'Ongewenst drachtig'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_sylvia_

Berichten: 478
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Schoonebeek

'Ongewenst drachtig'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 17:46

Een paardje van een kennis van mij is ongewenst drachtig, gisteren zijn we er achter gekomen en ze blijkt nu al ongeveer 9 maanden drachtig te zijn Verward

Is dat voelen door de da redelijk betrouwbaar? Of kan het veulen ook wel veel eerder komen? Het is een heel bewegelijk veulen, je ziet het gewoon schoppen aan de butienkant, zodoende zijn we er dus achter gekomen.

Heeft iemand nog tips voor site's waar je meer kan lezen over bevallingen bij paarden?


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:25

Wij hebben ook een pony gekocht die (waarschijnlijk ongewenst) drachtig was... aan de buik enzo te zien was het eind van de dracht rond februari....(mijn idee)
Woensdags de merrie bekeken en gekocht, zaterdags is de merrie gekomen en donderdagavond (27 november jl) is het veulen geboren
Woensdags (26-11) had ik s'morgens zoiets van duurt niet meer zolang (uier opgezwollen en duidelijke tepels) s'avonds waren de "kenmerken" weer verdwenen, bij het lampen uitdoen lag ze zelfs te slapen Verward ...Donderdag avond weer uier opgezwollen, verder geen tekenen van een naderende bevaling, wilde de lampen uitdoen en ze lag weer in de stal, begint ze opeens te kreunen, zaklantaarn erbij en zag de hoefjes....en om 22.50 uur was er een veulen

Echt sites over dracht weet ik niet, mischien via google.nl wat te vinden..
En stel anders je vragen hierzo op bokt...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:52

Die merries van tegenwoordig ook Haha!

SuperMelliej
Berichten: 38
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:02

Mijn paardjuh heb ik nu 4 maanden en ut blijk dat ze in maart al uitgerekent is Haha! kwil wel fotos erop zetten maar kweet ie hoe dat moet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers