar dan maar met het sperma van een andere hengst wordt geinsemineerd??

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 16:00

ja, maar als ik een natuurlijke dekking van Koss wil voor mijn merrie, ben ik bij die pielemans van een donkelaars aangewezen! En die is dus niet bereikbaar.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:02

Mac schreef:
SORRY? Bedoel je hiermee te zeggen dat een merrie zonder overleg met de eigenaar dan maar met het sperma van een andere hengst wordt geinsemineerd??


Ja, dat bedoel ik. Komt wel vaker voor hoor, ook hier in Nederland.
Niet overal natuurlijk, maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:06

Zo hadden wij een Jetset die veel meer op Contango leek. Alleen maakte ons dat niet zo bar veel uit Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:20

Desiree schreef:
ja, maar als ik een natuurlijke dekking van Koss wil voor mijn merrie, ben ik bij die pielemans van een donkelaars aangewezen! En die is dus niet bereikbaar.

En daarom dus: bellen!

Zoals ik al zei kreeg ik die indruk van Lauw van Vliet ook toen we hem mailden, maar dat bleek dus totaal niet waar te zijn.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:57

O jee is het weer zover, laat Donkelaar weer niets van zich horen, hij heeft anders wel enige jonge hengsten bij de Gelderse hengsten voor de 2e bezichtiging. Misschien moet je de 16e naar Ermelo gaan en hem daar tekkelen. Je kunt ook gewoon de eigenaar van Koss bellen.
De heer K.H.J. van Leijden, vierblokkenweg 3, 7255 MZ Hengelo GLd 0575-467219. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Pas op dat jullie niet alle van Manes over een kam scheren, die ene woont in Brummen, die van dat ene telefoontje

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 17:25

Sjuimpje"]
[quote="Desiree"]ja, maar als ik een natuurlijke dekking van Koss wil voor mijn merrie, ben ik bij die pielemans van een donkelaars aangewezen! En die is dus niet bereikbaar.
[/quote]
En daarom dus: bellen!

Zoals ik al zei kreeg ik die indruk van Lauw van Vliet ook toen we hem mailden, maar dat bleek dus totaal niet waar te zijn.
[/quote]
Bellen? hoe dan? het telefoonnr laat iets horen dat niet lijkt op het overgaan van de telefoon, maar meer op een afgesloten telefoon. Het werkt dus niet. Misschien hebben ze het tel.nr gewijzigd maar de website nog niet geupdated.

[quote="hanna schreef:
De heer K.H.J. van Leijden, vierblokkenweg 3, 7255 MZ Hengelo GLd 0575-467219. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik heb hem gebeld en ik heb nu het 06 van Donkelaars! Bedankt he!