hannoveraans stamboek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

hannoveraans stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 14:03

Hallo allemaal, ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb sinds 2 jaar een merrie waar we nu voor het 2 jaar mee fokken en waar ik recreatief dresuur mee rijd. Het is een ramiro X Gotthard de laatste is dus een hannoveraan... Ze staat ook bij het hannoveraanse stamboek ingeschreven en heeft hier een brandmerk van alleen heb ik helemaal geen papieren van het hannoveraanse stamboek, alleen van het KWPN.

Hebben jullie enig idee of het nuttig is deze papieren te bezitten en hoe kan ik er aan komen? Heeft het toegevoegde waarde voor de veulens die we gaan verkopen enz.... Misschien rare vragen, maar ik heb nooit een paard gehad die bij 2 stamboeken was ingeschreven, vandaar deze vragen.


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 01:38

correctie als ik het mis heb, maar zo is mij verteld (of wijsgemaakt):
Als je een hanoveraan/westfaal of wat dan ook voor stamboekpaard hebt en deze laat overschrijven/registreren naar/bij het kwpn houdt het kwpn de papieren "achter" van het originele stamboek...

Als de aspirantkoper een perse een bij het hanoveraansstamboek geregistreerd veulen wil hebben, zal dus ook de vader van dat veulen hanoveraans (of in iedergeval erkend) moeten zijn en je dek- cq geboortebewijs naar dat stamboek moeten sturen..

Ik denk niet dat het direct een meerwaarde heeft voor de nederlandse markt of je nu de originele hanoveraanse papieren hebt of kwpn papieren, immers op beide staan de afstamming.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 09:52

Ok dat is een helder verhaal bedankt!

Ik zag op de papieren van het KWPN dat er dus papieren van hanoveraans stmboek bij horen, vandaar dat ik er nieuwschierig naar werd.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:09

In principe vind ik dat een domme regel, jij hebt een paard uit Duitsland gekocht met de daarbij behorende papieren, nu komt het paard in Nederland en raakt zijn eigen papieren kwijt en krijgt meteen nieuwe papieren.
Dit schijnt sinds een paar jaar een nieuwe regel te zijn, want wij hebben een holsteiner merrie al 11 jaar op stal en toen ze die via via gekocht hebben zaten daar gewoon de orginele papieren bij.
Ook toen ze werd geregistreerd als KWPN paard, mocht ze die papieren houden.
Het zijn orginele papieren en kunnen misschien wel belangrijk zijn voor het geval je een veulen daar wilt registreren of als je een veulen die kant op verkoopt.
Dan kan je aantonen dat je paard een Hannoveraan is en meestal staan er op zo'n papier weer andere gegevens dan op een kwpn papier.
Om maar weer die holsteiner te noemen.
Bij de moeder staat een reeks cijfers die zij gehaald heeft op een test, die staan weer niet op het kwpn manier.

Ik zou naar het kwpn bellen over hoe en wat.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:29

Een hannoveraans veulen fokken zal niet mogelijk zijn in Nederland. Daarvoor moet je een adres hebben in Niedersachsen. Zij aanvaarden in principe enkel veulens die daar geboren zijn.
Ik zou ook zeker die papieren terugeisen van het KWPN. Ze horen bij het paard en zijn uitgegeven door een buitenlands stamboek.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 10:52

Het kan natuurlijk ook uit de tijd zijn dat Zangersheide dit brandmerk voerde, zo aan de afstamming te zien.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac en 175 bezoekers