Uitslag KWPN hengstencompetitie dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:36

Aimee schreef:
De hengst heeft een zeer originele -niet binnen de KWPN-fokkerij- voorkomende afstamming
Zijn vader Solos Carex loopt zelf op het hoogste niveau dressuur. Afgelopen zomer schitterde hij tijdens de Wereldruiterspelen, momenteel is hij te bewonderen in het wereldbekerdressuur circuit onder Tina Welhellmson. .


Solos Carex
Afbeelding
Afbeelding

De afstamming van Solos Carex is in mijn ogen niet echt origineel: als je iets verder kijkt is veel Holsteins en oa: Calypso I , Landgraf 1, Ladykiller

Amiral
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 07-01-04 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:43

Samsam schreef:
De afstamming van Solos Carex is in mijn ogen niet echt origineel: Calypso I , Landgraf 1, Ladykiller


Ahaa... vandaar het op de foto lijkende 'holsteiner achterbeen' Haha!
Het lijkt de mijne wel... veel voorbeen, weinig achterbeen Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:25

Na het zien van die foto van Amiral begrijp ik nu ook waar Scandic steeds meer op gaat lijken...........

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:38

Moeder van scandic ooit gezien, CGJ? Dat is me een homp vlees... daar zeg je U tegen Haha!
Nou maar hopen dat die merrie die je drachtig hebt een beetje bloed heeft Tong uitsteken

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:49

Nou ja als het dan maar een vosblesje wordt met 4 witte benen is het al heel wat.
Of anders maar een lichte schimmel. Die worden ook al knap schaars.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:53

Kleurtjesfokker...
De verkeerde hengst... als de kleur maar in de mode is

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:58

Missouri schreef:
Moeder van scandic ooit gezien, CGJ? Dat is me een homp vlees... daar zeg je U tegen Haha!
Nou maar hopen dat die merrie die je drachtig hebt een beetje bloed heeft Tong uitsteken


Ik heb haar vorig jaar gezien. Dragend van Don Primaire, als ik me niet vergis.

Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:00

Ze stond voor een poos terug ook in de IDS.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 12:18

Scandic heeft dus nu alle voorrondes gewonnen. Ik vraag me af wat het stamboek hiermee wil aangeven. Ook de M dressuur geeft uitslagen met vraagtekens temeer daar ze bij andere hengsten het over het doorgereden zijn hebben Scheve mond .
Krijgen we in het vervolg de ruiter bij de dekking, heeft die meer invloed dan de eigen beweging van de hengst.
Waar gaat het eigenlijk over, over een dressuurwedstrijd of over de talenten van dekhengsten Verward

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:28

sarabande schreef:
Waar gaat het eigenlijk over, over een dressuurwedstrijd of over de talenten van dekhengsten Verward


Dat zou jij toch moeten weten.

Citaat:
Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 12:35

Ha die weddenschap heb ik gewonnen, binnen een dag Haha! (off topic)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:42

ceasario"]
[quote="sarabande schreef:
Waar gaat het eigenlijk over, over een dressuurwedstrijd of over de talenten van dekhengsten Verward


Dat zou jij toch moeten weten.
[/quote]

Hmm, ja... dan zou je dus altijd moeten dekken met de hengst waar de beste ruiter op zit.
Want waar gaat het om: geld verdienen. En als je Anky op een Tekkiner zet, doet-ie het vast veel beter dan wanneer er een Oosterse koopman opzit, en krijgt-ie ook meer publiciteit.
Maar komen er betere paarden van?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 12:44

sarabande schreef:
Ha die weddenschap heb ik gewonnen, binnen een dag Haha! (off topic)



Zelfs met rente. Cool

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 14:28

Ik denk wel dat Anky geen paarden rijdt zonder kwaliteit, die heeft ook een naam hoog te houden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:39

Zannekin schreef:
Ik denk wel dat Anky geen paarden rijdt zonder kwaliteit, die heeft ook een naam hoog te houden.


Of andersom als ze er kan verdienen en Sjef beslist zijn gelijk wil halen. Nogmaals Zannekin bekijk het dier eens in het echt en dan praten we verder. Ik weet dat je eerlijk genoeg bent om je uitspraken dan terug te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:03

Ook Anky en Sjef hebben emotie, en dat dier is van hun zelf. Dus ik geloof niet direct dat als het van Sjef en Anky is dat het per definitie goed is.
Redford is ook van hun.........

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:22

Ondanks dat ik niet helemaal kan meepraten...
Zoals ik het zie moet Anky geen paarden kopen die volgens haar niet genoeg kwaliteit hebben. Ik veronderstel dat hun budget wel voldoende is om niet tevreden te moeten zijn met minder.
Anders moet Sjef het hier nog maar eens komen uitleggen Knipoog

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:42

Zannekin schreef:
Ik denk wel dat Anky geen paarden rijdt zonder kwaliteit, die heeft ook een naam hoog te houden.


Ik vind zowel PB als Redford kwaliteiten hebben, kwaliteiten die we op de wedstrijden nog niet gezien hebben, maar dat betekent niet dat ze ze niet hebben Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 23:50

Het gaat hier over dekhengsten Wouter, niet over sportpaarden. Vind jij PB een dekhengst???

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:52

Nope geenszins

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:32

sarabande schreef:
Het gaat hier over dekhengsten Wouter, niet over sportpaarden. Vind jij PB een dekhengst???


Ben het wel met je eens, echter de lat licht niet consistent op de zelfde hoogte en daar heb ik wel moeite mee. Voorbeelden van wel gekeurde hengsten die meer sport dan fokhengst zijn hoef ik naar mijn idee niet te geven.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 00:53

Gurk hengsten worden toch op een heleboel aspecten uitgeselecteerd o.a. exterieur.
Vervolgens verrichting tests.
Hoe ze daarna fokken is de volgende stap.
Mooi voorbeeld vind ik altijd nog Hay Guy die uitgefloten werd, maar toch goedgekeurd.
Er was bijna geen fokker te vinden die het boeiend vond dat hij het goed deed in de sport.
Die drachtige merrie motten we niet, was het oordeel.

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:09

sarabande schreef:
Gurk hengsten worden toch op een heleboel aspecten uitgeselecteerd o.a. exterieur.
Vervolgens verrichting tests.
Hoe ze daarna fokken is de volgende stap.
Mooi voorbeeld vind ik altijd nog Hay Guy die uitgefloten werd, maar toch goedgekeurd.
Er was bijna geen fokker te vinden die het boeiend vond dat hij het goed deed in de sport.
Die drachtige merrie motten we niet, was het oordeel.


Klopt maar dat is alweer een tijdje geleden. Ik kijk zelf naar dat gene wat ik wil, echter je merkt dat er een grote groep 'fokkers' (lees vermeerderaars) is die op andere info de partnerkeuze maakt zonder naar hun eigen merriemateriaal te kijken.

Daarom zou het voor dit soort situaties een uitkomst zijn als er sprake kon zijn van een deklimiet van 30 a 40 merries. Is de hengstenhouder net uit de kosten en kan de hengst zich toch bewijzen.

Nogmaals, de lat ligt niet altijd even hoog en dat lijkt me wel de bedoeling.

Van PB trouwens wel een leuk veulen gezien het afgelopen jaar..... (en dat uit de mond van een springpaardenfokker brrrr).

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 01:17

Voor veel mensen is het hobby en die laten hun oren vaak naar hengstenhouders hangen.
Voor anderen is het pure passie en bijna wetenschap, ook dat levert niet altijd kampioenen op.

Een stamboek kan niet sturen, alleen richtlijnen aangeven. Deklimiet is een oude wens zeker bij jonge hengsten, inplaats daarvan is de limiet losgelaten en krijgt het mooiste plaatje met de eigenaar met de grootste babbel de meeste dekkingen, jaar op jaar.
Om dat in te perken worden nu dus weer nakomelingen op OCD onderzocht.
Het zal toch een zaak van het ene gat met het andere dichten blijven zolang degenen die er het meeste aan verdienen zoveel in te brengen hebben.
Het is aan de goede fokkers om daar tussendoor hun eigen weg te gaan.
En gelukkig zijn er goede fokkers met verschillende inzichten en voorkeuren, die blijven de kurk waar een fokkerij op drijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:23

Sarabande : Niet te vergeten die hengstenhouders die de juiste campagne weten te voeren door bekende ruiters op hun paard te zetten en daardoor een goede reclamecampagne neer te zetten.

Gelukkig zijn er mensen die daar doorheen kijken.