Krack x Equador

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:42

Volgens mij ben je weer aan het doordraven smileys of niet.
Zij stelt alleen dat ze de keuringskosten bij afkeuren niet betaalt.
Dat is een heel normale gang van zaken.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:58

sarabande schreef:
Volgens mij ben je weer aan het doordraven smileys of niet.
Zij stelt alleen dat ze de keuringskosten bij afkeuren niet betaalt.
Dat is een heel normale gang van zaken.


Ik geef mijn mening dat wordt gevraagd.
En wat valt er te keuren 23 foto's etc met een mond en keel onderzoek etc. of gewoon 13 foto o.i.d.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:02

ceasario schreef:
Maar een paard van een paar centen in deze tijd.
Ken je onderhand naar de lieve kopers eerst geld mee brengen.
Nee dan nog liever naar de slager met zo'n paard.


Verward Verward heb je enig idee om wat voor bedrag het gaat dan, was iets meer dan een paar centen Boos! .

Tijdens het telefoongesprek wat ik had heb ik direct verteld dat ik voor dat bedrag een paard wil dat rontgenologisch goedgekeurd is, ik was in de veronderstelling dat het gangbaar is dat bij afkeuring de verkoper betaald en bij goedkeuring de koper. Blijkbaar moet ik dat de volgende keer dus van te voren vragen. Dit was uiteindelijk zonde van mijn tijd.
Laatst bijgewerkt door astridh op 29-12-03 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:08

astridh"]
[quote="ceasario schreef:
Maar een paard van een paar centen in deze tijd.
Ken je onderhand naar de lieve kopers eerst geld mee brengen.
Nee dan nog liever naar de slager met zo'n paard.


Verward Verward heb je enig idee om wat voor bedrag het gaat dan, was iets meer dan een paar centen Boos!
[/quote]

Voor de een is een paar centen veel en voor de andere peanuts.

Maar het gaat er over hoe groot de keuringskosten gaan belopen.
Is het gewoon simpel een 13 foto's wat hier bij ons 220 euro kosten is.
Of is het een 4 uur durend onderzoek met te beginnen bij de tanden (overbijt-haken) de keel en zo rondom verder.En dan spreek je over een heel ander bedrag.
En dat laatste willen sommige hebben.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:14

het ging om een keuring van 400 euro incl BTW

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:15

ceasario"]
Voor de een is een paar centen veel en voor de andere peanuts.

Maar het gaat er over hoe groot de keuringskosten gaan belopen.
Is het gewoon simpel een 13 foto's wat hier bij ons 220 euro kosten is.
Of is het een 4 uur durend onderzoek met te beginnen bij de tanden (overbijt-haken) de keel en zo rondom verder.En dan spreek je over een heel ander bedrag.
En dat laatste willen sommige hebben.
[/quote]

[quote="astridh schreef:
Het risico van keuring lag volgens de verkoper bij de koper want die wilde het dier zo graag op de foto hebben

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:21

Volgens mij is het meest gangbare om gewoon 18 foto's te nemen...
Zover je gangbaar kunt noemen, want er is geen speciale richtlijn voor, het is maar net hoe je de afspraken maakt.
Als jij de keuringskosten bij afkeuren niet wil betalen is dat je goed recht.
Zelf heb ik alle mogelijkheden al een keer gehad, ik heb zelf al eens een complete keuring betaald (ook bij evt.afkeuren), ik heb wel eens afgesproken de kosten bij ev.t afkeuren te delen, maar ik heb ook een keer geweigerd (als verkopende partij dus) om de kosten van evt. afkeuren op te hoesten. In dat geval vond ik het namelijk niet nodig om een paard van 12, wat nooit een pas onregelmatig had gelopen op de foto te zetten.
Gelukkig heb ik nog nooit een paard afgekeurd (of met negatief koopadvies) gehad.

Ik hoop toch dat je eruit kunt komen met de betreffende partij, het is toch een beetje zonde om een leuk paard op 200 euro eigen risico te laten staan.
Succes ermee.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:24

astridh"]
quote="astridh schreef:
Het risico van keuring lag volgens de verkoper bij de koper want die wilde het dier zo graag op de foto hebben


Dan is het ook duidelijk wat ik gezegd heb.
De koper betaald.
Of je moet als verkoper de dierenarts kunnen uitzoeken. Knipoog

Als ik met een auto naar de ANWB keuring ga, zullen de meeste potentiele kopers ook moeten betalen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:27

Sjuimpje schreef:
In dat geval vond ik het namelijk niet nodig om een paard van 12, wat nooit een pas onregelmatig had gelopen op de foto te zetten.
Gelukkig heb ik nog nooit een paard afgekeurd (of met negatief koopadvies) gehad.

Ik hoop toch dat je eruit kunt komen met de betreffende partij, het is toch een beetje zonde om een leuk paard op 200 euro eigen risico te laten staan.
Succes ermee.


Had jij nu maar eerder geantwoord dan was mij een hoop tekst bespaard gebleven.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:39

Ben wel benieuwd hoe het er nu mee staat. Is de hele deal off???

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:54

ceasario schreef:
Kijk als het nu een paard is van 10000 of meer.
Dan had ik als eigenaar hem eerst zelf laten keuren alvorens hem in de verkoop te doen. En kun je zeggen als verkoper ik betaal.

Maar een paard van een paar centen in deze tijd.
Ken je onderhand naar de lieve kopers eerst geld mee brengen.
Nee dan nog liever naar de slager met zo'n paard.

Rare gedachten kronkels zo tegen het eind van het jaar. Als koper mag je toch wel iets gezonds op stal halen?

10.000 is erg absoluut. 1500 kan voor een meisje veel meer zijn dan 25000 voor iemand die het van de 'hoop' kan pakken. Erg subjectief.

Niets zo vervelend dat je na x tijd investeren er achter komt dat zo'n paard dan toch niet helemaal lekker is. Daar ben je niet zomaar vanaf.

Zowiezo is de ongeschreven regel. Bij afkeur betaald de verkoper. Bij goedkeuring de koper. Op zich natuurlijk niets mis als je er vanaf wijkt maar ik zou dat dus never doen.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:57

Ja, de deal is off. Ik neem het risico van 200 euro niet. Ik vond de vraagprijs aan de hoge kant, heb een goed/reeel bod gedaan (vond de de verkoper ook want daarover hoorde ik geen wanklank) maar dan ga ik niet ook nog eens een risico van 200 euro lopen. Dan zoek ik nog wel even verder.

Ik heb hier in ieder geval van geleerd dit soort dingen van te voren te bespreken, viel me trouwens op dat veel paarden van rond die prijsklasse reeds gekeurd zijn, stuk duidelijker voor zowel koper als verkoper.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:01

astridh schreef:
viel me trouwens op dat veel paarden van rond die prijsklasse reeds gekeurd zijn, stuk duidelijker voor zowel koper als verkoper.


Dat is ook een teken des tijds. Als je als verkoper een goed paard aanbiedt weet je dat er om een keuring gevraagd wordt. Dus om zekerheid te hebben zorg je gewoon dat je het keuringsrapport er al bij hebt.

Spaart veel ellende en onzekerheid aan beide kanten en de prijs is gewoon inclusief.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:11

Gurk"]
[quote="ceasario schreef:
Kijk als het nu een paard is van 10000 of meer.
Dan had ik als eigenaar hem eerst zelf laten keuren alvorens hem in de verkoop te doen. En kun je zeggen als verkoper ik betaal.

Maar een paard van een paar centen in deze tijd.
Ken je onderhand naar de lieve kopers eerst geld mee brengen.
Nee dan nog liever naar de slager met zo'n paard.

Rare gedachten kronkels zo tegen het eind van het jaar. Als koper mag je toch wel iets gezonds op stal halen?

10.000 is erg absoluut. 1500 kan voor een meisje veel meer zijn dan 25000 voor iemand die het van de 'hoop' kan pakken. Erg subjectief.

Niets zo vervelend dat je na x tijd investeren er achter komt dat zo'n paard dan toch niet helemaal lekker is. Daar ben je niet zomaar vanaf.

Zowiezo is de ongeschreven regel. Bij afkeur betaald de verkoper. Bij goedkeuring de koper. Op zich natuurlijk niets mis als je er vanaf wijkt maar ik zou dat dus never doen.
[/quote]

Gurk OK dan! ik had het niet beter kunnen verwoorden. Bovendien, al koop je een paard van een lagere prijsklasse wat achteraf zonder keuring toch hartstikke krom blijkt te zijn, kun je er net zoveel verdriet van hebben als van een heel erg duur paard. Het is idd ook maar net wat voor bestedingsruimte je hebt.

Wel jammer Astrid dat je het op 200 euro laat afketsen als het mogelijk toch het "paard van je dromen" was. Ook jammer van de koper zou ik zeggen Knipoog.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 23:16

Ik heb het niet laten afketsen op 200 in mijn opinie, ik had er geen (nou ja een beetje misschien Haha! ) probleem mee gehad om 200 meer te betalen als het paard goedgekeurd zou zijn maar 200 betalen met het risico op helemaal niets dat gaat een beetje tegen mijn gevoel in.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:21

Tja en ik vraag me dan ook af waarom ze zo moeilijk doen over die keuring. Misschien is het paard al eerder (af)gekeurd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 02:10

Toen ik nog bij een fokker zijn paarden verkocht, was het altijd heel makkelijk. Bij afkeuring betalen wij de keuring, het paard mag gekeurd worden waar de koper wil..............( als het maar niet drie uur rijden was met trailer Haha!) en de koper mocht helemaal zelf bepalen hoe hij dat paard gekeurd wilde hebben.

Deze afspraak heb ik destijds afgesproken met de fokker, want anders verkoop ik geen paard voor iemand.

Als je als verkoper dat risico niet wil lopen, dan moet je geen paard verkopen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:49

sarabande"]
[quote="astridh schreef:
viel me trouwens op dat veel paarden van rond die prijsklasse reeds gekeurd zijn, stuk duidelijker voor zowel koper als verkoper.


Dat is ook een teken des tijds. Als je als verkoper een goed paard aanbiedt weet je dat er om een keuring gevraagd wordt. Dus om zekerheid te hebben zorg je gewoon dat je het keuringsrapport er al bij hebt.

Spaart veel ellende en onzekerheid aan beide kanten en de prijs is gewoon inclusief.
[/quote]
Omdat de Krack dus niet doorgaat vind ik wel dat ik even off topic door mag gaan... Tong uitsteken

Op zich is er wel wat voor te zeggen, om je paard al te laten keuren als je hem te koop aanbiedt.
Echter, de paarden staan tegenwoordig wel wat langer te koop als voor een tijdje terug, en de verzekeringen eisen foto's van maximaal 3 maanden oud.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:56

Sjuimpje schreef:
[Op zich is er wel wat voor te zeggen, om je paard al te laten keuren als je hem te koop aanbiedt.
Echter, de paarden staan tegenwoordig wel wat langer te koop als voor een tijdje terug, en de verzekeringen eisen foto's van maximaal 3 maanden oud.
[/quote]


Ja Sjuim maar jij weet dan dat het goed is en wat je aanbiedt, en dat lijkt me gewoon beter voor je eigen gemoedsrust