Cabochon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 23:44

Citaat:
Helemaal mee eens!!

Is jou Toklund soms vos??


Nee dat niet, Oklund zelf fokt namelijk GEEN voskleur..... voor sommige mensen belangrijk, ik vind het op zich wel jammer, maar het is niet anders....

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:24

Ik fokte met zwart op een vos uit een bruine moeder en raad eens... Er kwam een vos uit. Negro x Apollonios xx! Met de apollonios merrie wil ik dolgraag een Cabochonveulen fokken. Vrienden waarmee ik heel veel omga hebben een aantal cabochon-veulens gefokt. Uniforme dieren, zeer goede kwaliteit van gangen en exterieur!
Van norel heeft trouwens ook een website; www.pretendenthoeve.tk.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:51

Koortje schreef:
Is vos altijd recessief? Verward
Kore is vos, en ik wilde er ooit nog een veulen mee fokken maar hoopte altijd op een donkere.... jammer!

Ahum, sorry voor off topic!


Mensen, wat is er toch mis met vossen. Ik heb werkelijk geen hekel aan vossen. Sterker nog...........ik zou dolgraag een vos met extreem veel wit willen voor de dressuur!!!! ( mits deze zeer goed gebouwd is en goed kan lopen, maar die eisen stel ik ook aan andere kleuren Haha!)

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:22

Zo is dat pipo Lachen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 13:58

Die aversie tegen vossen snap ik ook niet echt.
Ik heb altijd vossen gehad en ik was er blij mee en nu heb ik nb een schimmel.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:11

Fokker van mijn labrador zegt altijd: een goede labrador heeft geen kleur...
Je kunt 'labrador' net zo goed vervangen door paard.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:11

Ik heb ook een vos, en hij doet het goed hoor. Hij heeft ook nog veel wit, zie me fototje maar. Heb ook een schimmel gehad en die liep Z2 dressuur, dus de kleur maakt niks uit. T is alleen dat waswerk waar iedereen tegenop ziet. Ik heb ook een bruine merrie gehad en daar heb ik meer waswerk aan gehad als aan die schimmel. Die witte beentjes wassen kost meer tijd!

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:24

Citaat:
Ik fokte met zwart op een vos uit een bruine moeder en raad eens... Er kwam een vos uit. Negro x Apollonios xx


Dat is niet zo moeilijk, Negro fokt bijna altijd vos!!

Ik vind vos ook een superkleur, je hebt daarin zoveel verschillende tinten!!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:04

Idd veel tinten. Als je die van mij bijvoorbeeld in de zon ziet staan kijk je er soms een beetje rood in. Vooral als je dan al even met m aan het werk bent en het haar mooi plat bent lijkt dat echt heel mooi!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 23:04

Beetje off-topic eigenlijk wel Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:26

Ik ben juist helemaal dol op vos, veel van de Cabochon's vind ik enorm mooie dieren.
Ik heb in zwolle toen nakomelingen gezien en ik vind het fijne paarden, kompact, rond, mooi been gebruik.. en dan ook nog vos..

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:52

De cabuchons die ik tegengekomen ben onder mijn kont waren allemaal paarden met een kortweg uitermate teleurstellend karakter. Maar dat waren er maar 3 dus er zullen er ook genoeg zijn met een goed karakter. Ik kan er iig niet mee. Mijn voorkeur gaat dan eerder uit naar een fanatieke Houston onder me. Die werkt tenminste mee ipv tegen. (en is ook een vos Haha! )

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 00:57

Pipo schreef:
Mensen, wat is er toch mis met vossen. Ik heb werkelijk geen hekel aan vossen. Sterker nog...........ik zou dolgraag een vos met extreem veel wit willen voor de dressuur!!!! ( mits deze zeer goed gebouwd is en goed kan lopen, maar die eisen stel ik ook aan andere kleuren Haha!)


Ja hoor, ik wil Farbenfroh ook best rijden Knipoog

M'n vorige instructrice heeft een hele gave Cabochon staan, zo hee, die heeft echt de moeder verbeterd! Wel vos, maar dat doet niks af aan de kwaliteit van het paard.

Arina
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:38

Ik heb zelf vorig jaar een veulentje van Cabochon gefokt. De moeder is een volbloed merrie van Mytens (bruin). Het veulentje is inderdaad een vosje geworden. Cabochon staat erom bekend nogal fors te vererven en daarom wordt hij veel gebruikt in combinatie met bloederige merries. Als je naar Van Norel belt, dan is hij altijd welwillend om je te ontvangen en meer informatie te geven. Veel nakomelingen zijn laatrijp, maar bewegen fantastisch.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:43

Sjuimpje schreef:
Turbo Magic daarentegen vind ik een heel apart paard.

Ik vindt Turbootje ook net een pony, hij oogt klein en chique. Maar hij heeft in mijn ogen een echte pony uitstraling

irene01

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:02

vind cabochon zeer goede dressuurpaarden geven. heeft alleen bloederige merrie nodig.... Nog even over vossen; vind er zelf niets mis mee, maar waarom zie je in holstein zeer weinig vossen??? omdat ze die eruit gefokt hebben. Er zijn ook een aantal gezegden over vossen: Een vos zonder nuk is een groot geluk. sorry maar moest het even kwijt....(o ja en turbo magic vind ik geweldig!)

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:38

Rooie en valen zijn donderstralen is dus ook op onze vossen van toepassing (ai, ik heb er 2)

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:01

Citaat:
Een vos zonder nuk is een groot geluk


Citaat:
Rooie en valen zijn donderstralen



"Bij elke vos zit wel een steekje los" hoor je ook vaak, haha!

Persoonlijk ben ik ook van mening dat een goed paard geen kleur heeft, en eerlijk gezegd interesseert de kleur me ook niet zoveel, dat zou zeker niet het eerste zijn waar ik naar vraag!
Mijn vorige was een vos, nu heb ik een gitzwarte, en rijd daarnaast een platenbont-bruine.

daphnijntje

Berichten: 667
Geregistreerd: 08-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:23

ik heb een pony van vanitas x zingara alleen kan ik helaas niets vinden over Falstaff cen zingara hun verleden. p.s Falstaff is mijn pony

Mendyh

Berichten: 771
Geregistreerd: 03-08-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Cabochon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:39

er is nog een ander topic waar je 28 pagina's vol kunt lezen over de nakomelingen van Cabochon.
Ik heb zelf ook een merrie van Cabochon, die bij van Norel vandaan komt, ze heeft een sterk eigen willetje maar als je haar eenmaal hebt, doet ze alles voor je!
ook zij is een vosje, kijk maar op de foto's in mn profiel.