Predikaten verleend aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:39

Citaat:
Misschien zijn er dan toch problemen tussen het KWPN en de VDL-Stud Verward . Anders zou ik niet weten waarom Goodtimes geen keur is.


Is niet al te serieus bedoeld hoor? Ik dacht aleen ff aan het topic van een paar weken geleden... sorry?

.


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:50

Geeft niet joh, maar zo komen roddels weer heel snel de wereld in.

Maar de reden waarom Good Times nog niet keur is is wel interessant.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:27

Misschien een stom vraagje: Wat is gehandhaafd??? Daar staat namelijk Junior STV tussen, aangezien mijn Olrike N daar van is ben ik daar toch wel benieuwd naar.

Groetjes Sanne

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 22:42

Dat betekent dat zijn goedkeuring is gehandhaafd; dat hij dus nog steeds goedgekeurd is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 03:05

Das nou weer rottig voor Kingston,
net nu hij deze maand op de hengstenkalender prijkt Haha!

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 13:10

Yes Flemmingh preferent, dat is weer een extra predikaat op het papier van mijn merrie OK dan!

Gurk

Berichten: 272
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:32

Pipo"]
[quote="Candidat schreef:
Misschien zijn er dan toch problemen tussen het KWPN en de VDL-Stud Verward . Anders zou ik niet weten waarom Goodtimes geen keur is.



Ik neem aan dat dat geen reden is om de hengst geen keurpredikaat te geven. Er zullen best problemen kunnen zijn tussen het kwpn en vdl. Maar als ze daarom de hengst niet keur verklaren laten ze zich wel heel erg kennen. En dat geloof ik dus niet!

Waarschijnlijk zijn er andere redenen waarom de hengst nog geen keur is, en ik zou ze graag willen weten Haha!
[/quote]
Wacht ff de nieuwe indexcijfers af dat zal een hoop verklaren. Dit zelfde gevoel had ik enkele jaren terug toen ik mij af vroeg waarom Zuidhorn nog geen keur was. Daar lopen n.l. een hoop paarden verdienstelijk van in de hoogste regionen. Toen ik deze vraag stelde kreeg ik te horen dat zijn index daarvoor te laag was Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:34

Gurk schreef:
Wacht ff de nieuwe indexcijfers af dat zal een hoop verklaren. Dit zelfde gevoel had ik enkele jaren terug toen ik mij af vroeg waarom Zuidhorn nog geen keur was. Daar lopen n.l. een hoop paarden verdienstelijk van in de hoogste regionen. Toen ik deze vraag stelde kreeg ik te horen dat zijn index daarvoor te laag was Verdrietig


Moet niet gekker worden........

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:18

Zo heb je de hengst Zortin.
Ieder zal zeggen Zortin ?.
Maar deze prijkt wel boven in de index, terwijl de eigenaar het KWPN jaren onder druk heeft moeten houden met gegevens uit het buitenland
w.o. Oostenrijk en Duitsland om hem niet te laten afkeuren.

Berekeningen van indexen is een optelsom van FEI paarden en de dieren die in Nederland in de sport lopen. gecorrigeerd naar ................
bij Zortin was dat het 8 tal van Aarle Rixtel terwijl het een springvererver is. Knipoog
Het is in onze ogen een manipulatie van gegevens uit een formule die zelf ontworpen is. Zo ook in Duitsland.
Kijk in de sport wat er loopt van een bepaalde hengst en dan weet men het al gauw genoeg hoe het zit met een hengst en laat de FEI daar buiten.
FEI starten met een optimale sponsering en begeleiding en maar een winsom van bv. 450 Euro zegt echt niks. Clown

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:25

adriana schreef:
Geeft niet joh, maar zo komen roddels weer heel snel de wereld in.

Maar de reden waarom Good Times nog niet keur is is wel interessant.


Net zoals de reden waarom de Goodtimeskinderen dit jaar niet goed genoeg zijn voor 2de tweede bezichtiging.
Het heeft wel niks met VDL van doen, maar wel met iets anders.(beleid ?)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:46

Waarom moet er nu over Zortin begonnen worden??? Ik ken de eigenaar en in de tijd zijn ruiter beide zeer goed, en snap eigelijk niet zo goed wat er nu over hen word gezegd, ik hoop in ieder geval niets negatiefs, want het zijn allemaal geweldige mensen daar in aarle-rixtel. Ik spreek namelijk wel uit ervaring!!!

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:52

Goed lezen.
Had die geen keur verdiend boven andere hengsten.
Vandaar die opmerking. Kortom wat is het waard indexen en Predikaatverklaringen van hengsten.
Welke commerciele bedoelingen zitten hier achter.
Het is toch maar een besluit van een groep "kenners" samen met getallen.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:54

Sorry voor mijn nogal heftige reactie van daarnet dan, maar ik vind persoonlijk dat die mensen respect verdienen.

Nogmaals sorry.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:02

Olrike schreef:
Sorry voor mijn nogal heftige reactie van daarnet dan, maar ik vind persoonlijk dat die mensen respect verdienen.

Nogmaals sorry.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N


Hier heb je hem dan.


Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:06

Ja daar is hij dan... Zortin.

Moet wel lachen met de tekst die erbij staat, want bij ons bij de club, Aarle-rixtel is volgens mijn 1/3 deel zortin en daar doen we voornamelijk dressuuren en toch presteren we best wel aardig. Kunnen we de tekst niet aanpassen van
"De top van de spring en achttal index" ???

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

P.S. bij mijn weten heeft Zortin al 3 nakomelingen in het Z2 dressuur lopen op dit moment.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:39

Citaat:
Misschien zijn er dan toch problemen tussen het KWPN en de VDL-Stud


Dat denk ik niet! Vind het ook wel ergens raar dat hij geen keur is geworden, vooral als je ziet dat Havidoff dat wel wordt Verward Verward

Ferro, dat werd hoog tijd!!! *LOL* *LOL* *LOL*

Flemmingh, misschien idd wat vroeg, maar kom, die was het binnen een jaar toch geweest. in mijn ogen verdient hij het al.

Voor de rest ben ik blij dat Junior gehandhaafd is, angezien wij er een goede nakomeling van hebben staan.

Obelisk???? Verward Verward Verward Dekt die zo weinig dat ze er geen 10 nakomelingen van kunnen laten zien, of heb ik het verkeerd begrepen?

Suzanne F.

Berichten: 49171
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:44

Inderdaad erg raar van Obelisk...die zal toch wel genoeg gedekt hebben om 10 nakomelingen op de keuring te krijgen?

En Ferro preferent...terecht!! Gaat het Keur predikaat eigenlijk over in preferent?? Anders is Ferro nu keur preferent.

Goodtimes had vanmij ook wel keur mogen zijn, het lijkt me dat hij meer gedaan heeft in de fokkerij dan Havidoff.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 13:47

Suzanne F. schreef:
Inderdaad erg raar van Obelisk...die zal toch wel genoeg gedekt hebben om 10 nakomelingen op de keuring te krijgen?

En Ferro preferent...terecht!! Gaat het Keur predikaat eigenlijk over in preferent?? Anders is Ferro nu keur preferent.

Goodtimes had vanmij ook wel keur mogen zijn, het lijkt me dat hij meer gedaan heeft in de fokkerij dan Havidoff.


Preferent vervangt inderdaad het keurpredicaat bij de hengsten.

Iemand noemde hier Zuidhorn, daarvan vraag ik mij ook al jaren af waarom hij geen keur wordt.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:27

Echt helemaal OK dan! dat Karandasj Keur is verklaard, maar daar konden ze eigenlijk niet meer omheen. Hij voldeed vorig jaar al aan de eisen voor het Keurpredikaat. Goodtimes daarentegen voldeed afgelopen jaar bijlange na nog niet aan de door het KWPN gestelde eisen (indexen te laag, betrouwbaarheid wel hoog). Dit is geen kritiek van mijn kant naar Goodtimes, maar gewoon een verklaring Knipoog . Ben overigens wel benieuwd hoe die index er nu uit ziet.

Hier een stukje mbt tot de Keur en Pref verklaringen van hengsten:

Zevenjarige nakomelingen
De beoordeling van de prestaties van de nakomelingen in de sport geschiedt voor de eerste maal als de oudste nakomelingen zeven jaar oud zijn.Zowel de sport- als exterieurindex dienen daarbij als hulpmiddel. Eventueel toekennen van het keurpredicaat kan niet eerder dan op dit moment plaatsvinden. Om in aanmerking te komen voor het predikaat keur moet een hengst een sportindex hebben vanaf 140 met een betrouwbaarheid van minstens 75%. Exterieurvererving speelt een belangrijke rol.

Elfjarige nakomelingen
De beoordeling van de prestaties van de nakomelingen geschiedt voor de tweede maal als de oudste nakomelingen elf jaar oud zijn. Sport- en exterieurindex dienen daarbij als hulpmiddel. Het predicaat preferent, dat volgt op het keurpredicaat, kan niet eerder dan vanaf dit moment worden toegekend. - Om voor handhaving in de fokkerij in aanmerking te komen dient een hengst in principe over een sportindex van minimaal 130 met een betrouwbaarheid van 75% te beschikken. Hengsten met een sportindex lager dan 120 afwijzen. Hengsten met een sportindex tussen 120 en 130 met een lage betrouwbaarheid zijn bespreekgevallen.
- Om in aanmerking te komen voor het predikaat preferent moet een hengst een sportindex hebben vanaf 140 met een betrouwbaarheid van minstens 75%. Exterieurvererving speelt een belangrijke rol.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:30

Candidat schreef:
Misschien zijn er dan toch problemen tussen het KWPN en de VDL-Stud Verward . Anders zou ik niet weten waarom Goodtimes geen keur is.


Wat me wel opviel was dat tijdens de AES keuring er ook een aantal hengsten van VDL mee liepen.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:49

Prut zeg......heb een (al zeg ik het zelf: knappe) stermerrie van Elberton.
Hier wordt 't niet beter van!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 19:56

Kendra schreef:
Prut zeg......heb een (al zeg ik het zelf: knappe) stermerrie van Elberton.
Hier wordt 't niet beter van!


Dan is het inderdaad balen! Mijn buurvrouw heeft ook een merrie van Elberton, was ook niet erg blij met het nieuws dat ik kwam vertellen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 01:43

Ik heb een ruin van Koriander(die misschien zelfs nog wel zijn steentje bij heeft gedragen aan het handhaven Knipoog ).
Voor mij dus niet echt van belang of de hengst gehandhaafd blijft of niet, maar ik vind het wel leuk *LOL*

Als je een merrie van een wachthengst of afgekeurde hengst hebt is het wat minder...Zeker als je er mee wilt fokken.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 09:26

MissHIS"]
[quote="Kendra schreef:
Prut zeg......heb een (al zeg ik het zelf: knappe) stermerrie van Elberton.
Hier wordt 't niet beter van!


Dan is het inderdaad balen! Mijn buurvrouw heeft ook een merrie van Elberton, was ook niet erg blij met het nieuws dat ik kwam vertellen.
[/quote]


Ik denk dat het allemaal overdreven wordt dat afkeuren.
Jazz staat op de nominatie van hengst van het jaar.

Jazz is Cocktail x Ulster.
En Ulster is afgekeurd.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Schijnheilig

Of is Ulster terecht afgekeurd ? Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:01

Biedt wel weer perspectief.
Als je dus straks ergens ziet staan:
de wereldberoemde hengst ........... (........... x Elberton)
Dan is ie van mij he Haha! !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers