Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:57

Bonfire won toch de OS?
En die stapte zo kort............. .............voor een 3.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:05

CGJ12 schreef:
Bonfire won toch de OS?
En die stapte zo kort............. .............voor een 3.


was dat ook een telganger???

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 13:05

CGJ12 schreef:
En die stapte zo kort............. .............voor een 3.


Net als Scandic dus Haha!
Het is geen slecht paard, die draf is enorm en heel werkbaar en de galop is ook gewoon goed. Maar zou jij er nog mee dekken als je 100% zeker zou weten dat hij die stap zo door zou geven? Even hypothetisch, dan...

Ik niet. Er zijn er zat die zo kunnen draven en galopperen, maar die ook goed stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:26

Scandic heeft een mooi type, komt bij mij als een vaderdier over. Kan heel goed draven, en galopperen, heeft een superfijn karakter.

En hij stapt wat minder...............

Als je dan over het algemeen gaat kijken, heb je dus eigenlijk een heel goed paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:32

Prestige heb ik van t voorjaar op de hengstenshow gezien en ik vind Prestige een verbeterde versie van Silvano. Prestige is in ieder geval gevoeglijker mbt de omstandigheden waar hij loopt. Dat heeft hij dan op Silvano voor.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:37

Wat vinden jullie van Radar en Riant als vaderdieren?

Ik heb ze vorig jaar samen gezien op een clinic en dat vond ik echt tegenvallen. Ik heb ze tegelijk gezien, dus weet niet meer wie het was maar een van die twee deed iets raars met zijn heup in de stap.
Maar goed, ik vond het geen succes toen, is dat nu beter?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 13:40

Ik vind Radar geen slecht paard. Hij is niet vreselijk spectaculair, maar loopt wel met alle VIER zijn benen en dat doen ze lang niet allemaal. Vind hem ook een goed lichaamsgebruik hebben. Een heel fijn paard, maar ik denk dat mensen toch en masse naar de mega-bewegers rennen om te dekken.
Riant... goed sportpaard voor iemand die er wat mee kan, maar een echt vaderdier zie ik er niet in. Hij is in alle opzichten niet 'origineel' genoeg.
Laatst bijgewerkt door Missouri op 19-12-03 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:47

Sjuimpje schreef:
Hoewel ik het over het algemeen redelijk hoog niveau vond sprong deze combi er inderdaad echt uit,
.



Edward, Remi en Hp is ook leuk om naar te kijken, maar de rest Scheve mond Tijdens het losrijden valt dat altijd heel wat meer op, daarom zit ik ook altijd daar, en niet bij de proef.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:55

Wat me hier wel opvalt is dat er zo makkelijk kritiek gegeven wordt op de ruiters.

Zoals bijv. Riant die is verbeterd sinds Anke er niet meer op rijd, Alex die zit te trekken, Anky die er met het volle gewicht aan hangt....Jaques die rukt....

Ik ben er niet geweest dus kan ook geen oordeel geven maar de ruiters worden erg makkelijk veroordeelt als het een keer minder gaat. Nu toevallig Parcival eindelijk een keer bovenaan loopt hoor je niks over Maaike terwijl ze al die jaren voor geen meter kon sturen, (stond in alle blaadjes)

Het valt niet mee om een hengst rond te sturen en alle fokkers tevreden te stellen en de eigenaren natuurlijk. Iedereen heeft altijd wel een makkelijk oordeel klaar over de hengst of de ruiter over een momentopname.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:58

Missouri schreef:
Ik vind Radar geen slecht paard. Hij is niet vreselijk spectaculair, maar loopt wel met alle VIER zijn benen en dat doen ze lang niet allemaal. Vind hem ook een goed lichaamsgebruik hebben. Een heel fijn paard, maar ik denk dat mensen toch en masse naar de mega-bewegers rennen om te dekken.


Er zijn inderdaad spectaculairdere hengsten dan Radar, maar ik ben overtuigd van zijn kwaliteiten. Ik heb hem nog niet gezien onder Marlies, maar denk dat het voor Radar heel gunstig is dat Anke hem niet meer rijdt. Wanneer die combinatie in de baan kwam, had ik altijd bijna de neiging een zak over mn hoofd te trekken...ondanks dat ik Radar zo´n leuke hengst vind. Dus ik ben benieuwd of Marlies hem wat fijner rijdt en wat meer in zijn waarde laat.
Het Radar x Facet-veulen van mijn instructrice ontwikkeld zich in elk geval gunstig!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 14:02

Suzanne F. schreef:
Ik ben er niet geweest dus kan ook geen oordeel geven maar de ruiters worden erg makkelijk veroordeelt als het een keer minder gaat.


Precies... het oordeel gaat over deze momentopname. Prestige en paddox werden aan de stang getrokken en naar "voren" gestampt (wat bij Paddox geen nut gad, die werd achter het been getrokken).
Het kan de stress zijn, het paard kan een slechte dag hebben (of de ruiter...) maar deze vertoningen zeggen wel veel over de 'oploskundigheid' van de ruiters. Ruben bijvoorbeeld was ook niet elke pas even fijn, maar dit werk keurig en subtiel opgelost.
Als je erbij was geweest, had je het zelf kunnen zien...

En over Anky heb ik geen slecht woord over, zoals zij kan niemand zitten. Huizenhoog respect!

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:02

Suzanne F. schreef:
Wat me hier wel opvalt is dat er zo makkelijk kritiek gegeven wordt op de ruiters.

Zoals bijv. Riant die is verbeterd sinds Anke er niet meer op rijd, Alex die zit te trekken, Anky die er met het volle gewicht aan hangt....Jaques die rukt....

Ik ben er niet geweest dus kan ook geen oordeel geven maar de ruiters worden erg makkelijk veroordeelt als het een keer minder gaat. Nu toevallig Parcival eindelijk een keer bovenaan loopt hoor je niks over Maaike terwijl ze al die jaren voor geen meter kon sturen, (stond in alle blaadjes)

Het valt niet mee om een hengst rond te sturen en alle fokkers tevreden te stellen en de eigenaren natuurlijk. Iedereen heeft altijd wel een makkelijk oordeel klaar over de hengst of de ruiter over een momentopname.


Haha...plaats ik zojuist ook nog even een berichtje waarin ik laat blijken dat ik niet erg gecharmeerd was van de rijderij van Anke (op Radar). Maar ik heb die combinatie al een aantal keren aan het werk gezien, en heb de hengst ook met andere amazones gezien en dat gaf een veel vriendelijker beeld. Eigenlijk een heel ander paard. Ben dus ook benieuwd hoe het met Marlies gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:03

Suzanne F. schreef:
Wat me hier wel opvalt is dat er zo makkelijk kritiek gegeven wordt op de ruiters.

Zoals bijv. Riant die is verbeterd sinds Anke er niet meer op rijd, Alex die zit te trekken, Anky die er met het volle gewicht aan hangt....Jaques die rukt....

Ik ben er niet geweest dus kan ook geen oordeel geven maar de ruiters worden erg makkelijk veroordeelt als het een keer minder gaat. Nu toevallig Parcival eindelijk een keer bovenaan loopt hoor je niks over Maaike terwijl ze al die jaren voor geen meter kon sturen, (stond in alle blaadjes)

Het valt niet mee om een hengst rond te sturen en alle fokkers tevreden te stellen en de eigenaren natuurlijk. Iedereen heeft altijd wel een makkelijk oordeel klaar over de hengst of de ruiter over een momentopname.


Suzanne, de ruiters die hier worden besproken waren ook echt extreem aan het plukken en rukken!

Jaqcues Laarakkers was gewoon niet om aan te zien. Ik had medelijden met Prestige. Daarnaast worden de ruiters die positief opvielen ook genoemd!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 14:06

MissHIS schreef:
Dus ik ben benieuwd of Marlies hem wat fijner rijdt en wat meer in zijn waarde laat.


Bij Riant was het een 100% verbetering in elk geval... Haha! Haha!
Marlies rijdt gewoon ontzettend goed. Ze heeft een zichtbaar respect voor het paard, maar dat is ook weer zichtbaar wederzijds. Echt top hoe ze die paarden de bak rondstuurt! OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:07

Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Hoewel ik het over het algemeen redelijk hoog niveau vond sprong deze combi er inderdaad echt uit,
.



Edward, Remi en Hp is ook leuk om naar te kijken, maar de rest Scheve mond Tijdens het losrijden valt dat altijd heel wat meer op, daarom zit ik ook altijd daar, en niet bij de proef.
[/quote]
Ik vond het dus wèl een hoog niveau,
en ik vind dat je zeker in de ring moet kijken om te zien hoe en wat.
Op het voorterrein wordt er functioneel gesleuteld om ze tijdens de proef te kunnen laten pieken, daar zie je ze dus op hun best.
Zo zag ik hierboven een opmerking over de zit van Marlies, die was in de ring dus echt heel goed!
Marlies zit niet meer te douwen, en heeft nu zelf ook een rustige hoofd hals aanleuning Haha! Verder heeft ze Radar echt super voorgesteld, ik vind er weinig aan, maar door haar rijden was het geen stomvervelende proef om naar te kijken.
Verder liet Riant echt héle goede dingen zien, zo liet ze hem na het afgroeten aan de lange teugel wegstappen waarin hij aandraafde. Echt onvoorstelbaar, een 6 jarige die aan een lange teugel zo wegdraafd, met schwung, balans en geslotenheid. Die staat er echt perfect aan op het moment!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 14:12

Ik moest wel lachen om Parcival in de ereronde, zo druk dat hij bijna bovenop PB sprong (Anky: "hij wordt een beetje druk van die vos daaro!") maar ik vond PB wel braaf blijven.
Toen Parcival in draf langs de tribune kwam, liet hij toch wel een paar heeeeeel aparte drafpassen zien!
Ik vond ook dat mevrouw Verbeek hem tijdens het commentaar na de proef wat 'afzeek', terwijl hij toch tweede werd. Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:15

Maar die Radar houdt natuurlijk een kop van 1 meter en die croupe blijft natuurlijk passend in de geldersen fokkerij.............

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:15

Missouri"]
[quote="MissHIS schreef:
Dus ik ben benieuwd of Marlies hem wat fijner rijdt en wat meer in zijn waarde laat.


Bij Riant was het een 100% verbetering in elk geval... Haha! Haha!
Marlies rijdt gewoon ontzettend goed. Ze heeft een zichtbaar respect voor het paard, maar dat is ook weer zichtbaar wederzijds. Echt top hoe ze die paarden de bak rondstuurt! OK dan!
[/quote]

Ik kan niet wachten....30 december hengstencompetitie-city Zuidbroek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:16

Sorry, Marlies was ik vergeten in het positieve rijtje!

Functioneel sleutelen prima, maar het doel heiligt niet de middelen. Bert Rutten zag je ook geen rare trek en pluk dingen doen. Dat zag er tijdens het losrijden gewoon super uit. REmi, Hp, Edward, Marlies.........zag er allemaal heel vriendelijk en fijn uit.

Laarakkers en van Silfhout daarintegen :N

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:17

CGJ12 schreef:
Maar die Radar houdt natuurlijk een kop van 1 meter en die croupe blijft natuurlijk passend in de geldersen fokkerij.............


Nou nou nou...zo kan ie wel weer. Bovendien valt die kop best mee...daar zitten gewoon veel hersens in! Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 14:24

CGJ12 schreef:
Maar die Radar houdt natuurlijk een kop van 1 meter en die croupe blijft natuurlijk passend in de geldersen fokkerij.............


Ik wil niet horen wat Radar over jou zegt... Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:32

Mirande Rongen vond ik ook knap sturen,
en dat fijne meisje Suzan de Kleijne ofzo? Die reed ook heel netjes.
Eigenlijk vielen alleen Laarakkes en Silfhout uit de toon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:35

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:
Maar die Radar houdt natuurlijk een kop van 1 meter en die croupe blijft natuurlijk passend in de geldersen fokkerij.............


Ik wil niet horen wat Radar over jou zegt... Haha!
[/quote]


Ik wel *LOL* *LOL* *LOL*

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:37

Pipo"]
[quote="Missouri"][quote="CGJ12 schreef:
Maar die Radar houdt natuurlijk een kop van 1 meter en die croupe blijft natuurlijk passend in de geldersen fokkerij.............


Ik wil niet horen wat Radar over jou zegt... Haha!
[/quote]


Ik wel *LOL* *LOL* *LOL*
[/quote]

Radar heeft me onlangs nog hele interessante dingen ingefluisterd!

(sorry, offtopic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:42