veulen voelen bewegen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:13

Ik probeer steeds wat te voelen, maar tot nu toe nog niks Huilen
Ze is nu 7 maanden drachtig

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:53

dat is een goed teken met 7 mnd want dan hoor je het veulen eigelij voelen te bewegen..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:49

marloes-joy schreef:
je moet heel goed het verschil weten van de beweging van de merrie of van het veulen, als een paard staat te eten werken er heel veel spieren aan mee, en voel je bijna zeker weten alleen de merrie
Ik heb de pech dat Joy niet drinkt als ik erbij ben (zelden) maar dat schijnt echt HET tijdstip te zijn om te voelen, vooral bij lekker koud water.
Zo af en toe voel ik eens aan joy haar buik, meestal na het rijden rond etenstijd. ik leg daarbij mijn oor op haar buik, en hand tegen haar flank (en duw zachtjes)
De eerste keer dat ik beweging voelde was op 5 maanden, heel duidelijk
toen een tijdje niets...
en met 7 / 8 maanden zo af en toe een keertje, laatst zelfs behoorlijk heftig
Zelfs mijn vriend heeft het gevoeld, maar voor een vreemde is het erg lastig, die denkt dat elke beweging er een van het veulen is, terwijl dit vaak gewoon de merrie is Haha!


Dit is heel herkenbaar! Met 5 maanden hebben we een paar dagen echt duidelijk het veulen zien en voelen bewegen.
Als we van een afstandje keken stond Rachel echt ineens met haar hoofd omhoog gaan oren beetje naar achter en zuur kijken. Daarna eens voelen en ja het veulen schopte Lovers
Alleen de laatste tijd niks meer gevoeld eigenlijk. Ze is nu 7 maanden en 11 dagen drachtig, maar voel niks meer. Zal wel precies van die momenten zijn dat het veulen beweegt? Bij het water geven nog niet geprobeerd, ik moet de emmer in de gaten houden anders slingert ze die door de lucht Haha!


Rachel was vandaag weer chagrijnig, we maakten een wandeling met 3 pony's en madam was helemaal uit haar humeur. Doelloos naar voren kijken, chagrijnig hoofd! Alleen het donderwolkje boven haar hoofd ontbrak nog met van die bliksemschichtjes Clown

En dan had ik nog een vraag: Ze wil zoveel drinken de laatste tijd, ongelovelijk veel, is dit normaal?

En wat ze krijgt: 3 keer per dag kuilvoer.
Verder eigenlijk nog niks erbij, ze zit verder goed in haar vel.
Nog voeradvies verder?

Ik rijd haar nog zo'n 3/4 keer in de week voldoende arbeid.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:52

Oh haha en nog iets, praten jullie ook tegen het veulen Tong uitsteken
Vanmiddag ik ook weer, hoofd tegen de buik aan Hallooo Haha!
Cecilia mij uitlachen Tong uitsteken Tsss moet wel een goede band met het veulen krijgen zodat ie als hij eruit is denkt: Ohhh dat is dat gekke mens wat altijd zo zat te brabbelen Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:15

Summertje schreef:
Oh haha en nog iets, praten jullie ook tegen het veulen Tong uitsteken
Vanmiddag ik ook weer, hoofd tegen de buik aan Hallooo Haha!
Cecilia mij uitlachen Tong uitsteken Tsss moet wel een goede band met het veulen krijgen zodat ie als hij eruit is denkt: Ohhh dat is dat gekke mens wat altijd zo zat te brabbelen Haha!

Als een merrie meer dan een week overtijd is, loop ik wel tegen die buik te vloeken ja... Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:20

MarijeR"]
[quote="Summertje schreef:
Oh haha en nog iets, praten jullie ook tegen het veulen Tong uitsteken
Vanmiddag ik ook weer, hoofd tegen de buik aan Hallooo Haha!
Cecilia mij uitlachen Tong uitsteken Tsss moet wel een goede band met het veulen krijgen zodat ie als hij eruit is denkt: Ohhh dat is dat gekke mens wat altijd zo zat te brabbelen Haha!

Als een merrie meer dan een week overtijd is, loop ik wel tegen die buik te vloeken ja... Haha!
[/quote]

Hahaha *LOL*
Ik heb gehoord dat Rachel bij haar vorige veulen ook overtijd was Lachen

Hoe groot is het veulen ongeveer op 7 maanden?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:23


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:32

Bedankt voor de tip! Leuk zeg om zo te zien

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:33

Ik had m'n merrie gekocht niet wetende dat ze drachtig was. Eind augustus hadden we bewegingen gezien en we zijn ze blijven zien. De DA bleef beweren dat het niet waar was en bleef weigeren haar te onderzoeken (OK, het was een kreng Haha!). Half maart heeft ze haar veulen gekregen Knipoog