wie heeft er een afstammeling van Samber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 21:56

leuk het is wel een leuke schimmel *LOL*
hij heeft mooie appelt op zijn hals haha Lachen
xxjes ducky

heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.


RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:55

Hoi,
Ik heb een dochter van samber (Samber x Overste) en een klein dochter van samber (Pedro = Samber x Godolphin xx x Chronos). Verder heb ik een aantal sambers (1e,2e,3e generaties) gehad voor de verkoop...ik vind het een beetje kort door de bocht om te roepen dat samber geen hengst is die top paarden levert, kijk alleen eens even op

www.silverwoodfarm.com of
www.sambertino.com of
www.southskyfarm.com

(meer links naar samber nakomelingen kun je op mijn website zien)...

Samber heeft zelf op het hogere niveau dressuur gelopen, ik ken diverse nakomelingen van hem (dochters) die ook hoog in de dressuur en springsport lopen...En kijk eens naar Ed King Hill, ook een goed springpaard, Pedro beschikt ook over veel spring vermogen, Cool Cracker S, idemdito (die is nu zelfs ZZ licht).

Het is alleen jammer dat het KWPN vertikt meer bont "bij de club" te betrekken, en ja de hengstenhouder heeft in het verleden wel fouten gemaakt door veel te dekken (ook pony`s) waardoor niet alle nakomelingen "super" zullen zijn...maar ik ken ook wel gribaldi`s, ferro`s, krack C`s die tegen vallen..dat hou je toch

Ik ben voor samber gevallen mede door zijn geweldige karakter en zijn kleur natuurlijk. Het is al een oud mannetje aan t worden, maar hij staat zijn mannetje nog wel degelijk hoor!

Al blijf ik erbij, een valk kleurige samber vind ik wel heel uniek! Vooral omdat samber maar 30% bont vererft, die kans is alleen nog maar kleiner naarmate de kleurfactor moeilijker wordt (zoals valk dus)...

Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:06

Ik heb geen afstammeling van Samber maar heb wel een vast rijpaard op de manege die een dochter van Samber is. Ik ga proberen een foto neer te zetten

Op hoop van zegen
Afbeelding
ps let niet op mijn houding, was een van mijn eerste wedstrijden

Afbeelding

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:20

mooi bont!

Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:29

Ja he, dat vind ik nou ook zo mooi van haar, de rest van de manege noemt haar een koe Huilen terwijl ze enorm lief is en elke beginner erop kan rijden

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 23:52

ja leuk die bonte afstammeling van samber.
ja ik vondt het ook maar raar dat ze dat zeiden. Verward
ik denk dat mijn afstammeling samber ook wel hoog in de sport komt. want hij kan donders goed lopen *LOL* Pling
daar ben ik heel blij mee natuurlijk. en hij is een echt macho . dat straalt hij af , ook al is hij ergens waar hij het neit kent hij blijft rustig maar hij loopt dan wel zo de bink uit te hangen dat iedereen komt kijken als hij loopt. *LOL* dat vindt ik natuurlijk wel leuk. en iedreen vinden hem ook erg mooi dan. gelukkig kan ik hem wel de baas blijven ook al is hij zo aan het macho gedrag vertonen. ach van mij mag hij dat doen zolang ik hem maar normaal kan berijden. en ze meoten dat ook wel wat hebben volgens mij omhoger in de dressur te komen. tenminste ik denk dat de jury zo iets graag ziet. een paard die zich laat zien onder de ruiter en toch aan de hulpen blijft. nou ik probeer binne kort nog wat foto er op te zette van hem als hij aan het werk is.xxjes ducky Pling

heey allemaal. ik ben helemaal gek van paarden maar ja , lees je toevallig dit en heb je een tinker of een kwpn paard stuur ff wat is gezellig kunne we verichtjes sturen nou xxxxjes mij kath.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 01:09

Ik heb zelf geen Samber afstammeling, maar wel ruim 1,5 jaar een Samber dochter verzorgt.

Ontzettend lief karakter, maar soms kan het wel een nerootje zijn, alleen naar buiten vind ze bijvb vreselijk eng...maar met andere paarden is hardstikke braaf.

Afbeelding
Afbeelding

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:57

heej Ineke2, is dat sanne hierboven?? volgens mij ken ik die, of ik vergis me...

Haha!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:20

NaNi schreef:
Afbeelding

Kayash is een volle zoon van Samber
z'n mam is Ferninasch en de pap van z'n mam is Lector..
kjas heeft een ponymaatje, terwijl z'n pap toch echt een paard is..
hij loopt op een manege waar ik bijna een jaar elke week op 'm reed.
hijs superlief! maar wel ontzettend eigenwijs Lachen[/b]


hmm ik zag net pas dat m'n foto het niet doet.. bij deze dan Lachen
en nog eentje die ik gistermiddag even heb gemaakt Lachen

Afbeelding

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:00

Afbeelding

Afbeelding

dit is hoogst waarschijnlijk ook een zoon van Samber, ik zal het nog is na vragen (tis een manege paard)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:50

RUBYWHITE schreef:
heej Ineke2, is dat sanne hierboven?? volgens mij ken ik die, of ik vergis me...


Beetje laat, maar dit is Cioola...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 bezoekers