Uitslag KWPN hengstencompetitie dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:54

MissHIS schreef:
Het is de Zweedse Amiral (v. Napoleon), geen bijzonder bekende hengst.

.


Ik ga even navraag doen, want er was laatst iemand die kon zo een rijtje goede paarden opratelen van deze hengst Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:57

MissHIS schreef:

Radar: heeft tijd nodig! Hij kan niet op tegen imponerende hengsten als Rousseau en Rhodium, maar daar zijn de eigenaren zich heus ook wel van bewust. Ik ben in elk geval blij dat Marlies hem nu rijdt, en ben benieuwd hoe hij zich verder zal ontwikkelen. Alleen het nadeel is dat hij nu weinig vertrouwen van de fokkers krijgt (niet geheel verwonderlijk geef ik toe, toch blijf ik vertrouwen houden), en daardoor ook niet de beste merries. Hierdoor is het ook moeilijk zich te bewijzen als vaderdier. Cirkeltje rond.



Ik snap werkelijk niet wat je leuk vind aan Radar. Persoonlijk vind ik het een ponyachtig diertje, met zeer beperkte bewegingen, plat kruis, ouderwets type, te weinig souplesse!

Eigenlijk helemaal niets, gelukkig kan Marlies er nog wat van maken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 22:11

Pipo schreef:
Ik ga even navraag doen, want er was laatst iemand die kon zo een rijtje goede paarden opratelen van deze hengst Haha!


Van de week logeerde er iemand bij mij die in Zweden werkt en die kende er een heel stel heel gewone kinderen van.
Zoveel mensen zoveel meningen.
Dat bedoel ik met eerst kijken met welke combinaties Scandic of iedere nieuwe hengst het goed doet.
Gelukkig zijn er altijd mensen die dat willen uitproberen, ik hoef dus alleen maar naar de afstammingskeuring te gaan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:17

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:
Ik ga even navraag doen, want er was laatst iemand die kon zo een rijtje goede paarden opratelen van deze hengst Haha!


Van de week logeerde er iemand bij mij die in Zweden werkt en die kende er een heel stel heel gewone kinderen van.
Zoveel mensen zoveel meningen.
Dat bedoel ik met eerst kijken met welke combinaties Scandic of iedere nieuwe hengst het goed doet.
Gelukkig zijn er altijd mensen die dat willen uitproberen, ik hoef dus alleen maar naar de afstammingskeuring te gaan .
[/quote]


Ik begin meer het sterke vermoeden te krijgen dat deze persoon Amiral met Admiral verwisseld heeft. Zou genoeg verklaren Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 22:22

Pipo schreef:
Ik begin meer het sterke vermoeden te krijgen dat deze persoon Amiral met Admiral verwisseld heeft. Zou genoeg verklaren Haha!


Dat verandert niets aan het feit dat ik eerst wil zien hoe een hengst het op verschillende merries doet alvorens een oordeel over zijn kwaliteit als fokhengst te kunnen geven.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:38

Pipo"]
[quote="MissHIS schreef:

Radar: heeft tijd nodig! Hij kan niet op tegen imponerende hengsten als Rousseau en Rhodium, maar daar zijn de eigenaren zich heus ook wel van bewust. Ik ben in elk geval blij dat Marlies hem nu rijdt, en ben benieuwd hoe hij zich verder zal ontwikkelen. Alleen het nadeel is dat hij nu weinig vertrouwen van de fokkers krijgt (niet geheel verwonderlijk geef ik toe, toch blijf ik vertrouwen houden), en daardoor ook niet de beste merries. Hierdoor is het ook moeilijk zich te bewijzen als vaderdier. Cirkeltje rond.



Ik snap werkelijk niet wat je leuk vind aan Radar. Persoonlijk vind ik het een ponyachtig diertje, met zeer beperkte bewegingen, plat kruis, ouderwets type, te weinig souplesse!

Eigenlijk helemaal niets, gelukkig kan Marlies er nog wat van maken.
[/quote]

Ik weet uit betrouwbare bron dat ze op stal van Baalen heel wat van hem verwachten en het hun ook wat tegen viel hoe hij dinsdag liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:08

Kayla schreef:
Ik weet uit betrouwbare bron dat ze op stal van Baalen heel wat van hem verwachten en het hun ook wat tegen viel hoe hij dinsdag liep.


Das dan in ieder geval fijn voor het beestje en zijn eigenaar dat tenminste iemand er in gelooft.

Maar dan nog is het geen dekhengst in mijn ogen.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:21

Pipo"]
[quote="Kayla schreef:
Ik weet uit betrouwbare bron dat ze op stal van Baalen heel wat van hem verwachten en het hun ook wat tegen viel hoe hij dinsdag liep.


Das dan in ieder geval fijn voor het beestje en zijn eigenaar dat tenminste iemand er in gelooft.

Maar dan nog is het geen dekhengst in mijn ogen.
[/quote]

Radar heeft tijd nodig, heb ik al vaker gezegd! Ik heb hem al vaker in de dagelijkse training gezien, los in de bak, onder diverse amazones etc.
Natuurlijk vind ook ik hem geen imponerend vaderdier. Maar ik geloof wél in zijn kwaliteiten en ben benieuwd naar zijn nakomelingen. Veulen van mijn instructrice ontwikkeld zich erg gunstig.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:03

We zitten hier op Fokkerij & Afstamming, dus iedereen met een gezond verstand begrijpt dat ik het hier uiteraard over de kennis op gebied van fokkerij heb.
Maar we gaan nu wel erg offtopic.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:48

Dus na flink wat gesplitst te hebben gaan we nu weer vrolijk on-topic verder Tong uitsteken

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 23:13

Nog even terug komen op Prestige, in verband met het mega lastige karakter van zijn vader is het dus een wonder dat hij zo ontspannen oogt. Maar ik denk dat Jaques hem niet voor niets reed. Net zoals bij pa is dat explosieve dus te handelen.
Als fokker ben ik nu heel benieuwd wat Pagganini en Prestige aan de dressuurfokkerij toe gaan voegen.
We missen toch op dressuurgebied veel bloedspreiding en niet al het nieuwe bleek ook goed.
De angst dat de dressuurrichting een soort Oregon/Ferro-Jazz effect gaat krijgen is levensgroot aanwezig.
Daarom kunnen we alleen maar blij zijn met goede, talentvolle, nieuwe hengsten met interessante bloedlijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:17

Bestaan er nog hengsten die geen lastig karakter hebben Verward


Mensen maken paarden lastig. Dat zijn ze niet uit zich zelf.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:10

Daar lijkt het eigenlijk wel op...

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:31

sarabande schreef:
Nog even terug komen op Prestige, in verband met het mega lastige karakter van zijn vader is het dus een wonder dat hij zo ontspannen oogt. Maar ik denk dat Jaques hem niet voor niets reed. Net zoals bij pa is dat explosieve dus te handelen.


Verward Verward Verward
Jacques heeft hem één keer gereden in Weert omdat Christa ziek was, in Zuidbroek zat ze er zelf weer op en het zag er echt niet uit alsof hij 'gedwongen-makkelijk' was. Hij heeft gewoon het makkelijke van moedersvader en tegelijkertijd de goede eigenschappen van pa. Waarom wordt hij nu ineens als moeilijk bestempeld. Sorry, maar wat een onzin.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:39

Moeilijk of niet moeilijk, ik vind het een erg mooi dier OK dan!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 01:41

Is geen onzin ik heb pa in veel omstandigheden gezien en pa is een meer dan lastig dier, met meer dan goede bewegingen en een meer dan goede en geduldige amazone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:54

sarabande schreef:
Is geen onzin ik heb pa in veel omstandigheden gezien en pa is een meer dan lastig dier, met meer dan goede bewegingen en een meer dan goede en geduldige amazone



Dat Ellen een fantastische amazone is kan ik alleen maar beamen. Maar Prestige kwam bij mij meer als een superbraaf dier over dan een lastige.

Dat bleek ook wel uit het feit dat hij jaq op zijn rug dulde, menig paard had hem in het zand gedumpt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 01:57

Pipo schreef:
Dat bleek ook wel uit het feit dat hij jaq op zijn rug dulde, menig paard had hem in het zand gedumpt.


Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 06:12

Prestige werd in Beers ook door Jacques voorgesteld, dat was de hengstenshow, of zeg maar gerust hengstenspektakel. Toen Prestige kwam was ik wel een klein beetje benieuwd hoe hij zou reageren op de ietwat aparte situatie, wetende hoe Silvano dat oplost (not). Maar ik vond dat Prestige zich supergoed gedroeg en liet zien dat hij het allemaal best durfde. Tuurlijk had hij spanning en tuurlijk liep hij opgepompt rond, dat is ook niet zo gek voor een paard dat een hengstenshow loopt in die omstandheden. Ik vond hem apebraaf en ik zou hem graag een keer willen zien in een wat normalere setting. Nogmaals, het is een verbeterde versie van Silvano, vooral qua karakter en ik vind hem toch een ietsiepietsie mooier. Hoever zijn talent strekt, moeten we allemaal nog maar zien.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:41

Ik vond Prestige ook echt een pracht paard! En wat betreft karakter: een lange teugel naast een ontploffende Riant en niet op of om kijken van het lawaai van de tribune zegt genoeg! Dat heb je of dat heb je niet, lijkt mij in elk geval Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 12:15

Aimee ik bekijk ze als fokker dus als potentiele dekhengst voor mijn merrie.
Dus niet alleen als sportpaard.
Gezien het karakter van pa heb je als fokker bedenkingen bij de zoon.
Het is niet voor niets dat het karakter van Prestige zo gedemonstreerd wordt, ook dat gaat hem dekkingen opleveren en daar draait dit hele circus ten slotte om.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:36

Tja, ik kende Cocktail van dichtbij en die had een super karakter. Daar liep je mee aan een simpel lijntje te grazen tijdens het CHIO in Rotterdam. Maar Jazz staat om zijn slechte karakter bekend en dat hij dat ook doorgeeft. Daar vraagt niemand zich bij af wat er dan met het goede van Cockie is gebeurd. Nu is er een hele brave, makke hengst die zich super gedraagt en nu word hem verweten dat hij vast een slecht karakter geeft want z'n vader is niet de makkelijkste.
Het is gewoon een superknol en ik ben erg benieuwd naar z'n nakomelingen. Als ik een passende merrie had, had ie er in ieder geval een dekking bij......... juist wanneer de merrie qua karakter wat te wensen over zou laten.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:49

Aimee schreef:
Tja, ik kende Cocktail van dichtbij en die had een super karakter. Daar liep je mee aan een simpel lijntje te grazen tijdens het CHIO in Rotterdam. Maar Jazz staat om zijn slechte karakter bekend en dat hij dat ook doorgeeft. Daar vraagt niemand zich bij af wat er dan met het goede van Cockie is gebeurd.


Radar heeft het goede karakter van Cocktail! Pling

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 16:28

Jazz heeft een moeder.
Als fokker kan je je niet veroorloven om maar een kant van een hengst in ogenschouw te nemen, ook niet een kant van de merrie trouwens.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:41

Prestige heeft ook een moeder.
Als fokker kun je je niet permiteren alleen naar één kant te kijken, dus ook bij Prestige geldt dat je hem niet af moet straffen op het karakter van z'n vader.