Wie heeft een Gribaldi ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Wie heeft een Gribaldi ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 22:37

Ik zou wel graag willen weten wie een afstammeling van Gribaldi heeft. Ik krijg namelijk in maart een veulentje van Gribaldi ( x Zeoliet x Tolbert ).

Ik ben erg benieuwd of er gelijkenissen in karakter etc. zijn en hoe ze verder in de omgang zijn. ( is natuurlijk altijd verschillend ivm andere bloedlijnen ) maar wie weet zijn er toch wat overeenkomsten!
Vertel er eens wat over!!!

Foto's welkom!!!

Alvast bedankt!

^&+ 20 mei 2016


Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:39

We hebben er een paar voor de handel gehad. Mooie type paarden, op zich fijne karakters. Maar 1 ervan onder het zadel gehad, ook toen werklustig.

Op het moment staat er nog 1 , 2 1/2 jarige v. Gribaldi x Roemer, ook heel mooi type, sterk achterbeen, wat af en toe weleens minder is bij Gribaldi. Maar zoveel hebben we er niet gehad Lachen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 22:45

Ik heb geen Gribaldi maar rijd er wel 2. Verder hebben we er nog 4 op de manege staan.
Onze Gribaldi's zijn eigenlijk allemaal erg braaf op stal en met rijden eigenlijk ook wel. Twee zijn nog hengst dus die zijn wel wat macho, maar absoluut niet meer dan andere hengsten. De ruin waar ik op rijd is soms wel brutaal tijdens het rijden maar daar zal mijn niet al te grote rijkunst vast ook aan bijdragen. De merrie waar ik op zit is erg braaf en werkwillig, wel wat kijkerig wat de andere gribaldi's weer niet zijn en de laatste merrie is helemaal niet kijkerig maar weer wel brutaler maar dat is haar moeder ook weer. Tsjaa wat wil je verder nog weten? Ik vind het in ieder geval stuk voor stuk leuke paarden!

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:58

ik heb ook een gribaldi,een echte topper,wat karakter betreft.hij is zeer werklustig,heel gevoelig voor de hulpen en altijd goed gemutst.bovendien is ie zeer brutaal en loopt daardoor overal langs.hij is tot voor kort hengst [nu 5 jaar]geweest maar ik wilde hem graag zomers op het land hebben vandaar dat ik hem heb laten castreren,want daar was hij dan wel te druk voor.maar als hengt was hij ook goed te rijden.hij heeft wel een traag achterbeen,maar laat die wel gemakkelijk sneller maken,mede door zijn inzet kan hij zich daarom al heel goed sluiten.ik ken nog meer gribaldi's,het zijn over het algemeen gevoelige paarden die een rustige ruiter nodig hebben.ze zijn bijna allemaal bloedmooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:07

Sjuimpje heeft een hele leuke 3,5-jarige Gribaldi. Lachen

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 08:32

Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je heeeel veel over Gribje en wie er allemaal eentje heeft.

Ikzelf heb een zelfgefokte uit mijn merrie Lotje. Foto´s zie profiel.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 10:52

Franske schreef:
Op het moment staat er nog 1 , 2 1/2 jarige v. Gribaldi x Roemer, ook heel mooi type, sterk achterbeen, wat af en toe weleens minder is bij Gribaldi.


Dat achterbeen heb je aan Roemer te danken.
Heb je die merrie nog?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:20

Niet zelf gefokt, gekocht bij de fokker, en die merrie was helaas gestorven.
Maar roemer doet inderdaad vaak veel goeds Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:29

Hoi,
ik heb zelf geen gribaldi maar ik ken wel een gribaldi , die is gefokt door onze manege en heeft verrichting gelopen, bij de 69ste dag werd hij terug geroepen, omdat het geen lieverdje is onder het zadel hij heet Poegatsjov en staat nu in training bij Seth Bosman is van de helft van van Uytert geweest. groetjes Maudje


dit is hem, hij lijkt sprekend op zijn papa het is Gribaldi X Balzflug
Afbeelding

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:31

Hoi suzanne,
ken jij misschien poegatsjov nog hij is nu 6 en wordt dus 7
heeft bij van uytert gestaan als veulen geloof ik

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:31

Ik rijd ook twee gribaldi merries, twee volle zussen van elkaar. Een lijkt wel van elastiek (had bij de empt in deurne een 8,5 voor de draf en 8en voor de stap en galop), de andere lijkt meer een tank (had allemaal 8en bij dezelfde test). Beide erg werkwillig, soms een heel klein beetje heet maar zeker te handelen. beide goede bewegingen, prettig karakter. Beide op 3-jarige leeftijd al keur. opstappen en wegrijden, geef mij er zo nog maar 10!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:25

wij hebben ook een gribaldi staan ,super fijn paard om te rijden , en kan
erg goed bewegen en is tevens te koop.
het is een 4 jarige bruine merrie stokmaat 1.68 v: gribaldi vm: persian peth
ze is B dressuur met 4 wp.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:37

Tygahno verwacht volgend jaar een veulen van Gribaldi uit een merrie van julio mariner.

Zelf ken ik een Ramiro x gribaldi en die is heel log en traag achter.
De gribaldi's die ik gezien heb zijn wisselend, maar komen ook niet allemaal uit de beste merrie's

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:12

rockey schreef:
Hoi suzanne,
ken jij misschien poegatsjov nog hij is nu 6 en wordt dus 7
heeft bij van uytert gestaan als veulen geloof ik


Jazeker ken ik die!! Hij is nu van Camelotje hier op bokt. Zeer gaaf paard maar was vroeger al niet zo braaf....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:31

Wij hebben op stal een jaarling Grib. X jetset, en een veulen van Grib. Weet alleen niet wat er verder achter zit.
Verder hebben we 2 merries drachtig van grib.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers