chippen veulen buitenlands stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

chippen veulen buitenlands stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:50

ik verwacht een veulen van een buitenlandse hengst. Nu vraag ik me af als ik deze niet KWPN reg A wil laten registreren hoe gaat dat dan verder met chippen? Paspoort krijg ik van de organisatie waar ik het veulen zal registreren Maar hoe zit het met chippen bijv bij AES en Zangersheide of BWP weet iemand dat?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:03

Dat ligt zuiver aan de Stamboek waar je laat registreren.

Voorbeeld: een Duitse Stamboek ... voor opname (en dus registratie) moet de merrie en veulen naar een opname dag (of zo'n dag dichter in de beurt). Veulen wordt daar dan gechipt en indien gewenst gebrandmerkt en gekeurd (mogelijkheid tot bekomen van premies). Al deze gegevens (registratie, premies, chipnr, enz enz) komen in de Stamboek Paspoort te staan en staan geregistreerd bij die Stamboek.

Voorbeeld: een Belgisch Stamboek (Zangersheide, BWP, SBS): Je hebt de dekbewijs van de hengstenboer ontvangen; via je DA vraag je om je veulen te chippen (of vraag een chip die je bijhoudt in afwachten van grafisch signalement en/of als het veulen oud genoeg is om te chippen = mijn voorkeur en doe ik altijd!); je stuurt de geboorte bewijs naar Stamboek, zij sturen je een rekening die je moet betalen en via aparte post een formulier waarop grafisch signalement staat dat door je DA moet gemaakt worden en stickers van chip op geplakt moeten worden (grafisch signalement is Wettelijk verplicht voor Belgische Paspoorten zei het Stamboek of Equipas). Tzt ontvangt je de paspoort.

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: chippen veulen buitenlands stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 17:41

super bedankt voor dit heldere antwoord!